Okidoki busfrövänner! Nu är mina frön på väg. Som tur är så räknade jag kuverten när jag stoppade dem i brevlådan och det fattades två st

. Hem igen för att söka och fann att de kanat i väg från de andra och hamnat
bakom lådan med kuvert. Bara att kasta sig i väg en gång till. Vad ni skulle ha undrat Anki och Margith om ni aldrig fått några

. Okej, nog om det.
Busfröna är en perenn som ni nog borde så direkt. När jag sådde för två år sedan så sådde jag 15 jan och då är det ju verkligen hög tid nu. Tolv dagar tog de på sig för att gro. lite mer info finns i brevet. Alla ev frågor får ni ställa här och jag ska försöka kika in tillräckligt ofta för att svara ( om jag kan ).
Den blir inte mer än ca 15-20 cm hög.
Bonusfröna är ettåriga, men eftersom de självsår sig så tror jag att de skulle kunna komma igen i ett bra klimat. Skåne tex. Själv hade jag massor med småplantor i höstas, men efter 1 1/2 månad med mellan 10-27 minus så tror jag nog inte de klarat sig. Fast det är klart, vi har ju faktiskt 1/2 m snö också, så vem vet

. Jag tror det blir bra att så dem i slutet av februari. Jag sådde ( ivrig som jag är ) redan i januari förra året och fick väldigt rangliga plantor. 10 dagar tog de på sig för att gro.
Lycka till nu!
Förresten! Är det nån som vet om det finns nån lag som säger vad som är upp eller ner på ett kuvert
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4
De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!