CITAT (Peztis @ 12-02-2010, 10:05)

I viss mån har de ju rätt fast det gäller ju inte Stockholm.
I norra Sverige ÄR det för kallt (i mitt tycke) och det ÄR ju natt dygnet runt på vintern.

Visst är det väldigt kallt i norr. Speciellt den här vintern. Men bor man där uppe så får man nog ändå ta sig ut någon gång under vinterhalvåret. Om inte annat för att ta sig till jobbet.
Nu är jag ju från Skåne. Men jag har dock upplevt en hel del kalla vintrar i andra delar av Sverige bl.a. Men jag har aldrig i hela mitt liv frusit så mycket som min första vinter i Frankrike. ! Jo det är sant. Temperaturer mellan -5 och +5°. En mycket hög luftfuktighet som gör att kylan tränger in i märg och ben. Dessutom gamla stenhus utan egentlig vinterboning som var mycket svåruppvärmda...

Fruktansvärt var det.
Nu bor vi lite bättre. Vi har isolerat huset under de gångna åren. Jag åker dock gärna "hem" till Sverige under vintern. Där är det i alla fall varmt inomhus.
CITAT (Peztis @ 12-02-2010, 10:05)

...och det ÄR ju natt dygnet runt på vintern.

På vintern är det ju mörkt. Men här tror en del att det är så alltid.
CITAT (Crazy4Flowers @ 12-02-2010, 10:19)

Inte då, på med mera kläder bara, härligt med vintern, ut o köra skoter i skogen grilla vid en sjö, så härligt. Speciellt nu i februari när solen börjar att värma så underbart, ohhh vad gott det är med grillat ute då.
Ja visst är det härligt! Jag har precis varit fyra dagar i Lorraine. Där låg ca 80 cm snö just nu. Fantastiskt vackert och så mysigt tycker jag.

Vi var ute och gick med snöskor i skogen och det var helt underbart.
...och då är jag ändå väldigt frusen av mig.