| |
|
  |
Vad jobbar ni med?, har kanske frågat tidigare |
|
|
|
|
22-01-2010, 22:08
|
Medlem
Antal inlägg: 10 260
Medlem nr: 5 642

|
CITAT (Peztis @ 22-01-2010, 18:03)  Nu förstår jag inte... Menar du at du inte har jobb? För "utanför" är du inte!  Precis, inget jobb har jag, och det är inte jag som valt att sätta mig i facket utanförskap. Det är vår "kära" regering. Känner mig ganska delaktig faktsikt, men det ska jag inte göra tydligen.
|
|
|
|
|
|
|
|
23-01-2010, 21:42
|

Medlem
Antal inlägg: 3 999
Medlem nr: 4 203

|
CITAT (Berith @ 21-01-2010, 08:27)  Äh aanderss är nog den som är minst förarglig av alla odlare här. Fast jag svarar heller aldrig på frågor vem som är vem och varför.  Inte jag heller  Har skrivit om det förut ... att jag föreställer mig någon som sitter och registrerar vem som är vem och alla tillhörande uppgifter. Kan ha fel men man undrar ju
|
|
|
|
|
|
|
|
23-01-2010, 21:50
|

Medlem
Antal inlägg: 1 610
Medlem nr: 1 876

|
Jag jobbar som ombudsman på en fackförening som har haft många uppsagda under det senaste 1.5 året.... + många som har blivit drabbade av utförsäkringar.... Jag lider med er alla som råkat illa ut och jag tycker man skulle kunna ge folk en andra chans..... Men så är det inte idag.... Ledsen!!!
|
|
|
|
|
|
|
|
23-01-2010, 21:54
|
Medlem
Antal inlägg: 8 694
Medlem nr: 4 012

|
Sjuksköterska inom hjärtmedicin
|
|
|
|
|
|
|
|
23-01-2010, 23:30
|

Medlem
Antal inlägg: 10 802
Medlem nr: 16 563

|
Myosotis !det där får du ta tillbaks  jag tycker verkligen att du har huvudet på skaft !ha du gått på Jantelagen ?alla har fina egenskaper man ska inte låta sig tryckas ner och allra minst av sig själv.Uj Uj Myosotis du får plocka fram självförtoendet vännen  (ska jag säga
|
|
|
|
|
|
|
|
23-01-2010, 23:47
|

Medlem
Antal inlägg: 10 802
Medlem nr: 16 563

|
Eller i frysen  gubben säger att jag lägger in allt där så det kan ligga där!
|
|
|
|
|
|
|
|
24-01-2010, 11:03
|

Medlem
Antal inlägg: 3 778
Medlem nr: 6 894

|
CITAT (Myosotis @ 22-01-2010, 19:10)  något slags långtidsarbetslös/ utanför samhället/ingen inkomst alls (jag börjar förstå varför, man måste nog förstå ord som kommunikationsåtgärder för att få vara med, men tack för de snälla orden, Gunilla  ) Det där förstod jag inte riktigt, det lät lite diffust. Har du ett lite minijordbruk med självhushåll? Vad skulle du vilja jobba med om du fick önska fritt? Från början ville jag ha ett liten gård och odla grönsaker men några vänner som hade det avrådde mig. De hade försökt men hade svårt att få det att runt trots enkelt leverne. Idag ångrar jag att jag lyssnade på det. Jag har verkligen mått skit på jobbet och skulle säkert ha varit en helt annan människa om jag förverkligat min ursprungstanke. Mitt enda krav på välfärd är tak över huvudet och mat för dagen.
|
|
|
|
|
|
|
Gunilla T
|
24-01-2010, 11:37
|
Gäster

|
Det är väl inte försent än att förverkliga dina drömmar...?
|
|
|
|
|
|
|
|
24-01-2010, 11:51
|

Medlem
Antal inlägg: 523
Medlem nr: 20 189

|
Undersköterska i Hemvården, kul och intressant jobb bland gummor och gubbar, men även ibland människor som är i min ålder(+-30), inte lika kul då.. MEN, den stora drömmen är ju att få jobba med blommor, pyssel mm. Med nåt eget. Finns många ideér..
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
24-01-2010, 13:09
|

Medlem
Antal inlägg: 19 798
Medlem nr: 12 674

|
CITAT (Christa @ 24-01-2010, 11:03)  Det där förstod jag inte riktigt, det lät lite diffust. Har du ett lite minijordbruk med självhushåll?
Vad skulle du vilja jobba med om du fick önska fritt? Okej då, här kommer den långa varianten. Väldigt tråkig läsning, men du frågade. Jag skriver i vitt så behöver ingen läsa som inte vill. Det är diffust och det funkar inte. Jag är fattig helt enkelt. Inga pengar. Bor i mina föräldrars sommarstuga så jag behöver inte betala någon hyra. Ingen självhushållning, bara egna ägg, lite potatis, morötter och sånt. Har en bil men kör aldrig någonstans, har inte råd att tanka eller pengar att handla för. Har haft diverse ströjobb men det var länge sen nu jag fick in några pengar. Så man sitter i skogen och hoppas att man kan betala sina räkningar en månad till och sen en månad till. Har fått låna av mina föräldrar och kommer aldrig att kunna betala tillbaka, tur att de är så snälla och generösa. Sedan jag var 6 år gammal har jag sagt att jag vill bli ornitolog, fåglar är mitt största intresse. Tyvärr upptäckte jag inte förrän vid 21-års ålder att det inte finns något sådant, man kan på sin höjd läsa biologi - zoologi och sen med mycket tur hamna inom fågelforskningen, annars är allt jobb ideellt, folk har vanliga jobb och sysslar med fåglar vid sidan om. Den chocken kom jag aldrig över, från att ha varit den enda som visste vad jag ville med mitt liv och inte kunde sluta skolan fort nog för att jag ville ut och rädda världen till en som inte har en aning om vad jag ska använda resten av mitt liv till. Har som sagt jobbat med allt möjligt, bl.a. ringmärkning (fast det är ju ideellt), samt läst lite på universitet och folkhögskola. Om jag fick önska fritt skulle jag vilja bli ornitolog (i ett samhälle som inte existerar). Alternativt något intressant, meningsfullt deltidsarbete, t.ex. veterinärassistent. Försöker sälja min konst men det går inte bra. Alltså deppar jag ihop och känner att livet är slut. Kul va?  CITAT (Christa @ 24-01-2010, 11:03)  Mitt enda krav på välfärd är tak över huvudet och mat för dagen. Jag är inte heller intresserad av pengar och prylar.
--------------------
Det ska gå.
|
|
|
|
|
|
|
|
24-01-2010, 13:21
|
Medlem
Antal inlägg: 3 001
Medlem nr: 26 121

|
CITAT (Myosotis @ 24-01-2010, 13:09)  . Om jag fick önska fritt skulle jag vilja bli ornitolog (i ett samhälle som inte existerar). Alternativt något intressant, meningsfullt deltidsarbete, t.ex. veterinärassistent. Försöker sälja min konst men det går inte bra. Alltså deppar jag ihop och känner att livet är slut. Kul va?[/color] Du, jag PMar dig......
--------------------
Ärvd trädgård i sydvästra Skåne (zon 1)
|
|
|
|
|
|
|
|
24-01-2010, 14:26
|
Medlem
Antal inlägg: 204
Medlem nr: 20 471

|
jag studerar. CITAT (Christa @ 24-01-2010, 11:03)  Från början ville jag ha ett liten gård och odla grönsaker men några vänner som hade det avrådde mig. De hade försökt men hade svårt att få det att runt trots enkelt leverne. jag drömmer liknande! men jag har funderat mycket på just det där, hur man får det att gå runt. jag förstår inte hur det funkar. deltidsarbete vid sidan om?
--------------------
Balkong zon 2.
|
|
|
|
|
|
|
|
24-01-2010, 14:30
|

Moderator
Antal inlägg: 18 405
Medlem nr: 9 009

|
CITAT (lovwal @ 24-01-2010, 14:26)  jag studerar. jag drömmer liknande! men jag har funderat mycket på just det där, hur man får det att gå runt. jag förstår inte hur det funkar. deltidsarbete vid sidan om?  Jag arbetar på att kunna påbörja ett sådant liv. Det som krävs är att banta sina utgifter till ett minimum. Steg ett är att köpa sitt boende och betala av lånen, steg två är att göra sig av med bilen. Sedan är det inte mycket utgifter kvar, men det går att banta dom med. Till slut klarar man sig bra på småpengar. Man kan jobba några timmar i veckan, eller som jag tänkt, jobba ett par månader på vintern. Resten av tiden kan man ägna åt att bara leva.
|
|
|
|
|
|
|
|
24-01-2010, 14:32
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (Huggorm @ 24-01-2010, 14:30)  Jag arbetar på att kunna påbörja ett sådant liv. Det som krävs är att banta sina utgifter till ett minimum. Steg ett är att köpa sitt boende och betala av lånen, steg två är att göra sig av med bilen. Sedan är det inte mycket utgifter kvar, men det går att banta dom med. Till slut klarar man sig bra på småpengar. Man kan jobba några timmar i veckan, eller som jag tänkt, jobba ett par månader på vintern. Resten av tiden kan man ägna åt att bara leva. betyder det att man väljer bort barn. t.ex...
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
24-01-2010, 14:38
|
Medlem
Antal inlägg: 204
Medlem nr: 20 471

|
CITAT (Huggorm @ 24-01-2010, 14:30)  Jag arbetar på att kunna påbörja ett sådant liv. Det som krävs är att banta sina utgifter till ett minimum. Steg ett är att köpa sitt boende och betala av lånen, steg två är att göra sig av med bilen. Sedan är det inte mycket utgifter kvar, men det går att banta dom med. Till slut klarar man sig bra på småpengar. Man kan jobba några timmar i veckan, eller som jag tänkt, jobba ett par månader på vintern. Resten av tiden kan man ägna åt att bara leva. låter underbart att du närmar dig din dröm.  att jobba ett par månader på vintern låter som en smart lösning. men vilken typ av jobb talar vi om, vikariat, pool?
--------------------
Balkong zon 2.
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|