Full version: Vad jobbar ni med?
Sidor: 1, 2, 3
aanderss
Vad jobbar ni med?

jag är tidningsbud
Huggorm
För tillfället elektriker, men jag jobbade som tidningsbud en dryg månad i somras. Det var ett bra jobb smile.gif
Aqvakul
Jag är gymnasielärare och jobbar på komvux.
aanderss
CITAT (Huggorm @ 20-01-2010, 20:00) *
För tillfället elektriker, men jag jobbade som tidningsbud en dryg månad i somras. Det var ett bra jobb smile.gif

cyklade du eller körde du bil? vad hade du för runda
Huggorm
CITAT (aanderss @ 20-01-2010, 20:04) *
cyklade du eller körde du bil? vad hade du för runda

Bil, en riktigt lång landsbygdsrunda, har för mig att det var 16 mil. Perfekt jobb, om det hade varit fem dagar i veckan och inte sex
Eva i Höga
Jag jobbar med administration och försäljning och allt möjligt inom den marina branschen. Kul!!!!
aanderss
CITAT (Huggorm @ 20-01-2010, 20:06) *
Bil, en riktigt lång landsbygdsrunda, har för mig att det var 16 mil. Perfekt jobb, om det hade varit fem dagar i veckan och inte sex

jag cyklar inne i ett sammhälle har både villor o hyreshus
Motti
Jag jobbar som hemmafru nu mer men är utbildad frisör och har drivit eget innan och dessutom varit föreståndare för ett par salonger före det.
Ingela i Segersberg
Jag jobbar också som tidningsbud.
Meriona
Jag jobbar som kontorsRÅTTA! wub.gif Det innebär att man har hand om löner, administration och ekonomi. Och allt annat runtikring som gubbarna inte fixar, dvs kaffekokning och sånt. innocent.gif

aanderss
CITAT (Ingela i Segersberg @ 20-01-2010, 20:24) *
Jag jobbar också som tidningsbud.

du går väll med kärra
Eva i Höga
CITAT (Meriona @ 20-01-2010, 20:28) *
Och allt annat runtikring som gubbarna inte fixar, dvs kaffekokning och sånt. innocent.gif

giggle.gif yahoo.gif
Aqvakul
Jag kokar kaffe minst en gång om dan på mitt jobb. Dessutom tömmer jag diskmaskinen flera gånger i veckan....

(faran av att komma först på morgonen, kanske...)
aanderss
jag får i bland kaffe på mitt jobb. när jag besöker äldreboendet. en gammal utvecklingsstörd man kan bjuda mig på en kopp i bland
Motti
Samma som hemafrujobbet då Aqvakul confused.gif !
Meriona
CITAT (aanderss @ 20-01-2010, 20:43) *
jag får i bland kaffe på mitt jobb. när jag besöker äldreboendet. en gammal utvecklingsstörd man kan bjuda mig på en kopp i bland

Det ska man ta vara på! smiley_small_hug.gif Äkta omtanke!
HelenJ
Jag är trädgårdsmästare.

(vilken känsla att kunna säga det!)
Huggorm
CITAT (HelenJ @ 20-01-2010, 20:59) *
Jag är trädgårdsmästare.

(vilken känsla att kunna säga det!)

Jag kan lova att vi är många här på forumet som är avundsjuka
Meriona
Det är verkligen ett yrke med stolthet! smile.gif

(Grattis Helen på födelsedagen igen) blomma.gif
HelenJ
CITAT (Huggorm @ 20-01-2010, 21:10) *
Jag kan lova att vi är många här på forumet som är avundsjuka

Det är aldrig för sent att byta yrke - jag var försäljningsassistent i många år innan.

CITAT (Meriona @ 20-01-2010, 21:11) *
Det är verkligen ett yrke med stolthet! smile.gif

(Grattis Helen på födelsedagen igen) blomma.gif

Tack! smile.gif
Ingela i Segersberg
CITAT (aanderss @ 20-01-2010, 20:33) *
du går väll med kärra

Ja, jag går med kärra. Jag trivs med mitt jobb, trots att det är nattjobb. Jag får ju frisk luft och motion.
Meriona
CITAT (Ingela i Segersberg @ 20-01-2010, 21:23) *
Ja, jag går med kärra. Jag trivs med mitt jobb, trots att det är nattjobb. Jag får ju frisk luft och motion.

Men det måste vara ensamt?
Klura
Jag kör grusbil om dagarna som faktiskt är ett ganska varierande jobb.
Man träffar mycket trevligt folk, man hamnar på de mest underliga ställen och får se många härliga platser.
Ska strax ge mig av på natt 2 av 3 för att köra snö.
Kör Östermalm/Gärdet och tippar över kaj i Frihamnen.
Några gånger per år sätter vi på 8 kubikstankar och kör Melass.
Det lastar vi från ett fartyg i Frihamnen och kör till Jästbolaget i Rotebro.
4:an
Jag arbetar som barnskötare, utbildar mig på distans till förskollärare (snart klar!!) och är instruktör inom taekwondo och hapkido på kvällstid...
hattstugan

Jag kobbar som Undersköterska i Hemvården!! Ett omväxlande jobb!!!
Meriona
Och oerhört viktigt! Precis som 4:ans.... smiley_small_hug.gif
Ingela i Segersberg
CITAT (Meriona @ 20-01-2010, 21:26) *
Men det måste vara ensamt?

Jo, men jag trivs med det.
Meriona
Det var då för VÄL! kompiskram.gif Viktigt jobb ni har!
Motti
Kul att se vad folk jobbar med !men alla jobb är viktiga och vi klarar oss inte utan varandra kompiskram.gif till och med en hemmafrus jobb är viktigt flirting.gif
blomkronan
Jag jobbar som vitvaru-försäljare i butik, jag brukar säga att mitt jobb är att dricka kaffe och snacka skit giggle.gif
Man går ju hela dagarna och pratar med folk. Jag stormtrivs på mitt jobb, träffar mycket trevligt folk och har bra arbetskamrater, det är arbetstiderna som är jobbiga sad.gif
Innan det, har jag jobbat som fritidsledare på fritidgård och haft en egen inredningsbutik.
zissi
Lyxhustru, Anna Anka och ja ni vet...... wink.gif

Nyss blivit arbetslös från mitt arbete som kontorist på en trafikskola.
I tidernas begynnelse arbetade jag inom förskolan i 24 år. Fick en reumatisk sjukdom så jag har bara arbetat 25% det senaste decenniet.
Peztis
Och jag är just nu arbetsbefriad från min anställning som marknadsassistent där jag gjort annonser, reklamblad, förpackningar mm. Jätteskoj jobb men tröttnade fullkomligt på folket (mest cheferna) efter 16 år. rtfm.gif
Har även jobbat som telefonissa, många år med orderhantering på export, bokföring mm. Har ju hand om mannens företag också så helt sysslolös är jag ju inte.

Nu ska jag bara komma på vad jag EGENTLIGEN vill göra när jag blir vuxen... flirting.gif
Har några månader kvar innan jag blir "in between jobs" som det heter, låter bättre än arbetslös i alla fall. smile.gif
Hej igen
Grannen var arbetslös efter barnledighet ... hon fick snabbt (efter 1 vecka) jobb som Jobbcoach på AF.
Motti
Oj vad jag fått höra ordet "Lyxhustru" och det är så jäkla orättvist.På femtiotalet när jag växte upp som barn så fanns inga mammor som jobbade och inte kallades de för "lyxhustrur"Visst min man har eget företag sen 80 talet.Konstigt !alla tror jag har världens stort klädkonto confused.gif tex ,här i byn är det Fiberpäls (glesbyggdskavaj) och gummistövlar som gäller,ska på dop på lördag!antagligen får jag gå i "fiberpäls" ha inte köppt kläder på ett år confused.gif I och för sig mitt eget fel,men alla som har eget lever inte överklass.
Mollis
Jag jobbar som systemförvaltare, var tidigare korsordskonstruktör.

/Mollis
Monica M zon 4
Grafiker. Jobbar på en tidningen där jag har ansvar för allt bildmaterial och gör allt från visitkort, tidningsannonser, broschyrer, banderoller, bildekor. Omväxlande och tempot är högt. Ofta stressigt så man måste kunna hantera stressen. Avkoppling i trädgården är perfekt!
Gossen Ruda
Jag vill inte verka misstänksam men det här är sjuttielfte tråden aanderss startar och vill ha reda på uppgifter om oss andra, vad vi gör, vad vi gjort, vad vi skall göra, mm, mm. Allmänt nyfiken eller pågår det någon undersökning? Som ni märker svarar jag sällan på såna inviter.
Berith
Äh aanderss är nog den som är minst förarglig av alla odlare här. kompiskram.gif

Fast jag svarar heller aldrig på frågor vem som är vem och varför. rolleyes.gif
Samsara
Jag jobbar som tidningsbud, är florist och jobbar under högtiderna som det. Utbildar mig till trädgårdsingenjör med inriktning marknad för att sen komma jobba hos grossisterna eller som jag hoppas hos någon grossist i Danmark. Sen driver jag ett eget hobbyföretag som i år kommer ingå i ett annat företag med en nära kompis.
Aqvakul
CITAT (Gossen Ruda @ 21-01-2010, 08:23) *
Jag vill inte verka misstänksam men det här är sjuttielfte tråden aanderss startar och vill ha reda på uppgifter om oss andra, vad vi gör, vad vi gjort, vad vi skall göra, mm, mm. Allmänt nyfiken eller pågår det någon undersökning? Som ni märker svarar jag sällan på såna inviter.

Inte har aanderss några baktankar med detta inte. aanderss försöker vara lite social. De som vill svara gör det, de som inte vill avstår.
Gossen Ruda
CITAT (Aqvakul @ 21-01-2010, 08:34) *
Inte har aanderss några baktankar med detta inte. aanderss försöker vara lite social. De som vill svara gör det, de som inte vill avstår.

Möjligen är det så men även om han inte har dolda avsikter så vet man inte vem som läser vad som skrivs här. Det hör till allmän försiktighet att inte skriva för mycket om sig själv även om inte ens jag är konsekvent där. Fienden lägger pussel som man fick lära sig under lumpartiden.
Aqvakul
CITAT (Gossen Ruda @ 21-01-2010, 08:41) *
Möjligen är det så men även om han inte har dolda avsikter så vet man inte vem som läser vad som skrivs här. Det hör till allmän försiktighet att inte skriva för mycket om sig själv även om inte ens jag är konsekvent där. Fienden lägger pussel som man fick lära sig under lumpartiden.

Visst - men var och en väljer själv. Personligen har jag den uppfattningen, att om någon verkligen vill komma åt míg så kommer det antagligen att ske oavsett vad jag gör.
Att inte vara så anonym kan också generera fördelar i form av högre trovärdighet, då ingen kan betvivla att jag finns IRL.
Bee
Jag har börjat räkna ner nu. Har jobbat inom sekreterarskrået i åtskilliga år men snart är det slut med det. Jag tror inte att jag kommer att vara sysslolös fram till ålderspensionen. Ett lagom halvtidsjobb blir nog bra. Frågan är vad jag skulle vilja syssla med och då kommer den här tråden in perfekt! En inspirationstråd!

Tidningsbud ser jag att flera jobbar som. Kan man göra det på deltid tro? Då får man ju gratis motion och slipper lägga tusenlappar på gym smile.gif

Att sälja vitvaror vore också trevligt men i sådana affärer ser man bara unga fräscha människor och inga avdankade 60+are.
Samsara
CITAT (Bee @ 21-01-2010, 10:35) *
Tidningsbud ser jag att flera jobbar som. Kan man göra det på deltid tro? Då får man ju gratis motion och slipper lägga tusenlappar på gym smile.gif

Det är rätt krävande att vara tidningsbud, men det beror på var man är, hur stort distrikten är med mera. Men jag jobbar till exempel heltid på sommaren, sen hoppar jag in lite hur som helst under vintern och om någon inte trivs med sitt arbete och slutar så går jag in och jobbar tills en ersättare börjar. Men det är bra träning smile.gif har hjälpt mig mycket med benmuskler med mera som är bra till ridningen.
Eva i Höga
CITAT (Bee @ 21-01-2010, 10:35) *
Att sälja vitvaror vore också trevligt men i sådana affärer ser man bara unga fräscha människor och inga avdankade 60+are.

Jag är snart 60 och upplever inte det som något negativt när jag säljer produkter inom marin och skog och trädgård. Känner nog att kunderna har förtroende för mig och vår verksamhet. Det beror nästan uteslutande på hur man bemöter kunderna. Så försök du med vitvaruförsäljning om du tycker det skulle vara roligt.
Christa
Jag har jobbat som informatör i 16 år men brände ut mig och har hoppat av och försöker lappa ihop mig själv. När man bränner ut sig drabbas man av en lång rad fysiska hälsoproblem. Den psykiska delen är inte alls så dominerande som många tror.

Forskar nu hemma för att komma tillrätta med alla hälsoproblem och skriver en bok i den takt jag hinner med. Sköter hushållet medan min sambo jobbar ihop pengar till vårt uppehälle.

Tidigare har jag jobbat som ingenjör men tröttnade eftersom det jobbet inte gav utrymme för kreativitet.
AndersKbg
Chaufför.

Kör prylar mellan Sthlm-Gbg.
Väldigt spännande i 3 minusgrader och duggregn.
Husihelvete
Jag jobbar inom det finansiella området som produktägare.
Pirum
Jag jobbar som bemanningshjon på ett av Sveriges största bemanningsföretag. Eftersom jag tydligen har Lojalitetsplikt gentemot min arbetsköpare kan jag inte säga vad jag tycker om företaget utan att riskera att få sparken.
Myosotis
CITAT (Husihelvete @ 21-01-2010, 12:48) *
produktägare

blink.gif Många konstiga saker har man hört, men det här var ju verkligen obegripligt. Är jag ovanligt dum när jag inte förstår vad en informatör, ett bemanningsföretag eller en produktägare jobbar med? confused.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon