Det är trädgårdsstiltje. Likt kappseglaren sätter vi upp ett ljus på rufftaket för att hitta minsta vindkåre. Vi griper varje liten fläkt till framåtskridande eller svär över dåliga vindar så snart det händer något.
I de trädgårdsrelaterade kategorierna är det ett fåtal nya trådar. Självklart handlar de ofta om ”minns ni” varianter eller nyanläggning. Enstaka såfrågor dyker upp. Osv. Diskussioner om utveckling tillhör de spännande trådarna och tyvärr är inte alla forum mottagliga för sådana frågor. Men i övriga kategorier flödar energin. Måtte den flöda i positiv riktning.
Som alltid när människor lever i någon form av celibat uppstår irritation. Med eller utan djupare grund. Ta´t lugnt kära vänner och vänta till de första krokusarna blommar, groddarna börjar visa sig och värmen kommer åter. Gör som våra växter! Förbered er inför våren, sommaren och det som är vårt trädgårdsmål. I ärlighetens namn skall sägas att STAs och Trädgårdsrikets forum har inte negativa tendenser som jag känner det. Bara utvecklande.
Själv lämnar jag inte ett forum för enstaka bråk mellan enskilda medlemmar. Tycker bara att det är tråkigt att inte kunna vara sams.
Spontant tyckande men övervägde länge om jag skulle skicka det till alla forum. Men så får det bli.
|