Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

5 sidor V  « < 2 3 4 5 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Fyra forum och tendensen är densamma
          gnon49
          Inlägg 07-06-2010, 20:17
          Länk hit: #61

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Jag förstår inte. Hur kan jag som vanlig medlem veta att en avstängd person har reggat sig med ett nytt nick?
          Misstankar kanske, men i övrigt? Den informationen kan väl bara adm. ev. veta.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Meriona
          Inlägg 07-06-2010, 20:33
          Länk hit: #62

Gäster

Det går lätt att rega hur många nick som helst. smile.gif Fast jag använder dem inte, det är för lågt tycker jag.
          devil.gif
          Misstankar.....ja eller hur... slap.gif giggle.gif

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 07-06-2010, 21:40
          Länk hit: #63

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Rihane @ 07-06-2010, 20:49) *
          Som information:

Av nyfikenhet och för att jag är tveksam till regeln, kollade jag detta. Som oinloggad ville jag registrera mig vilket jag inte fullföljde eftersom dels för att jag inte ville och dels för att jag förstod det jag läste och inte vill bryta mot användarvillkoren. Bla hittade jag följande text som är citerad från användarvillkoren, användarvillkor

Om man blivit avstängd så har man inte tillgång till det användarkontot, man har tillgång till noll (0) användarkonton och jag hittade ingenstans om att man inte får registrera sig igen för att återigen få ett(1) användarkonto.

Edit: fick länken att fungera

Det var inte heller det jag sa angående konton. En del vet inte skillnad på forum och avdelningar i ett forum och kallar därför de olika avdelningarna för forum. Därför ville jag förtydliga det Gita menade.

Om man inte sköter sig utan blir avstängd så är det ju knappast meningen att man dagen efter ska skapa ett nytt konto. I samråd med Admin kan man få sitt gamla användarkonto aktualiserat igen efter ett tag. Jag vet inte säkert hur det är på Odla men på många andra forum kan folk bli avstängda på en viss tid. Säkert skickas det mail till vederbörande.

CITAT (gnon49 @ 07-06-2010, 21:17) *
          Jag förstår inte. Hur kan jag som vanlig medlem veta att en avstängd person har reggat sig med ett nytt nick?
          Misstankar kanske, men i övrigt? Den informationen kan väl bara adm. ev. veta.

I vissa fall råder det ingen som helst tveksamhet.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          skogstroll
          Inlägg 08-06-2010, 09:19
          Länk hit: #64

Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem nr: 9 409

CITAT (Aqvakul @ 23-01-2010, 23:57) *
          Visst blir det lite mer grälsjukt så här års. När våren kommer så brukar det lugna ner sig.

jag har också märkt att det är lite säsongsbetonat, vår och höst... eller? giggle.gif

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          Rihane
          Inlägg 08-06-2010, 17:37
          Länk hit: #65

Gäster

CITAT (*Stintan* @ 07-06-2010, 22:40) *
          Det var inte heller det jag sa angående konton. En del vet inte skillnad på forum och avdelningar i ett forum och kallar därför de olika avdelningarna för forum. Därför ville jag förtydliga det Gita menade.

Om man inte sköter sig utan blir avstängd så är det ju knappast meningen att man dagen efter ska skapa ett nytt konto. I samråd med Admin kan man få sitt gamla användarkonto aktualiserat igen efter ett tag. Jag vet inte säkert hur det är på Odla men på många andra forum kan folk bli avstängda på en viss tid. Säkert skickas det mail till vederbörande.
          I vissa fall råder det ingen som helst tveksamhet.

Jag håller med Gita om att för sin egen säkerhets skull är det lämpligt att ha olika nick på olika forum. Men det var inte det jag ville informera om utan om var man hittade dom regler som finns.
          Jag läste en gång till: mycket riktigt så sa du aldrig att hon gjort något förbjudet utan det var den tolkning jag gjorde. Ber om ursäkt för det.Jag har sett flera hävda något liknande och jag ville helt enkelt ta reda på dom regler som finns, som man har godkänt och är enligt reglerna skyldig att känna till.

Ser ett det mesta andra du skriver är tankar och åsikter som du uttrycker. Jag vet inte heller hur mailen ser ut som man får när man blir avstängd eller om man får någon förklaring.

Jag kan också spekulera, det verkar som att om man blir avstängd så får man visst det registrera sig igen.
          Antar att man om man håller sig i skinnet är det inget som hindrar att man tar nya tag.

Fuchian: Din "bekant" bråkade i trädgårdsavdelningen. Gör inte samma misstag. Det är en oskriven regel, att inte bråka där. I stort sett ingen av dom som älskar att diskutera är annat än vänliga och hjälpsamma på trädgårdsavdelningen,

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 08-06-2010, 17:40
          Länk hit: #66

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Rihane @ 08-06-2010, 18:37) *
          Fuchian: Din "bekant" bråkade i trädgårdsavdelningen. Gör inte samma misstag. Det är en oskriven regel, att inte bråka där. I stort sett ingen av dom som älskar att diskutera är annat än vänliga och hjälpsamma på trädgårdsavdelningen,

yes.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          fuchsian
          Inlägg 08-06-2010, 18:03
          Länk hit: #67

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

CITAT (*Stintan* @ 07-06-2010, 19:09) *
          Jasså det var märkligt. Du har nyligen blivit avstängd från forumet på grund av att du inte följt forumreglerna men redan efter någon dag så registrerar du dig igen med ett nytt användarnamn. Jag är nog inte ensam om att inte glömma dina elaka påhopp som skedde utan att någon varit otrevlig mot dig. Om du tror att dina snyfthistorier gör saken bättre så är du bara patetisk.

Det är förbjudet att ha flera användarnamn på forumet och jag kan garantera att Gita inte menade att det skulle vara ok. Hon menade att det kan vara bra att ha olika användarnman på olika forum utanför Odla.

Om jag blev avstängd från ett forum så skulle jag skämmas att registrera mig igen.

Stintan .... det var mycket information på en gång, måtte den stackarn sitta i ett hörn och skämmas .. ysch..

Citera
          fuchsian
          Inlägg 10-06-2010, 14:24
          Länk hit: #68

Medlem

Jag håller med Gita om att för sin egen säkerhets skull är det lämpligt att ha olika nick på olika forum. Men det var inte det jag ville informera om utan om var man hittade dom regler som finns.
          Jag läste en gång till: mycket riktigt så sa du aldrig att hon gjort något förbjudet utan det var den tolkning jag gjorde. Ber om ursäkt för det.Jag har sett flera hävda något liknande och jag ville helt enkelt ta reda på dom regler som finns, som man har godkänt och är enligt reglerna skyldig att känna till.

Ser ett det mesta andra du skriver är tankar och åsikter som du uttrycker. Jag vet inte heller hur mailen ser ut som man får när man blir avstängd eller om man får någon förklaring.

Jag kan också spekulera, det verkar som att om man blir avstängd så får man visst det registrera sig igen.
          Antar att man om man håller sig i skinnet är det inget som hindrar att man tar nya tag.

Jag såg att namnet "fuchia" används i olika stavningar, så jag är osäker om vem du menar? Jag känner inte till nån "bekant" som skulle ha bråkat i trädgårdsavdelningen, har försökt hinna läsa igenom, men det verkar så att jag ska inte befatta med detta utan lägga det åt sidan för min egen del.....Fuchian

Citera
          fuchsian
          Inlägg 10-06-2010, 14:35
          Länk hit: #69

Medlem

CITAT (skogstroll @ 08-06-2010, 10:19) *
          jag har också märkt att det är lite säsongsbetonat, vår och höst... eller? giggle.gif

Hej skogstroll,
          läste igenom denna diskussion och det som slog mig var att för det mesta brukar en del ha antingen en vårdepression el. en höstdepression, eller påde och. detta är INTE ILLA MENT ÅT NÅGON, utan ett konstaterande som jag har märkt av hos en del mer eller mindre. Ofta lätta nergångar brukar hända just vid vår och höst och de som vet om det, tar det som det kommer och låter det gå över. sedan finns dom som inte vill erkänna det och då blir det en del grälsjuka med i bilden. Har levt över 20 år med en manodepressiv svärmor flåsande i nacken, så det är inte roligt åt någon, men ibland får man finna sig om man inte kan undvika dessa. ... sorgligt, men sant... unsure.gif fr, Fuchian

Citera
          Rihane
          Inlägg 10-06-2010, 15:51
          Länk hit: #70

Gäster

CITAT (fuchian @ 10-06-2010, 15:24) *
          Jag såg att namnet "fuchia" används i olika stavningar, så jag är osäker om vem du menar? Jag känner inte till nån "bekant" som skulle ha bråkat i trädgårdsavdelningen, har försökt hinna läsa igenom, men det verkar så att jag ska inte befatta med detta utan lägga det åt sidan för min egen del.....Fuchian

Jag förstår. Lägger även jag det åt sidan.

Citera
          fuchsian
          Inlägg 10-06-2010, 17:25
          Länk hit: #71

Medlem

CITAT (Rihane @ 10-06-2010, 16:51) *
          Jag förstår. Lägger även jag det åt sidan.

Instämmer, Rihane, det finns bättre saker att ta itu med än bli totalt vimsig av att det inte ska ta slut med tramset, det finns så mycket gott att komma med och intressant att lära sig, det är det som ger en fin känsla.. smiley_small_hug.gif ... Fuchian

Citera
          fuchsian
          Inlägg 13-06-2010, 15:18
          Länk hit: #72

Medlem

Hej Rihane, det var då ett konstigt tråd jag nu fick fram. Vad håller ni på egentligen? Det jag undrar att vilka oskrivna regler det skulle tas hänsyn till? Hur kan de nya kunna vara enl. dessa "oskrivna" regler?
          Sedan en sak till; mitt i allt detta ni håller på finns en notis som ni gärna fäster vid mitt signum. Har ni inget annat för er, så låt personen i fråga vara ifred dvs. om hon finns kvar och jag står endast för mitt signum, ensam och alena, och så tänker jag bli...Om detta meddelande hamnar hos någon annan, så ta inte illa vid, jag vädrade bara min åsikt om allt tissel och tassel ....... angel_not.gif ... Fuchian ..

Citera
          Alba
          Inlägg 13-06-2010, 15:25
          Länk hit: #73

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

CITAT (fuchian @ 10-06-2010, 15:24) *

Det är väl denna bekanta som åsyftas http://www.odla.nu/forums/index.php?showto...94007&st=80

inlägg 99

Citera
          fuchsian
          Inlägg 13-06-2010, 15:29
          Länk hit: #74

Medlem

CITAT (Christina i Taxinge~ @ 07-06-2010, 19:41) *
          Instämmer helt.

Totalt en helsnurrig diskussion som inte leder till växterna utan till hus i helvete eller vad kallas stället med han som håller vakt .....

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 13-06-2010, 15:59
          Länk hit: #75

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Ändå plockar du fram tråden och svarar på samma inlägg som du redan förut svarat på. Precis på samma sätt som ditt alter ego Tottes matte brukade göra. Tycker du att diskussionen blir mindre snurrig av sånt?

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Rihane
          Inlägg 13-06-2010, 16:12
          Länk hit: #76

Gäster

CITAT (fuchian @ 13-06-2010, 16:18) *
          Hej Rihane, det var då ett konstigt tråd jag nu fick fram. Vad håller ni på egentligen? Det jag undrar att vilka oskrivna regler det skulle tas hänsyn till? Hur kan de nya kunna vara enl. dessa "oskrivna" regler?
          Sedan en sak till; mitt i allt detta ni håller på finns en notis som ni gärna fäster vid mitt signum. Har ni inget annat för er, så låt personen i fråga vara ifred dvs. om hon finns kvar och jag står endast för mitt signum, ensam och alena, och så tänker jag bli...Om detta meddelande hamnar hos någon annan, så ta inte illa vid, jag vädrade bara min åsikt om allt tissel och tassel ....... angel_not.gif ... Fuchian ..

Nå, det var väl ungefär andemeningen i det jag ville få fram. (Svårt att uttrycka det, så att det blir förstått, utan att förargeliga pekpinnar kommer med).
          Ta det varligt med ditt nick eller ej.
          Du fattar självklart dina egna beslut.

/Rihane som på nytt lägger det åt sidan

Citera
          fuchsian
          Inlägg 13-06-2010, 16:34
          Länk hit: #77

Medlem

CITAT (Alba @ 13-06-2010, 16:25) *
          Det är väl denna bekanta som åsyftas http://www.odla.nu/forums/index.php?showto...94007&st=80

inlägg 99

Alba, Nu fattar jag ingenting. Vad menas med dessa olika, trol. nåt fr. vebben kanske? Vad är meningen i det hela ---- börja jaga mig, eller? Om ni har haft beskymmer med någon, så är inte jag den rätte att fråga om det. Detta leder ingenstans och jag säger bara att låt mig vara i fred med era mystiska "klumerurer" i fortsättningen, jag har rätt att diskutera ang mina växter, inte om mitt privatliv ..... sleeping.gif ...Fuchian..

CITAT (Rihane @ 13-06-2010, 17:12) *
          Nå, det var väl ungefär andemeningen i det jag ville få fram. (Svårt att uttrycka det, så att det blir förstått, utan att förargeliga pekpinnar kommer med).

Tackar för det! Kanske får även jag finnas till. För bövelen, har frågat vad en NICK betyder, men får inga svar...OK. hemligt dataspråk kanske? Jag är inte kunnig i allt som finns i våra datorer, så jag gör det enkelt för mig .... sleeping.gif ... Fuchian ..

CITAT (Rihane @ 13-06-2010, 17:12) *

Du skriver att jag ska fatta egna beslut! Ja visst, men försök inte då att lägga dig i vad jag skriver. Vore det ett vettigt beslut för din del?

Citera
          Alba
          Inlägg 13-06-2010, 16:35
          Länk hit: #78

Medlem

Du skriver ju att det var en väninna som tagit ditt anv. och skrivit.

Citat av vad du skrivit:
          Jag har fått nog av alla vinkar och kommentarer som min väninna ställde till, även att det inte gick så långt. hon fick ingen info att hon var avstängd, men nu låter jag inte henne använda min dator mera, det finns nämligen gott om datorer hemma hos mig och olika användare.
          Jag håller med dig, varför inte få ha sin lösenord ifred??? ... fuchian

Som svar på din fråga ang nick - Fuchian är ett nick

Citera
          Red Top
          Länk hit: #79

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 16 329

Fuchian är ditt nick=nickname.

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          Alba
          Länk hit: #80

Medlem

edit - dubbelt.

Redigerat av Alba: 13-06-2010, 16:36

Citera

5 sidor V  « < 2 3 4 5 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-10-2025, 02:15

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon