Kom på att jag kanske skulle dela med mig av hur jag gjorde och det blev supergott tyckte i alla fall vi !!!!!!!! Här kommer receptet
Gräddkokta Vildsvinsköttbullar
Hopaplock från flera viltrecept 1,2 kg Vildsvinsfärs 3 dl rivet vitt dygnsgammalt bröd 6 dl mjölk 3 st rödlök finhackad Smör till stekning 3 tsk salt svartpeppar 3 st ägg grädde soja
Blanda vitt bröd och mjölk och låt svälla i 5 min. Stek löken i lite smör låt den svalna Blanda färs och salt. Tillsätt mjölken med brödet, stekt lök, ägg och kryddor. Blanda allt till en jämn smet Rulla köttbullarna och stek dem i smör, bara precis så att de får en gyllenbrun färg. Låt dem gå färdigt i ugnen 200 – 225 grader i 10 – 20 min beroende på storlek Lägg köttbullarna i en kastrull och täck med grädde sjud 5 min så att grädden kokar in något Ta i lite soja
Gott till Rårörda lingon med pepparrot : Rör lingonen med socker så sockret löser sig krydda med pepparrot Eller strimlad vitkål blandat med lingonsylt
TIPS I ett av recepten rekommenderades kryddan quatre e´pices om man ej får tag i den kryddblandningen så är den : Ta lika delar kryddnejlikor, malen ingefära, riven muskotnöt och dubbla mängden hel svartpeppar. Mortla svartpeppar och kryddnejlikor, blanda med muskotnöt och ingefära. Denna kryddblandning kan även innehålla vitpeppar och kanel Lite efter tycke, smak och kök
Jag använde endast salt och svartpeppar till mina vildsvinsköttbullar - blev gott
Ett av grundrecepten är Gräddkokta viltköttbullar och rårörda lingon med pepparrot Kock Gert Klötzke från tv-program Nyhetsmorgon taget på recept.nu på nätet Fast där är det Älgfärs och Fläskfärs ihop
Kan verkligen rekommendera detta och tack för alla tips ni gett mig Smaklig måltid
--------------------
Skjut inte upp till i morgon vad du kan ha nöje av idag. Mitt album
|