CITAT (Myosotis @ 21-07-2010, 18:36)

Du är välkommen att skriva i meningslösa tråden. Kasuar i såssnipan, du har precis rätt humor för den tråden
Men

ser det inte ut som en liten taltrast? Jag blir lite osäker faktiskt, men den är för ljus i ansiktet, för brun på handpennornas och större handtäckarnas ytterfan och stjärten, rent allmänt för ljus för att vara koltrast och har den där mjuka taltrastutstrålningen. Benen är mörka på kol- och ljusa på taltrast, svårt att se, dessutom är den blöt. Den avgörande undersidan ser man inte, men man anar ljusa fjädrar på bröstet. Var den ljus med prickar under? Jag känner mig riktigt dum nu, vi får skylla på värmen (hjärnan har stängt av sig för länge sen) och på att man aldrig ser några unga taltrastar.
Vet tyvärr inte hur den ser ut på undersidan. Dristade mig inte till att lyfta upp den ur snipan. Var orolig att den blivit skadad vid kraschlandningen. Väntar spänt på svar från dig, när värmen lättar.

CITAT (vildvittra @ 22-07-2010, 14:18)

denna filur höll mig sällskap när jag skulle kratta
förvånansvärt tam höll den sig i närheten hela tiden och kvittrade så fint

är det vanligt för rödhakar att de är så?
Så där beter sig rödhakarna hos mig också. Jag har fått för mig att det är ungarna, som gör så. De är ju vana vid mig sedan födseln. Jag ingår liksom i omgivningarna.