CITAT (Simplicity @ 20-02-2010, 11:29)

Har du sett det???
*förvånad*
Det som uppfattas som skit ingår ju i det naturliga kretsloppet det oxåå... Finns ju inga onaturliga ämnen. Koldioxid och svavelångor är ju lixom inget nytt... Naturen brukar ju klara av att ta hand om sånt där.
Men.. det vi vill skydda är väl i vanlig ordning oss själva! Oss västerläningar! Världens samvete...
I växthus "gödslar" man ibland med CO2 och svavel ingår bland de ämnen som ingår i makronäringsämnena, alltså ämnen som tas upp i relativt stora mängder. Vissa anser att det är bättre att se till att inte släppa ut andra gaser än de som släpps ut idag, eftersom det kommer täcka till de hål i spektrumet där vissa våglängder av värmen kan slippa igenom atmosfären och försvinna ut i rymden, detta framför att lägga stora mängder pengar på att försöka få ner utsläppen av CO2.
CITAT (Ralf @ 27-02-2010, 11:39)

Jag tycker vi kan titta i backspegeln
Vilka flera "larm" har vi haft
Säldöden som visade sig vara nåt annat än miljöförstöring, minns ni vad det var?
Skogsdöden! Oj vad döda skogar vi har!!
Sandlådensanden som innehåller giftiga dödliga farliga tungmetaller. Sen visade det sig att ungdjävlarna skulle behövt äta ca 20 kg sand för att få i sig dödlig mäng gift och om dom åt så mkt skulle den mesta sanden ha passerat kroppen i alla fall...
Akrylamiden. Svensk världsnyhet! Inget mera grilla, inga mera chips. Någon här som lagt om sina kostvanor??
Skogsdöden har jag fått berättat för mig att man tog träden från andra klimatområden och planterat in i länder där de inte klarade sig för de var inte anpassade till det klimatet. Och möjligen var det på ett ställe överhuvudtaget fär det var något som inte stämmde med odlingsförhållandet i jorden(?)
Visserligen la de om produktionsprocessen på chipsen vad de sa i nyheterna, men chips är gott.
Och bara för att något är giftigt i större mängder behöver det inte vara likadant i lägre mängder. Se bara på metallerna, ex koppar och krom, som kroppen måste ha. bara en jämförelse, säger inte att det är samma sak...