Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Finns det nåt ställe i Sverige som du inte varit på, men, ...gärna vill åka till?
          hattstugan
          Inlägg 13-02-2010, 22:52
          Länk hit: #41

Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem nr: 27 097

Har inte varit på Västkusten och inte i Skåne men vill besöka båda!! Kanske blir någongång det med!!

Har sett Härjedals fjällen till leda under min barndom så norrut har jag ingen större längtan nu!!

Citera
          Solstorm
          Inlägg 13-02-2010, 23:11
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 2 933
          Medlem nr: 13 452

CITAT (herkules @ 13-02-2010, 09:40) *
          marsfjället/marsliden.
          Bernhard Nordhs böcker om livet i vildmarken läste jag när jag var yngre så dit vill jag.

De läste jag också! Tycker att det är roligt att kika på kartor på nätet och se namnen och se att de platserna finns i verkligheten. Otterbäcken var en plats, kommer inte på fler nu.

Citera
          titti49zon6
          Inlägg 14-02-2010, 08:20
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 2 009
          Medlem nr: 5 169

Jag har åkt tåg mellan Narvik och Stockholm i september och det var en upplevelse att se naturen på sträckan mellan Kiruna och Narvik. Resten av sträckan ser ut "lika" vart jag än åkt, bara några sevärdheter ex. höga kusten.
          Naturen uppe i fjällen på hösten...grönt/rödbrunt/ gult är helt fantastiskt färgspel, Lapporten i sol när man passerar är en upplevelse och bara tanken på de män och kvinnor som byggt järnvägen gör mig helt förstummad, vilket jobb dom utfört.
          En resa värd sina pengar, jag lovar

Edit: Jag glömde säga att jag inte varit på Gotland men hoppas kunna åka dit

Redigerat av titti49zon6: 14-02-2010, 08:22

--------------------
          Glad fd. amatörodlare vid Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          skogstroll
          Inlägg 14-02-2010, 15:27
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem nr: 9 409

jag vill gärna se lapp-porten smile.gif

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          herkules
          Inlägg 14-02-2010, 16:02
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Solstorm @ 13-02-2010, 23:11) *
          De läste jag också! Tycker att det är roligt att kika på kartor på nätet och se namnen och se att de platserna finns i verkligheten. Otterbäcken var en plats, kommer inte på fler nu.

precis så gör jag med, kollar kartor! smile.gif

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Sussie F-Flower
          Inlägg 14-02-2010, 23:34
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 3 217
          Medlem nr: 14 814

CITAT (Christina i Taxinge~ @ 12-02-2010, 19:03) *
          Jag har varit i Kiruna, jag har varit i Smygehuk, jag har varit i Haparanda, jag har varit i Strömstad, jag har varit i Tärnaby och en himla massa ställen däremellan....men jag har aldrig varit på Gotland!!! no.gif

Nu har jag just beställt en 4-dagars resa dit första veckan i juni! 000.gif
          Det ser jag verkligen fram emot! Hoppas, hoppas att vädret blir bra och att nån enda liten ros slagit ut några blommor....men det lär väl ska finnas platser värda att se även utan rosor!?

Förresten; vet ni vart Sveriges geografiska mittpunkt finns? Jo, i Flataklocken!
          Sorteras i lådan "onödigt vetande".

Jag har aldrig varit i, och jag skulle VÄLDIGT GÄRNA vilja åka till LOFOTEN i september-oktober när Späckhuggarna anländer.... Det har varit EN av mina STORA drömmar i många år...!!!

För 2-3 år sedan var även Öland och Gotland mina önskemål, då jag aldrig hade varit där heller.. men så, på bara några dagar, fick jag uppleva dom båda två!!!! Samma sommar!!! Samma månad!!! Hujjedamig var jag var lycklig! yahoo.gif
          Trots mulet och regnigt var och varannan dag så fick jag min dos av "Den Gamla Tiden"!
          Jag cyklade (ensam) hit och dit för att hinna se, allt vad jag orkade... Herregud vad mina ben värkte, men det var det värt...

Jag har t.o.m en ganska stor bit av en rauk som min bofasta väninna tillgav mig, 435 milj. år gammal.... Snacka om ödmjuka och Allsmäktiga känslor... blush.gif

Flataklocken har jag bott "granne" med... (1,5 mil därifrån)

Edit: Förlåt Christina, men det här blev ju inte riktigt rätt!!! Lofoten ligger ju i Norge och jag kom av mig ... Tänkte bara på önskemål... sad.gif (virriga jag...)

Önskar dig givetvis en TREVLIG resa i juni, med hopp om sol och värme!!! smiley_small_hug.gif

Redigerat av Sussie F-Flower: 14-02-2010, 23:39

Citera
          Krolliljan
          Inlägg 15-02-2010, 07:33
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 10 192
          Medlem nr: 10 539

Mitt favoritresmål i Sverige ( hittills) är Österlen. wub.gif

Som hallänning är det kanske konstigt men jag har aldrig varit i Bohuslän. Dit vill jag åka. yes.gif

--------------------

Citera
          Gita
          Inlägg 16-02-2010, 18:51
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

Visingsö skulle jag gärna besöka, det har aldrig blivit av fastän jag passerar Gränna titt som tätt.
          Gita

Citera
          Christina i Taxi...
          Inlägg 16-02-2010, 18:58
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 3 894
          Medlem nr: 3 702

CITAT (Gita @ 16-02-2010, 18:51) *
          Visingsö skulle jag gärna besöka, det har aldrig blivit av fastän jag passerar Gränna titt som tätt.
          Gita

För många år sedan var vi, hela familjen, på besök på Visingsö.
          Dottern var nog ca 10år och MYCKET hästintresserad!
          Vi tittade runt på ön - såg kyrkan, ruinen och örtagården.
          En rundtur med remmarlag skulle förstås göras, sen var vi klara. Ungefär tre timmar senare, typ.....lyckades vi få dottern att kliva av kuskbocken!
          Det blev ett mycket längre besök än vi hade tänkt! Och mycket dyrare eftersom vi föräldrar & son fick roa oss med shopping bl a under tiden:-)

--------------------
          När tillgången på ord är större än efterfrågan är det dags att vara tyst!
          MIN HEMSIDA - VÄLKOMMEN!

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 16-02-2010, 19:00
          Länk hit: #50

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Gita @ 16-02-2010, 18:51) *
          Gita

Tycker jag absolut du ska göra. Hustrun och jag övernattade på ett helt underbart ställe i somras på väg till ett bröllop i Stockholm. Vi bodde i en liten 1700-talsstuga i en fd konstnärsgård där vi bjöds på guidning, gourmetmiddag och frukostkorg till ett mycket rimligt pris. En härlig ö med mycket kulturhistoria och lite Medelhavskänsla.

Tempelgården på Visingsö

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          BinnikeBengt
          Inlägg 16-02-2010, 19:28
          Länk hit: #51

Medlem
          Antal inlägg: 14
          Medlem nr: 27 964

Jag skulle gärna vilja åka till Rosengård i Malmö, för att möta den fina varma kultur som verkar finnas där, jag blev så inspirerad av den efter jag sett detta på Youtube
          http://www.youtube.com/watch?v=diw5SneythM

Citera
          xlxl67
          Inlägg 16-02-2010, 19:53
          Länk hit: #52

Medlem
          Antal inlägg: 1 870
          Medlem nr: 25 446

Kul tråd biggrin.gif

Christina i Taxi... : Var på Gotland förra året första gången och hade möjligheten att bo på en gammal genuin gård i sydväst ute på landsbygden så tog varje dag morgonpromenader direkt ute på alvarsmarker kring huset vi bodde i. Det var nog den vackraste plats jag har semestrat på hittills. Hällmarkerna kring Ihre kan rekommenderas starkt uteöver det vanliga om man vill se spännande natur.
          Lite bilder: http://zanza09.blogspot.com/2009/07/gotland-runt.html

sommarhumla: Abisko vill jag också till i nära framtid.

Meriona: Charmen med att bila runt i Sverige är ALLA städer som har sin historia o charm. Gjorde Vättern runt på 1,5 dygn för några år sen:
          http://zanza09.blogspot.com/2008/07/vttern-runt.html

Alba: Vad lockar i Pajala, Övertorneå, Karesuando? Känner inte till de städerna så bra mer än att Pajala hade underskott på kvinnor för 20 år sedan typ biggrin.gif

flaxss: Koster kan verkligen rekommenderas eftersom det är bilfritt så det blir hyrcykling på alla grusvägar kors o tvärs på ön som inbjuder till mängder med egna smultronställen...

Noak: Blekinge är en favorit speciellt tycker jag landsbygden i syd är lite speciell. Det är bara att köra ut på småvägarna... Väldigt tätt o frodigt så får lite 1800-tals känsla...

Själv skulle jag gärna komma till Hälsingland under sommaren. Det verkar vara ett speciellt landskap...

Citera
          Bettis
          Inlägg 16-02-2010, 20:17
          Länk hit: #53

Medlem
          Antal inlägg: 4 213
          Medlem nr: 9 061

Luleå är nog det ställe som jag varit på uppåt, har en vännina i Härjedalen så där är jag minst en gång om året, en annan vännina bor på Öland så där är vi också varje år (bra att ha dom spridda i Sverige giggle.gif ) och en bor i Stockholm men ledsen stockholmare jobbade där i två år så dit åker jag inte om jag inte behöver. Vi har en hus på Smögen så där är vi ofta så det blir utflykter till bl.a kosteröarna titt som tätt och där är jättefint. Gotland var vi för två år sedan och råkade komma samma vecka som det var riddarspel mm jättekul, hela ön var så fin. Sedan har vi kuskat runt lite här och där, höga kustan var jättefint, Borås och Trollhättan bor jag ju granne med så där är man ju ibland också whist.gif . Men då till frågan vad jag skulle vilja se g.gif . Späckhuggarna hade varit underbart att se wub.gif

--------------------

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 08-06-2026, 07:06

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon