CITAT (theseraphim @ 17-02-2010, 20:02)

Osjj tänk vad känsligt det var att ens ifrågasätta en del av KRAV:-) Kan jämföras med klimatdebatten, spelar ingen roll om man är emot fossila bränslen osv men skulle man kritisera ens ett uns av klimatrapporten så är man duperad av oljekartellen osv osv osv men där har det nu visat sig att stora delar av den var felaktig, speciellt pinsamt var det för den där forskaren som fick nobelpris och sa att bla skulle 2030 vara det avgörande året me nu erkänner han helt plötsligt att han räknat fel med ca 300år;-) Snacka om att skada förtroendet för seriös forskning med en gång.
kom tänka på en sak bara....Om jag skulle odla tex KRAV sallad och använder Algomin Ekologisk gödning(som är KRAV märkt)men den tar slut och jag kör fifty fifty med vanlig Algomin Trädgårdsgödning, skulle det ens kunna upptäckas på ett prov efteråt? tycker innehållsförteckningen är väldigt lika.
Nejdå det är inte känsligt (jag ifrågasätter själv KRAVs regler ibland) men din kritik verkar svepande och genrell. Har du jämfört KRAVs regler så ser du att deras gränsvärde för krom och nickel är
hälften av vad som är tillåtet att tillföra åkermark från avloppsslam från kommunala avloppsverk.