Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> 2010 års Gladtråd, smått som stort, som gjort dig glad
          Red Top
          Inlägg 18-02-2010, 05:09
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 16 329

Jag är glad, väldigt glad. Äntligen har jag börjat fatta att det verkligen är sant. yahoo.gif

Försäkringskassan har beviljat mig "utanförskap" retroaktivt och tillsvidare. Nu slipper jag grubbla över hur jag ska klara mig ekonomiskt.

Eftersom FK hade slarvat med mitt ärende, blev jag erbjuden ett möte med en av FK:s 'utredningsläkare'. Han kunde snabbt konstatera, att jag inte klarade av att utföra något på arbetsmarknaden förekommande arbete.

Intygen från mina olika läkare, bl a reumatolog, dög inte. Där framkom ju bara hur sjuk jag var. Det läkarna ännu inte förstått, är att de måste göra en bedömning av hur sjukdomen hindrar oss sjuka från att arbeta.

Det räcker inte att intyga graden av nedsatt rörelseförmåga, värk och ev sömnsvårigheter. Det måste också ställas i relation till alla på marknaden förekommande arbeten.

Minst sagt svårt för en läkare att göra. Det ingår ju inte i deras utbildning egentligen.

Men, jag är glad, jätteglad! Om inte kroppens tillstånd hindrade det, skulle jag hoppa över små hus. giggle.gif

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera

Inlägg i den här tråden
          4 sidor V  « < 2 3 4

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 09-08-2025, 13:54

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon