|
Sömnproblem |
|
|
|
07-03-2010, 19:29
|
Medlem
Antal inlägg: 15 810
Medlem nr: 2 558

|
Pejori , preparatet är ganska nytt , min läkare hade bara skrivit ut det till en annan patient innan mig. Vet inte om man kan mäta halten melatonin , jag fick Cirkadin därför att jag inte vill ha vanliga sömntabletter. Använder så starka smärtstillande vanebildande preparat redan så jag vill absolut inte ha ett till.
Min familjeläkare menade att det är väl bara att prova och se hur det går. Melatonin är ju något som kroppen själv producerar .
Kontakta din läkare och stå på dig så att du åtminstone får prova .
--------------------
Mälardalen zon 2 - 3
Att känna skuld är att vara human
|
|
|
|
|
07-03-2010, 19:33
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
CITAT (mamamaggan @ 07-03-2010, 19:29)  Pejori , preparatet är ganska nytt , min läkare hade bara skrivit ut det till en annan patient innan mig. Vet inte om man kan mäta halten melatonin , jag fick Cirkadin därför att jag inte vill ha vanliga sömntabletter. Använder så starka smärtstillande vanebildande preparat redan så jag vill absolut inte ha ett till.
Min familjeläkare menade att det är väl bara att prova och se hur det går. Melatonin är ju något som kroppen själv producerar .
Kontakta din läkare och stå på dig så att du åtminstone får prova . Jag har en jättebra läkare (ÄNTLIGEN) som verkligen lyssnar och är öppen för att jag kommer med egna förslag. Han kommer att ge mej det och hjälper det, blir ingen gladare än jag. Ska ringa redan i morgon och be om medlet. Säg sedan att odla inte är bra... Fick ett tips på, preparat mot munsår (munherpes) och har inte haft ett utbrott på sex månader nu...Det är rekord här...
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
07-03-2010, 19:34
|

Medlem
Antal inlägg: 5 158
Medlem nr: 21 199

|
CITAT (pejori @ 07-03-2010, 19:22)  Kan man mäta halten av melatonin på något sätt?
Annars kan jag inte förstå, att läkare inte testar detta medel, innan stilnoct (vidriga biverkningar hos mej) och imovane (hjälper inte alls) först. Jag ska ta en diskusion med min läkare om detta är något jag ska testa. Det finns bara ett preparat jag kan sova på (utan svåra biverkningar)och det är hårt styrt av socialstyrelsen, när det gäller förskrivning och andvändning. Att inte kunna somna och sedan få sova en hel natt, leder till mängder av biverkningar i livet. Många depressioner, beror på just sömnbrist. Att somna vid tre-fyra på morgonen och sedan vakna skitpigg kl sex, är ingen bra dygnsrytm, eller att vara vaken i två dygn, för att sedan somna av ren utmattning. Exakt de insomningstabletter hjälper ju oftast inte och fasst de är så svaga så kan man bli beroende av dem, bara förra året kunde man köpa melatonin på nätet utan recept denna sajten kunde man köpa på då http://www.atlasnutrition.eu/order.aspx?cu...r&product=2 Fick den av en kompis som har cortex företaget och själv vet mer om hur stora problem det är än våra psykologer  Det finns ju attarax oxå som är det svagaste ångest/sömnpillret som finns, jag har bara träffat 3st som det funkar på  Finns det inte starka hestamin som man kan få, det finns ju i america utan recept som ibland skrivs ut som sömntablett??
--------------------
Pjater-Zon 1-2
|
|
|
|
|
07-03-2010, 19:43
|
Medlem

|
CITAT (skånepåg @ 07-03-2010, 19:34)  Exakt de insomningstabletter hjälper ju oftast inte och fasst de är så svaga så kan man bli beroende av dem, bara förra året kunde man köpa melatonin på nätet utan recept denna sajten kunde man köpa på då http://www.atlasnutrition.eu/order.aspx?cu...r&product=2 Fick den av en kompis som har cortex företaget och själv vet mer om hur stora problem det är än våra psykologer  Det finns ju attarax oxå som är det svagaste ångest/sömnpillret som finns, jag har bara träffat 3st som det funkar på  Finns det inte starka hestamin som man kan få, det finns ju i america utan recept som ibland skrivs ut som sömntablett?? Testade attarax för en del år sedan, och min dåvarande läkare sa,"öka dosen med två tabletter om dom inte hjälper" efter sexton!!! tabletter/dygn gav han upp.!!! Att köpa läkemedel på nätet, är kanske bra, men inget jag någonsin kommer att prova. Det jag vet om internethandel och läkemedel är, att du har inte en susning om, vad du får eller betalar svindyrt för. Så är det ett preparat, svenska läkare kan skriva ut, så that´s it, men att gynna småskumma internetaffärer, som skor sig på andras lidande, vill jag inte bidra till. Inget ont om ditt förslag, Skånepåg, men jag är oerhört försiktig med den typ av handel. Tänker bara på all spam vi matats med tidigare här på forumet.  Stavar som en kratta, men orkar inte ändra...
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
07-03-2010, 19:45
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (pejori @ 07-03-2010, 19:43)  Testade attarax för en del år sedan, och min dåvarande läkare sa,"öka dosen med två tabletter om dom inte hjälper" efter sexton!!! tabletter/dygn gav han upp.!!! Att köpa läkemedel på nätet, är kanske bra, men inget jag någonsin kommer att prova. Det jag vet om internethandel och läkemedel är, att du har inte en susning om, vad du får eller betalar svindyrt för. Så är det ett preparat, svenska läkare kan skriva ut, så that´s it, men att gynna småskumma internetaffärer, som skor sig på andras lidande, vill jag inte bidra till. Inget ont om ditt förslag, Skånepåg, men jag är oerhört försiktig med den typ av handel. Tänker bara på all spam vi matats med tidigare här på forumet.  Stavar som en kratta, men orkar inte ändra...  INSTÄMMER - INGEN INTERNETHANDEL MED LÄKEMEDEL FÖR MIN DEL!
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
07-03-2010, 19:48
|

Medlem
Antal inlägg: 1 278
Medlem nr: 1 399

|
CITAT (pejori @ 07-03-2010, 19:33)  Säg sedan att odla inte är bra... Fick ett tips på, preparat mot munsår (munherpes) och har inte haft ett utbrott på sex månader nu...Det är rekord här...  Åhh, det skulle jag vilja veta mer om. Är så trött på dessa munsår..... får dem när det är för kallt, för varmt, för stressigt...
--------------------
Susanna (med fritidshus i zon 1)
|
|
|
|
|
07-03-2010, 19:49
|
Medlem

|
CITAT (Aqvakul @ 07-03-2010, 19:45)  INSTÄMMER - INGEN INTERNETHANDEL MED LÄKEMEDEL FÖR MIN DEL!
Tack aqua...Då är jag inte ensam om att ha en gräns.
--------------------
|
|
|
|
|
07-03-2010, 19:53
|

Medlem

|
CITAT (mamamaggan @ 07-03-2010, 19:29)  Pejori , preparatet är ganska nytt , min läkare hade bara skrivit ut det till en annan patient innan mig. Vet inte om man kan mäta halten melatonin , jag fick Cirkadin därför att jag inte vill ha vanliga sömntabletter. Använder så starka smärtstillande vanebildande preparat redan så jag vill absolut inte ha ett till.
Kontakta din läkare och stå på dig så att du åtminstone får prova . Melatonin har väl funnits minst 4-5 år?? Atlas neutrino är väl de som började sälja det isverige efter usa??
--------------------
Pjater-Zon 1-2
|
|
|
|
|
07-03-2010, 20:05
|
Medlem

|
CITAT (skånepåg @ 07-03-2010, 19:53)  Melatonin har väl funnits minst 4-5 år?? Atlas neutrino är väl de som började sälja det isverige efter usa?? Det ante mig... Beställde någon "skit" via just ATLAS som ringde på min tel. Svag som jag var då, för tel. försäljare, köpte jag deras erbjudande. MEN att avsluta abonemanget, var inte lika enkelt.(dom ringer fortfarande) Dom vägrade ta en avbeställning, om jag inte skickade in en skriftlig avbeställning!!! Numera, är jag tuffare, när det gäller telefonförsäljare, och driver försäljarna till vansinne... (dom ser mig inte, så jag kan vara ordvrängare om jag vill) Jag brukar be dom att andas lite emellanåt, så dom inte kvävs) Just Atlas och Vitalas är hopplösa att bli av med, om man fått dom på halsen.
Redigerat av pejori: 07-03-2010, 20:06
--------------------
|
|
|
|
|
07-03-2010, 20:13
|

Medlem

|
Åfan, har för mej hon som tipsa om dem att ett mail skulle räcka ??  Jag bara säger att de kan glömma det och ring aldrig tillbaka med de jävla teleförsäljarna för fy fan vad de kan snacka
--------------------
Pjater-Zon 1-2
|
|
|
|
|
07-03-2010, 20:48
|

Medlem
Antal inlägg: 5 521
Medlem nr: 7 219

|
hittade en lång tråd på flashback om melatonin - HÄR
--------------------
likes anarki och faråthelvete ☺
|
|
|
|
|
07-03-2010, 20:52
|
Medlem

|
CITAT (skånepåg @ 07-03-2010, 20:13)  Åfan, har för mej hon som tipsa om dem att ett mail skulle räcka ?? Jag bara säger att de kan glömma det och ring aldrig tillbaka med de jävla teleförsäljarna för fy fan vad de kan snacka   om dom kan!!! "visst låter det jättebra" vårat erbjudande kan du inte motstå..." säger bara ja och amen, tills dom vill slå på "bandspelaren för bindande avtal" Då säger jag..Nej på frågan om jag godtar deras avtal. (du glömde fråga om, jag är intresserad) Det låter skitbra!!! men jag är inte intresserad!!!! KLICK
--------------------
|
|
|
|
|
07-03-2010, 21:40
|

Medlem

|
Jusst det det stod ju Propavan där på flashback, de hade jag glömt de sover man bra på men de flesta får ju biverkningarna som t.e.x. man får är ju myror i benen och det e ju mega jobbigt att ligga i sängen och sparka tills man somnar men bra att testa för får man inte de biverkningarna så sover man bra på dem oxå ^^
--------------------
Pjater-Zon 1-2
|
|
|
|
|
07-03-2010, 21:47
|
Medlem

|
CITAT (skånepåg @ 07-03-2010, 21:40)  Jusst det det stod ju Propavan där på flashback, de hade jag glömt de sover man bra på men de flesta får ju biverkningarna som t.e.x. man får är ju myror i benen och det e ju mega jobbigt att ligga i sängen och sparka tills man somnar men bra att testa för får man inte de biverkningarna så sover man bra på dem oxå ^^ Precis. Man får testa sig fram, men drabbas man av biverkningarna, är det inte så kul, för dom som står brevid. Det är inte alltid man själv upptäcker dom. Propavan skrivs ut till, skotträdda hundar och katter på nyår, så du kan ju själv tänka, hur dom fungerar på en person,(mäniska) "van vid piller".
--------------------
|
|
|
|
|
08-03-2010, 10:37
|

Medlem
Antal inlägg: 4 738
Medlem nr: 45

|
pejori vad är det för preparat mot munsår????
|
|
|
|
|
08-03-2010, 10:54
|
Medlem

|
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 08-03-2010, 10:37)  pejori vad är det för preparat mot munsår???? Aciklovir Stada.
--------------------
|
|
|
|
|
29-03-2010, 17:34
|
Medlem
Antal inlägg: 37
Medlem nr: 19 751

|
Tror verkligen mer på att göra åt ett sådant här problem själv än att proppa i sig preparat. Jag har hört från vänner att KBT-behandling är effektivt, men kan vara tufft att gå igenom. För de som har stora problem tror jag att det är det bästa sättet. Finns en del bra information om det här: https://www.sovbattre.se/Folder-Web-Faqs/fc...programmet.aspx
|
|
|
|
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|