Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Övervintrade pelargoner = genomtorra stumpar :o(, Var för lyckas jag aldrig?
          Victoria
          Inlägg 21-02-2010, 12:01
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 270
          Medlem nr: 2 446

Hej,

Jag har försökt övervintra pelargoner ända sedan vi flyttade till hus. Altså 5-6 gånger. Jag har försökt alla möjliga alternativ. Mörk och svalt och ingen vattning. Ljust och svalt och lite vattning och i år ljust och nästan i rumstemperatur (13-15 grader) och en skvätt vatten då och då. Det slutar alltid likadant. De torkar ohmy.gif( Det känns som att klämma på ett ihoprullat papper. Kan det finnas något liv i roten? Hur får jag igång den i så fall?

Jag förstår inte vaför jag misslyckas? Jag gör en hel affär av dessa övervintringar och det känns som att andra bara ställer undan pellisarna i oktober, glömmer dem i någon månad och sedan tar fram dem och VIPS så har de fina blommor igen. ohmy.gif( Hos mig klarade sig 4 av 20 och det är ungefär samma procent varje då ohmy.gif(

Kan det finnas liv i roten trots att de har torra stumpar. Hur ser era pellisar ut när ni tar fram dem efter vintervilan?

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 31-07-2025, 16:42

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon