Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

10 sidor V  « < 7 8 9 10 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Lodjursjakt
          herkules
          Inlägg 07-03-2010, 08:31
          Länk hit: #161

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (*Stintan* @ 06-03-2010, 20:54) *
          Sen när blev Ruda jägare och varghatare?

det är han väl inte? men han är duktig på att gnugga in i folk hur jäkla dumma i skallen dom är.
          lika illa?

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 07-03-2010, 09:39
          Länk hit: #162

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (sparvuggla @ 07-03-2010, 08:18) *
          Har du läst någon gång forumet på världens sämsta tidning, Jakt&Jägare????
          Gör det en gång, du kommer att bli förvånad. Och mycket mycket lessen, både för naturens och dessa hatmänniskors skull.

Nej det har jag inte och varför skulle jag göra det. Inget förvånar mig längre. Svara på min fråga angående det du påstod om Gossen Ruda istället!

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 07-03-2010, 09:46
          Länk hit: #163

Medlem

CITAT (herkules @ 07-03-2010, 08:31) *
          det är han väl inte? men han är duktig på att gnugga in i folk hur jäkla dumma i skallen dom är.
          lika illa?

Lika illa??? Nej jag tycker verkligen inte att det är lika illa. Nog lär man sig snabbt Rudans jargong och nog säger hans gnuggande mer om honom än om andra. Vem orkar bry sig om sånt.

--------------------

Citera
          vitavargen
          Inlägg 07-03-2010, 09:49
          Länk hit: #164

Medlem
          Antal inlägg: 1 576
          Medlem nr: 26 792

CITAT (sparvuggla @ 06-03-2010, 07:38) *
          Jägare brukar kommentera saker så här då inga argument finns. Eller självkritik eller ödmjukhet.

Detvärsta dravlet som jag läst kommer alltid från jägare-varghatare.

Du har helt rätt.

De som försvarar massaker på djur behöver inte själva vara jägare för att räknas som medskyldiga i dåden.

Citera
          sparvuggla
          Inlägg 08-03-2010, 00:01
          Länk hit: #165

Medlem
          Antal inlägg: 1 402
          Medlem nr: 23 407

CITAT (*Stintan* @ 07-03-2010, 09:39) *
          Nej det har jag inte och varför skulle jag göra det. Inget förvånar mig längre. Svara på min fråga angående det du påstod om Gossen Ruda istället!

Var har jag nämnt gossen?

Citera
          herkules
          Inlägg 08-03-2010, 00:26
          Länk hit: #166

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 07-03-2010, 09:46) *
          Lika illa??? Nej jag tycker verkligen inte att det är lika illa. Nog lär man sig snabbt Rudans jargong och nog säger hans gnuggande mer om honom än om andra. Vem orkar bry sig om sånt.

jag bryr mig och jag är trött på det och jag kommer påpeka det så fort jag ser det.

--------------------

Citera
          sparvuggla
          Inlägg 08-03-2010, 13:19
          Länk hit: #167

Medlem

http://www2.unt.se/pages/1,1826,MC=77-AV_ID=1022767,00.html

Här har vi orsaken att dom här parasiterna och sjukdomarna utbreder sig. Vi har alltför få toppredatorer, och onaturlig livscykel p.g.a. jakt.

Citera
          tommot123
          Inlägg 08-03-2010, 15:01
          Länk hit: #168

Medlem
          Antal inlägg: 236
          Medlem nr: 27 171

Nu får vi hoppas att eu får upp ögonen för sveriges jakt! Regeringen vill väl lova jakt på rovdjur så fokus på nedskärningen av välfärden förs bakom ljuset! Undrar vilken plats vi har halkat ner till nu? Snart kallas väl vi för uland! Ett land där försäkringskassan gör rovdjursjakt på de svaga i sverige! Vilka paralleller det går att dra!
          Tommy

Redigerat av tommot123: 08-03-2010, 15:03

Citera
          foxylejdy
          Inlägg 12-03-2010, 13:47
          Länk hit: #169

Medlem
          Antal inlägg: 30
          Medlem nr: 14 880

Visst är det bra att mångfalden bevaras, men det finns nog betydligt mer lo i vissa delar av landet än vad inbitna stadsnissar vill förstå..

Vi ser lo dagligen här, en vän till mig var ute och åkte skidor för några dar sen han såg 11 lo på den skidturen... Vi får våra katter och hundar lemlästade, folk törs knappt ha tamboskapen ute längre...

Vi har alltid haft en rådjursstam efter denna vinter har vi inte sett några rådjur alls..

Men det är klart.. De gulliga små katterna skall bevaras till varje pris.. Skit samma att de äter upp allt annat vilt... Jag gillar faktiskt att få se lite rådjur och harar också och inte bara dessa gulliga kissar..

Citera
          herkules
          Inlägg 13-03-2010, 13:06
          Länk hit: #170

Medlem

CITAT (foxylejdy @ 12-03-2010, 13:47) *
          Visst är det bra att mångfalden bevaras, men det finns nog betydligt mer lo i vissa delar av landet än vad inbitna stadsnissar vill förstå..

Vi ser lo dagligen här, en vän till mig var ute och åkte skidor för några dar sen han såg 11 lo på den skidturen... Vi får våra katter och hundar lemlästade, folk törs knappt ha tamboskapen ute längre...

Vi har alltid haft en rådjursstam efter denna vinter har vi inte sett några rådjur alls..

Men det är klart.. De gulliga små katterna skall bevaras till varje pris.. Skit samma att de äter upp allt annat vilt... Jag gillar faktiskt att få se lite rådjur och harar också och inte bara dessa gulliga kissar..

trams! håll rätt på husdjuren så blir de inte middag åt rovdjuren!

--------------------

Citera
          tommot123
          Inlägg 16-03-2010, 13:26
          Länk hit: #171

Medlem
          Antal inlägg: 236
          Medlem nr: 27 171

Sluta att vara så inskränkt!!!! Det är bland annat sådana som du som förstör vår natur!
          Tommy!

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 16-03-2010, 14:40
          Länk hit: #172

Medlem

CITAT (tommot123 @ 16-03-2010, 13:26) *
          Sluta att vara så inskränkt!!!! Det är bland annat sådana som du som förstör vår natur!
          Tommy!

Jag börjar faktiskt undra vilka det är som är inskränkta egentligen. Alla verkar mer eller mindre enögda.

--------------------

Citera
          Överbölingen
          Inlägg 16-03-2010, 17:36
          Länk hit: #173

Medlem
          Antal inlägg: 1 602
          Medlem nr: 707

CITAT (gnon49 @ 03-03-2010, 13:14) *
          [attachment=47755:28378966.jpg]

Utan tvekan det bästa inlägget i tråden yahoo.gif

Citera
          Överbölingen
          Inlägg 16-03-2010, 17:43
          Länk hit: #174

Medlem
          Antal inlägg: 1 602
          Medlem nr: 707

CITAT (Motti @ 04-03-2010, 00:56) *
          Ni som har en så annorlunda uppfattning om vad jakt är skulle följa med ett jaktlag ut och se vad det i grunden handlar om,man kan inte gissa sig till hur det är och döma rätt av och kalla alla jägare för Trofejägare om man inte varit med och lärt sig vad jakt handlar om,det finns faktiskt en mening bakom jakten.Men att spekulera i vad man TROR är en sak och vad man VET är en sak,min man är absolut ingen blodtörstande trofejägare inte vår son heller känner inte alls igen en den beskrivningen om vad en jägare är.Mycket handlar om Viltvård plus att förhindra innavel i vårt vilt och mycket mer än det som inte går att förklara här på en kort stund.Människan har jagat i urminnes tider och en del har det i generna än överlevnads instinkt kanske?

Jag håller med om ensidigheten. Förmycket tyckande och känslor i de här debatterna men stor avsaknad av grundfakta. Gick bara in för att få mina misstankar bekräftade. Känslor och tyckanden har alla rätt till och behöver inte bemötas eller ha 100% medhåll. Men respekt förställningtstaganden skall vi ha
          oavsett för eller emot.

Citera
          sparvuggla
          Inlägg 17-03-2010, 09:49
          Länk hit: #175

Medlem

CITAT (Motti @ 04-03-2010, 00:56) *
          Ni som har en så annorlunda uppfattning om vad jakt är skulle följa med ett jaktlag ut och se vad det i grunden handlar om,man kan inte gissa sig till hur det är och döma rätt av och kalla alla jägare för Trofejägare om man inte varit med och lärt sig vad jakt handlar om,det finns faktiskt en mening bakom jakten.Men att spekulera i vad man TROR är en sak och vad man VET är en sak,min man är absolut ingen blodtörstande trofejägare inte vår son heller känner inte alls igen en den beskrivningen om vad en jägare är.Mycket handlar om Viltvård plus att förhindra innavel i vårt vilt och mycket mer än det som inte går att förklara här på en kort stund.Människan har jagat i urminnes tider och en del har det i generna än överlevnads instinkt kanske?

Det är många saker som vi gjort sen urminnestider, men SLUTAT med, då vi blivit civiliserade.
          Bara ett ex: Vi har slutat att bränna kvinnor på bål i tron att dom är elaka häxor.

Dags att sluta med jakt alltså.
          (Som INTE är viltvård, annat än i jägarnas propaganda-argument)

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 17-03-2010, 13:17
          Länk hit: #176

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (sparvuggla @ 17-03-2010, 09:49) *
          Det är många saker som vi gjort sen urminnestider, men SLUTAT med, då vi blivit civiliserade.
          Bara ett ex: Vi har slutat att bränna kvinnor på bål i tron att dom är elaka häxor.

Det var väl den egendomligaste kommentaren i denna märkliga tråd. Blottar en katastrofal kunskapsbrist. Häxprocesserna började under medeltiden runt 1400-talet och fortsatte i stort sett fram till 1700-talet. I Sverige startade vi först på 1600-talet men slutade snabbt. Är detta vad du kallar "urminnes tider"? Jagat har vi gjort ända sen människoarten uppstod för kanske nån miljon år sen. DÄR kan man möjligen snacka om urminnes tider.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          herkules
          Inlägg 22-03-2010, 22:51
          Länk hit: #177

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 17-03-2010, 13:17) *
          Jagat har vi gjort ända sen människoarten uppstod för kanske nån miljon år sen. DÄR kan man möjligen snacka om urminnes tider.

men håll med om att vi inte skulle behöva jaga idag ..?

--------------------

Citera
          Anders zon 1
          Inlägg 23-03-2010, 00:28
          Länk hit: #178

Medlem
          Antal inlägg: 1 171
          Medlem nr: 409

Att någon skulle se 11 lodjur på en skidfärd tror jag inte ett ögonblick på. Lodjur är mycket skygga och oerhört svåra att få syn på. Dessutom måste din vän som såg 11 lodjur ha åkt VÄLDIGT långt eftersom varje lodjur har ett rejält stort revir som det försvarar mot artfränder (kan vara upp till en kvadratmil i vissa delar av landet). Det är ju inte fråga om några flockdjur.

Att rådjuren försvunnit i vinter får vi nog tacka den snörika och kalla vintern snarare än lodjuren. Rådjuren svälter helt enkelt ihjäl när dom inte kan komma åt mat. Naturligtvis blir ett och annat rådjur mat till lodjur också, i synnerhet rådjur som är försvagade av matbrist.

Så till sist: om det nu är så att lodjuren äter upp allt annat vilt (kanske främst harar och rådjur, tror inte att älgar så ofta står på matsedeln....) så behöver du väl inte oroa dig längre? Alla lodjur lär ju i så fall tämligen snart dö av svält om det inte finns något kvar att äta i skogen.

Citera
          sparvuggla
          Inlägg 24-03-2010, 16:37
          Länk hit: #179

Medlem

Jagat hr man gjort sen urminnes tider....... Jaja, så tänker säkert även dom här "jägare"
          http://www.dt.se/nyheter/rattvik/article611760.ece

http://www.sr.se/DALARNA/nyheter/artikel.asp?artikel=3579776

Tycker det är härligt att dom här åkte dit, det är alltför få som gör det rolleyes.gif

Citera
          gnon49
          Inlägg 24-03-2010, 17:27
          Länk hit: #180

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

CITAT (sparvuggla @ 24-03-2010, 16:37) *
          Jagat hr man gjort sen urminnes tider....... Jaja, så tänker säkert även dom här "jägare"
          http://www.dt.se/nyheter/rattvik/article611760.ece

http://www.sr.se/DALARNA/nyheter/artikel.asp?artikel=3579776

Tycker det är härligt att dom här åkte dit, det är alltför få som gör det rolleyes.gif

Har man så dålig syn att man inte kan skilja på räv o björn så borde körkortet återkallas. Kan man se skillnaden och ändå skjuter, är det förståndet det är fel på, och då borde vapenlicensen återkallas.
          Fast alla vet ju att björnen sköts för en god jakthistorias skull.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera

10 sidor V  « < 7 8 9 10 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-12-2025, 22:48

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon