CITAT (Najsan @ 25-02-2010, 16:10)

Ja, det vore underbart med vår! Men tills den behagar dyka upp kan man ju vara glad att snön finns och håller duntäcke på mina vinstockar som jag inte hann gräva ner i höstas utan ligger i en grop med löv och halm i grönsakslandet...
Man kan glädjas åt att det ännu inte blivit lervälling och har man två hundar och lervälling utanför dörren så vet man att glädjas åt minusgrader....
Man kan glädjas med de små sådderna och pelargonsticklingarna som inte står under lysröret, utan i fönstren, för snön reflekterar väldans mycket ljus till de små liven.
Nä,

det går inte mer, ge mig vår!! Nu!! Och lervälling och för tidigt utsatta ihjälfrusna plantor och lera i hallen och krokus och vitsippor bakom huset och svällande knoppar och tulpaner innan jag blir galen!!

Samma här! HERREGUD, SÅ JAG LÄNGTAR! Och vill inte ens tänka tanken av bakslag av vädret framöver...
Men vad tror ni? Tror ni att sommaren blir lika som förr, bättre (=varmare) eller sämre (=kallare), bara för att det har varit en speciell vinter?