Längtar så grymt mycket efter att skaffa katt.... hade katt hela uppväxten fram till dagen jag flyttade hemifrån, och nu har jag bott utan katt i snart fem år. ÅÅÅÅÅH vad jag saknar en varm och kärleksfull hårboll... Jag måste få berätta om en riktigt mysko liten sak som hände i natt, som antagligen är resultatet av min längtan... vaknade mitt i natten och kunde inte somna om eftersom jag saknade min karl, som är bortrest. =( Men så plötsligt kände jag det där välbekanta trycket mot sängen, kände hur en katt hoppade upp på sängen och tog fem små steg upp mellan mina ben, och lade sig mellan mina knän. Jag höll andan och vågade inte andas. Är jag verkligen vaken? frågade jag mig själv, och kunde konstatera att ja, jag var klarvaken. Men det KAN ju inte vara en katt i sängen... Men det var ju så tydligt.... Dubbelkollade, jo jag var faktiskt vaken! Men men... till slut vågade jag titta ner över sängen, och självklart fanns där ingen katt. Och trycket mot sängen försvann hastigt. Borta. Låg kvar med känslan av att Ronja, min älskade katt som gick bort i höstas, var kvar hos mig.
Vill verkligen ha katt igen. Saknar det så enormt... funderar på norsk skogskatt. Min sambo är väldigt förtjust i sådana och växte upp med en underbar skogis, och min älskade Ronja var faktiskt delvis skogis, även om det bara syntes på tofsarna på öronen... *suckar längtansfullt*...
--------------------
Glada hälsningar från Fny! Liten trädgård i zon 4
|