Fny
Längtar så grymt mycket efter att skaffa katt.... hade katt hela uppväxten fram till dagen jag flyttade hemifrån, och nu har jag bott utan katt i snart fem år. ÅÅÅÅÅH vad jag saknar en varm och kärleksfull hårboll... Jag måste få berätta om en riktigt mysko liten sak som hände i natt, som antagligen är resultatet av min längtan... vaknade mitt i natten och kunde inte somna om eftersom jag saknade min karl, som är bortrest. =( Men så plötsligt kände jag det där välbekanta trycket mot sängen, kände hur en katt hoppade upp på sängen och tog fem små steg upp mellan mina ben, och lade sig mellan mina knän. Jag höll andan och vågade inte andas. Är jag verkligen vaken? frågade jag mig själv, och kunde konstatera att ja, jag var klarvaken. Men det KAN ju inte vara en katt i sängen... Men det var ju så tydligt.... Dubbelkollade, jo jag var faktiskt vaken! Men men... till slut vågade jag titta ner över sängen, och självklart fanns där ingen katt. Och trycket mot sängen försvann hastigt. Borta. Låg kvar med känslan av att Ronja, min älskade katt som gick bort i höstas, var kvar hos mig.

Vill verkligen ha katt igen. Saknar det så enormt... funderar på norsk skogskatt. Min sambo är väldigt förtjust i sådana och växte upp med en underbar skogis, och min älskade Ronja var faktiskt delvis skogis, även om det bara syntes på tofsarna på öronen... *suckar längtansfullt*...
Meriona
Hoppas att ni skaffar snart..... wub.gif wub.gif
Christina i Taxinge~
Jag hoppas och önskar att du snart kan stilla din längtan! smile.gif
Det är ett privilegium att få bo ihop med en älskad katt! Eller två eller tre.....
Och jag tror nog att det var Ronja som var på besök hos dig på natten!

Ibland finns det goa skogiskorsningar på katthemmen.....du kan väl kolla där också?!

MAJSAN
[attachment=47519:717.jpg]
skånepåg
Naaw underbar berättelse, visst e det härligt med katt wub.gif
Fny
Christina det var en underbar söting det där! wub.gif rätt lik min ronja faktiskt... måste få visa en bild på henne... och så den lilla röda kissen som är hennes dotter, som fortfarande lever och mår väl hemma hos min kära mor. =)

och javisst, det är en bra idé att kolla på katthemmen också, det finns faktiskt ett här i närheten som jag har funderat att besöka och kanske donera lite kattmat eller arbetstid, när jag har lite mindre stressigt. =)
skogstroll
En liten raring som bott hos mig wub.gif

Det är en stor lyx att ha små färska kissekattungar hemma även om de bajar mycket.... g.gif

[attachment=47540:P8030003.JPG]
[attachment=47541:P8030004.JPG]
Fny
åh herregud så sööööt! wub.gif
skogstroll
ja ända tills de hoppar som guttaperkor bland blommor och möbler med sina vassa små klor på soffan, och bajsar ner väggarna.... phu.... fast söta är de smile.gif
Myosotis
Klart att du måste skaffa katt igen! Du lider uppenbarligen av svår kattabstinens wink.gif Dessutom är det ju bevisat att folk som har katt är friskare.

Håller med skogstroll, kattungar är underbara. Här är en av de jag nappade upp häromåret.

Katthem är en jättebra idé! Det finns så många hemlösa stackare, det är skönt att kunna rädda någon. Här är mina två, den röde räddade jag från avskjutning och den svartvite är en vildkatt från Kattkommando Syd.

Christina i Taxinge~
Min Majsan är också från ett katthem, fast hon bodde i jourhem eftersom hon totalt tappat tron på mänskligheten efter att ha blivit sparkad, slagen & kastad många ggr. -cry-.gif
Och dessutom fick hon sitta i en papplåda med locket stängt många timmar/dygn.
Men det är längesen nu.

Tack & lov är hon numera en underbar kissemajsa som spinner bara man tittar på henne smile.gif
Hon är sååååå förståndig och kan prata med mig wub.gif

Ljuvliga bilder ni visar allihop!

Motti
Nu den 28 februari är det 8 år sedan vi hämtade vår Helge på Jönköpings kommuns katthem !han var då ungefär 10 månader och skin o ben sjuk och undernärd , det visade sig att han var halvskogis när han efter ett tag hämtat sig och pälsen började växa ut igen och är nu en präktig katt på 7,5 kilo.han är världens underbaraste katt han är aldrig på borden aldrig snor han mat eller river ner eller klöser på möbler han har varken klöst eller bitit oss han är bara i naturen väluppfostrad men jag är den ende han ligger hoss eller sitter i knäet på,han var och är rädd för andra människor än i dag men är lugnare nu och tillfreds med det nya livet på landet .Det sägs att om man tar en katthemskatt får man tusenfallt tillbaks av den och jag tror faktiskt det stämmer,jag tror de förstår när de får det bra .Katter är härliga sällskapsdjur har haft katter till och ifrån sedan jag var 3 år och några hundar dessemellan nu är jag 57 och har inset att jag nog är mer kattmänniska än hundmänniska :)Att vara utan djur ja då blir det så tomt som det bara kan bli !
skogstroll
ja usch utan djur skulle ju vara hemskt!!!

Min kisse har lite fasoner för sig.... när hon vill ha mat så gör hon sånt som hon vet retar mig.... vässar klorna på diverse olämpliga platser eller så kommer hon upp i sovrummet och klampar så högt hon bara kan (annars klampar hon inte sådär... konstigt...). Jodå de har sina små tricks
Inga från Närke
CITAT (Myosotis @ 24-02-2010, 13:38) *
Klart att du måste skaffa katt igen! Du lider uppenbarligen av svår kattabstinens wink.gif Dessutom är det ju bevisat att folk som har katt är friskare.
Bilder raderade av mig (Inga)
Katthem är en jättebra idé! .......................... Här är mina två, den röde räddade jag från avskjutning och den svartvite är en vildkatt från Kattkommando Syd.

Vilken underbar bild på dina katter. Själv har jag haft katt i 11 år (innekatt) men som vi fick avliva tyvärr. Nu har jag lilla Nemo men kan ibland sakna en katt också, men det får vara än så länge för Nemo tycker inte om katter.
gunvor
måste bara försöka lägga in en bild på min katt - han kom nån stans ifrån och flyttade in för några år sedan.

nähä - det funkade inte men han är bäst och det vet han!!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon