Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Utanförskapet
          Huggorm
          Inlägg 25-02-2010, 23:08
          Länk hit: #21

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Ralf @ 25-02-2010, 23:01) *
          Hela denna tråd e lite skum o jag undrar hur insatt TS är egentligen.
          Samhället inklusive myndigheter ändras hela tiden av en mängd olika skäl.
          Men en sak är nästan helt säker och det är att arbetsuppgifterna i ovanstående myndigheter finns kvar på något sätt och utförs!

Utom stängselnämnden biggrin.gif

Citera
          Ralf
          Inlägg 25-02-2010, 23:14
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 3 539
          Medlem nr: 36

CITAT (Huggorm @ 25-02-2010, 23:08) *
          Utom stängselnämnden biggrin.gif

Joho! smile.gif
          om frågor uppkommer är allt överfört till annan myndighet.

--------------------
          Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter.
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera
          lorentz
          Inlägg 26-02-2010, 08:37
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 166
          Medlem nr: 27 325

CITAT (gnon49 @ 25-02-2010, 20:55) *
          Såg ett inslag i tv att dom flesta föredrar privata jobbbcoacher framför arbetsförmedlings egna. Man får helt enkelt mer valuta och snabbare gång eftersom arbetsförmedlingen är en trög koloss som lever sitt eget liv i den mak man är van vid. Så lite konkurrens skadar inte. Se på tågkaoset. Till största del statliga banverkets fel. Att privata aktörer skulle vara sämre än statlig ägo är bara en myt.

För tillfället så är det inne att hacka på AF .
          AF utför ett jobb och arbetsgivaren är regeringen om man klagar på AF så klagar man på Regeringen.
          Enligt TV-reportaget säger en kvinna att det var dåligt på AF "lång kö till datorerna"
          Vem bestämmer hur många datorer AF får ha?
          Coacherna står i klasar utanför AF och säljer in sina tjänster, får AF göra det ?
          Min privatcoach och jag har våra 6 möten i lobbyn på Scandic får AF ha sina möten i en lobby ?
          Sedan frågade jag efter i reportaget hur många fler vill ha coacher man refererade aldrig till någon statistik.

Citera
          Motti
          Inlägg 26-02-2010, 20:53
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Har inte jobbat på 10 år och känner ingen utanförskap ,nu är jag 57 och trivs med att inte jobba.Arbetsförmedlingen bad jag dra åt skogen när jag sökte ett jobb,jag hade drivit eget i många år !de ville ha alla mina deklarationer innan jag ens kom i närheten av ett jobb.Så så kan det ocks¨vara !

Citera
          Gita
          Inlägg 26-02-2010, 21:16
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Motti @ 26-02-2010, 20:53) *
          Har inte jobbat på 10 år och känner ingen utanförskap ,nu är jag 57 och trivs med att inte jobba.Arbetsförmedlingen bad jag dra åt skogen när jag sökte ett jobb,jag hade drivit eget i många år !de ville ha alla mina deklarationer innan jag ens kom i närheten av ett jobb.Så så kan det ocks¨vara !

Du har inte jobbat på tio år och det trivs du med skriver du. Ja, det är nog många av oss som skulle trivas med det men vi måste försörja oss. Vem försörjer dig, skattebetalarna dvs. vi som jobbar?
          Gita

Citera
          Motti
          Inlägg 26-02-2010, 21:22
          Länk hit: #26

Medlem

Nu tog du mycket för givet Gita !min man försörjer mig !jag har aldrig fått en krona från staten eller från facket eller något annat.Jag har heller ingen sjukpension,vilket jag borde haft nu efter som jag dras med en del jobbiga arbetskador som innebär mycket värk.Kan nog säga att jag betalat min del av skatten och mer därtill.

Citera
          Gita
          Inlägg 26-02-2010, 21:39
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Motti @ 26-02-2010, 21:22) *
          Nu tog du mycket för givet Gita !min man försörjer mig !jag har aldrig fått en krona från staten eller från facket eller något annat.Jag har heller ingen sjukpension,vilket jag borde haft nu efter som jag dras med en del jobbiga arbetskador som innebär mycket värk.Kan nog säga att jag betalat min del av skatten och mer därtill.

Jag tog ingenting för givet, såg du inte frågetecknet. Trots allt är det ju så att om vi inte jobbar så måste vi ha vår försörjning från något annat håll, eller hur? Nu är ju du lyckligt lottad som har en man som kan försörja dig.
          Gita

Citera
          Motti
          Inlägg 26-02-2010, 21:48
          Länk hit: #28

Medlem

Helt rätt Gita rolleyes.gif såg inte frågetecknet unsure.gif Min man har eget företag sen 31 år så vi har det bra,men de åren jag jobbade och hade eget så kom jag inte upp i dom inkomsterna så att jag har en vettig pension ,beroende på att jag valde att vara hemme hos mina barn så jag har bara ATP för fem år,jag tycker inte alls det är så kul att vara beroende men det får jag ta eftersom jag ville ta hand om våra barn själv.Men att arbetsförmedlingen skulle ha nytta av min deklarationer när jag sökte jobb efter jag lagt ner min rörelse förstår jag inte alls !Så jag gav sjutton i att söka jobb till slut.

Citera
          gnon49
          Inlägg 26-02-2010, 22:46
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

CITAT (Motti @ 26-02-2010, 21:48) *
          Helt rätt Gita rolleyes.gif såg inte frågetecknet unsure.gif Min man har eget företag sen 31 år så vi har det bra,men de åren jag jobbade och hade eget så kom jag inte upp i dom inkomsterna så att jag har en vettig pension ,beroende på att jag valde att vara hemme hos mina barn så jag har bara ATP för fem år,jag tycker inte alls det är så kul att vara beroende men det får jag ta eftersom jag ville ta hand om våra barn själv.Men att arbetsförmedlingen skulle ha nytta av min deklarationer när jag sökte jobb efter jag lagt ner min rörelse förstår jag inte alls !Så jag gav sjutton i att söka jobb till slut.

Din man står för inkomsterna, men för den skull ligger väl inte du på divanen och ser på tvåloperor hela dagarna.
          Ni är ett team i hushållet. Att det råkar vara din man som drar in stålarna är oväsentligt. Huvudsaken är att man trivs med upplägget.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Hej igen
          Inlägg 26-02-2010, 22:49
          Länk hit: #30

Gäster

CITAT (gnon49 @ 26-02-2010, 22:46) *
          Din man står för inkomsterna, men för den skull ligger väl inte du på divanen och ser på tvåloperor hela dagarna.
          Ni är ett team i hushållet. Att det råkar vara din man som drar in stålarna är oväsentligt. Huvudsaken är att man trivs med upplägget.

tummenupp.gif blomma.gif

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-08-2025, 07:12

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon