Det är Pelargonium inodorum, en liten vildpelargon med rundade blad och små rosa blommor. Hur du gör med fröna skrev jag i trådens första inlägg. Välkommen att beställa!
Therese, nu är det ett tag sedan jag tittade in i den här tråden, men jag har fortfarande gott om frön. PM:a din adress så skickar jag till dig! Det gäller även andra som är intresserade.
Sobbe, vad roligt att du lyckas så bra! Varghem, vill du ha nya frön? Lagom till att det kommer frön på mina plantor har folk börjat fråga efter dem igen. Jag skickar gärna!
Medlem
Antal inlägg: 806
Medlem nr: 23 954
Om du skickar med en väldigt noggrann bruksanvisning??? *skrattar* jag tar gärna lite frön och testar igen... vet inte vad som blev fel, la dom i blöt över natt, sådde med lite sand över fröna så dom stannar på jorden det dök inte upp något överhuvudtaget
Oj, knappt har jag skrivit här förrän beställningarna strömmar in! Jag har inte obegränsat med frön just nu, men däremot gott om halvmogna fröställningar som säkert släpper sina frön i nästa vecka. Kan ni vänta till dess, kommer fröna säkert att räcka till alla som hittils har skrivit här eller i PM. Går det bra att vänta lite till kommer det även att finnas frön till fler.
Medlem
Antal inlägg: 8 521
Medlem nr: 20 608
I tisdags såg jag att min första planta har börjat blomma. Såååå ljuuuuuuuvligt söta de är!
Jag sådde inte alla frön jag fick (fick ju så många, tack Olle!), jag gav bort några och så sådde jag ju. Tror det var ca 10 plantor som jag för någon vecka sedan planterade ut i mina blomlådor.
Sköter man dem som vanliga pelargoner sedan, dvs under vinter osv, eller ska man så nya?