Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Belgien nästa! :)
          Olle A
          Inlägg 30-03-2010, 07:40
          Länk hit: #21

Gäster

Tack Amaira! smile.gif
          Även om möss är kända för att föröka sig, får ju fiskar betydligt större kullar. Har man tagit flera kullar på de finaste fiskarna, kan man inte ha kvar alla ändå. Då kan man mycket väl skicka iväg föräldradjuren och ha kvar ungfiskarna, som har samma goda anlag, utan att kvaliteten försämras.

Olle

Citera
          amaira
          Inlägg 31-03-2010, 08:28
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 6 105
          Medlem nr: 3 398

Ååh, då förstår jag! Grattis igen.

--------------------
          Zon 3, Mälaröarna utanför Stockholm. Fotoblog

Citera
          Solstorm
          Inlägg 31-03-2010, 12:38
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 2 933
          Medlem nr: 13 452

Grattis till vinsten! Du är väl redan kändis i Sverige med dina fiskar och fotografier. Nu blir du internationell kändis också! blomma.gif

Citera
          Olle A
          Inlägg 31-03-2010, 14:43
          Länk hit: #24

Gäster

Tack Solstorm! Du har ju köpt killis av mig, även om det är ganska länge sedan. Här i Sverige är det inte så gott om killiutställningar, så det är väl snarare i Köpenhamn jag är lite känd på området. smile.gif

Olle

Citera
          Olle A
          Inlägg 31-03-2010, 18:46
          Länk hit: #25

Gäster

Nu har jag fått veta att 1:a priset är en keramikbägare och specialpriset en liten glasskål. smile.gif

Olle

Citera
          xlxl67
          Inlägg 31-03-2010, 19:23
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 1 870
          Medlem nr: 25 446

Grattis kul att de nappade på dina fiskar! Detta var verkligen fina fisken! Du har verkligen visat dig vara en fena på det här;)

Citera
          Olle A
          Inlägg 31-03-2010, 19:59
          Länk hit: #27

Gäster

Ja, jag fick inte spö av någon i samma klass! giggle.gif

Olle

Citera
          Meriona
          Inlägg 31-03-2010, 20:22
          Länk hit: #28

Gäster

Jaha och vad ska du göra med keramikbägaren och glasskålen? Är de stora nog att hysa nya firrar i? happy.gif

Citera
          xlxl67
          Inlägg 31-03-2010, 20:30
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 1 870
          Medlem nr: 25 446

CITAT (Olle A @ 31-03-2010, 20:59) *
          Ja, jag fick inte spö av någon i samma klass! giggle.gif

Olle

laugh.gif

Citera
          Olle A
          Inlägg 31-03-2010, 21:01
          Länk hit: #30

Gäster

CITAT (Meriona @ 31-03-2010, 21:22) *
          Jaha och vad ska du göra med keramikbägaren och glasskålen? Är de stora nog att hysa nya firrar i? happy.gif

Det tror jag inte. giggle.gif De hamnar nog på samma hylla där mina priser från Köpenhamnsutställningarna står: två glas med Skandinaviska killisällskapets logga på (ett större som var 1:a pris 2007 och ett mindre som var 3:e pris 1997) samt en liten pokal som var den tjeckiska killiföreningens specialpris i Köpenhamn 2003. På väggen hänger dessutom två fisktavlor, varav en var 1:a pris på min första utställning 1994 och den andra belgiska killiföreningens specialpris 2003. Även utländska killiföreningar får alltså dela ut specialpriser på killiutställningarna. Med tanke på att jag har varit med 15 gånger i Köpenhamn, är detta egentligen inte så imponerande som det kanske låter. Jag tycker att det är väldigt bra att det inte är några stora pengar eller jättemärkvärdiga priser i killisammanhang. Det är ju främst en kul hobby där fiskarna ska stå i centrum, inget man håller på med för att vinna ära och prestige. Visst är det kul att se vem som vinner i de olika klasserna, men höjdpunkten för de flesta som deltar brukar vara den avslutande auktionen där de kan ropa in nya, spännande fiskar.

Olle

Citera
          Meriona
          Inlägg 31-03-2010, 21:08
          Länk hit: #31

Gäster

Jag hade aldrig ställt upp en en utställning där mina gerbiler skulle auktioneras ut, men de är ju såklart mina BEBISAR, det är lite annorlunda. Min prisvägg består av en rosett som Kurri vann för Årets Konstnärsgerbil (gnagt snyggt på en bild) och ett Hederspris som Chili vann (liiiiten glasskål) för "Charmtroll". Men själva bryr de sig inte ett dugg såklart.

Citera
          Olle A
          Inlägg 31-03-2010, 22:07
          Länk hit: #32

Gäster

Kul att du också har vunnit ett par priser! tummenupp.gif Fast charmtroll är de väl allihop? Visst är det skillnad mellan fiskar och däggdjur, som jag skrev till Amaira tror jag bl a att det har med kullstorleken att göra. Har man hundra yngel eller fler, fäster man sig inte vid speciella individer på samma sätt. Möjligen ser man kanske att vissa växer och utvecklas bättre än andra. Och så är det förstås inga djur som man tar upp i famnen och kelar med. Vilket förstås inte innebär att de inte ska behandlas som de levande, kännande varelser de är. Killihobbyn är nog ganska unik med detta att fiskarna auktioneras ut efter utställningarna. Om jag har förstått rätt beror det på att vi är så få som håller på med killis. Att ordna en utställning är inte gratis, och medlemsavgifterna (vi är mindre än 200 i Skandinaviska killisällskapet) räcker inte långt om de ska hållas på en rimlig nivå. Då ger auktionen ett välbehövligt tillskott - utställaren/säljaren får inga pengar för sina fiskar. Däremot finns alltid möjligheten att köpa tillbaka dem, om man skulle vilja det.

Olle

Citera
          Myosotis
          Inlägg 31-03-2010, 22:12
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

Fast jag lyckades faktiskt fästa mig vid en sån där dammsugarfisk vi hade, vad heter de - mal? En ganska stor svart en. De är riktiga personligheter.

CITAT (Meriona @ 31-03-2010, 22:08) *
          Årets Konstnärsgerbil (gnagt snyggt på en bild)

laugh.gif

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Olle A
          Inlägg 31-03-2010, 22:20
          Länk hit: #34

Gäster

Visst händer det att man fäster sig vid vissa fiskar som blir personligheter, det har hänt mig också. Din "dammsugarfisk" var troligen en ancistrusmal.

Olle

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 08-06-2026, 07:02

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon