CITAT (Meriona @ 31-03-2010, 21:22)

Jaha och vad ska du göra med keramikbägaren och glasskålen? Är de stora nog att hysa nya firrar i?

Det tror jag inte.

De hamnar nog på samma hylla där mina priser från Köpenhamnsutställningarna står: två glas med Skandinaviska killisällskapets logga på (ett större som var 1:a pris 2007 och ett mindre som var 3:e pris 1997) samt en liten pokal som var den tjeckiska killiföreningens specialpris i Köpenhamn 2003. På väggen hänger dessutom två fisktavlor, varav en var 1:a pris på min första utställning 1994 och den andra belgiska killiföreningens specialpris 2003. Även utländska killiföreningar får alltså dela ut specialpriser på killiutställningarna. Med tanke på att jag har varit med 15 gånger i Köpenhamn, är detta egentligen inte så imponerande som det kanske låter. Jag tycker att det är väldigt bra att det inte är några stora pengar eller jättemärkvärdiga priser i killisammanhang. Det är ju främst en kul hobby där fiskarna ska stå i centrum, inget man håller på med för att vinna ära och prestige. Visst är det kul att se vem som vinner i de olika klasserna, men höjdpunkten för de flesta som deltar brukar vara den avslutande auktionen där de kan ropa in nya, spännande fiskar.
Olle