Det är inte ovanligt med "missförstånd" från Esveld.
Jag har beställt ett flertal gånger och preciserat krukstorlek, samt att utbyte till större kruka ej får ske om den lilla krukan är slut, samt storlek på paket.
Trots det skickar dom större krukor och flera paket med följd att totalkostnaden kan tredubblas.
Jag sparade varenda mail konversation som jag hade med dom sist.
Av cirka 6 mail var det just mailet om min justering av ordern som dom inte fått?????
Jag börjar se ett mönster här.
Lösningen för mig var att inte betala fören alla fel var åtgärdade. Det tog ca 20 mail!! samt att en olustig kännsla infann sig hos mig. Dom sa sig känna sig utpressade eftersom dom redan skickat plantorna, därför gick dom med på det jag ursprungligen hade skrivit i "mailet som kom bort".
Det som känns mest besvärande är att jag gärna vill köpa mer av dom kommande år, men jag kanske står noterad som besvärlig kund.
Trots allt har dom ett grymmt utbud.
Men mitt råd är: spara all mailkonverstion ,precisera krukstorlek samt att utbyte till större kruka ej får ske samt fråga om max antal krukor i givet postpaket.
i värsta fall får man väl beställa i grannens namn

Glömde säga att mina övervintrar i en pärkällare, kolsvart och 4 grader plus. jag tar ut dom när knopparna börjar svälla.
Redigerat av pebblelake: 16-03-2010, 14:00