Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

15 sidor V  « < 11 12 13 14 15 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Blev beklämd idag, såg för mycket.
          vitavargen
          Inlägg 05-05-2010, 22:26
          Länk hit: #241

Medlem
          Antal inlägg: 1 576
          Medlem nr: 26 792

CITAT (Kryddan03 @ 05-05-2010, 23:22) *
          Det låter som taget ur boken "Sunt förnuft".

Den frågan var ställd till signaturen gnon49.

Det är Mobb mentalitet* att du väljer att besvara den innan han gör det smile.gif

*tagen ur (sunt förnuft).

Citera
          Anma
          Inlägg 05-05-2010, 22:38
          Länk hit: #242

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (vitavargen @ 05-05-2010, 23:26) *

Det är Mobb mentalitet* att du väljer att besvara den innan han gör det smile.gif

Men det är fortfarande ett öppet forum och vemsomhelst kan svara på vilketsomhelst inlägg, vill man ha samtal privat ska man föra dem på PM. Gäller dig och mig, lika väl som alla andra medlemmar här. yes.gif

Citera
          Kryddan03
          Inlägg 05-05-2010, 22:42
          Länk hit: #243

Medlem
          Antal inlägg: 1 257
          Medlem nr: 3 013

CITAT (Kryddan03 @ 04-05-2010, 19:18) *
          Förlåt, men tror du att du äger det här forumet och kan bestämma vad folk får skriva eller inte?
          Kom nu inte med dina vanliga ihåligheter att man inte får svara på inlägg du säger dig rikta enbart till specifika medlemmar (Det finns en PM-funktion för det, i så fall). Du får hemskt gärna peka på den regel, av forumägarna, som säger att vi (d v s alla medlemmar) inte får svara på vad eller vem vi vill. Allt du skriver öppet på forumet är ävenledes öppet för diskussion. Återigen - det är inte du som bestämmer.
          Antagligen ett lönlöst inlägg, men även väderkvarnar kan få sig en liten törn.

Citerar mig själv som svar. Du har uppenbarligen inte läst boken "Sunt förnuft"... Falska anklagelser står inte högt i någon bok enligt mig.

--------------------
          Odlar på taket i zon II

Citera
          vitavargen
          Inlägg 05-05-2010, 22:45
          Länk hit: #244

Medlem

CITAT (Anma @ 05-05-2010, 23:38) *
          Men det är fortfarande ett öppet forum och vemsomhelst kan svara på vilketsomhelst inlägg, vill man ha samtal privat ska man föra dem på PM. Gäller dig och mig, lika väl som alla andra medlemmar här. yes.gif

Du kan skriva självständiga inlägg. När du väljer att citera och svara på en fråga som är ställd till nån annan, har du ställt dig mellan mig och den personen. Det är att bilda Mobb(vilket skiljer sig från mobbning).

Kul för dig att du kan hännga på de borgerligas kampanj som är en följd av Rudas smutsiga polisiära arbete på forumet.

Redigerat av vitavargen: 05-05-2010, 22:45

Citera
          Anma
          Inlägg 05-05-2010, 22:47
          Länk hit: #245

Medlem

CITAT (vitavargen @ 05-05-2010, 23:45) *
          Du kan skriva självständiga inlägg. När du väljer att citera och svara på en fråga som är ställd till nån annan, har du ställt dig mellan mig och den personen. Det är att bilda Mobb(vilket skiljer sig från mobbning).

Kul för dig att du kan hännga på de borgerligas kampanj som är en följd av Rudas smutsiga polisiära arbete på forumet.

Nu är du på jävligt djupt vatten. Lägg av och anklaga mig för sånt skit!

Redigerat av Anma: 05-05-2010, 22:48

Citera
          vitavargen
          Inlägg 05-05-2010, 22:50
          Länk hit: #246

Medlem

CITAT (Anma @ 05-05-2010, 23:47) *
          Nu är du på jävligt djupt vatten. Lägg av och anklaga mig för sånt skit!

Antingen har du inte läst dagen inlägg i tråden eller vill du spela sånt som du inte vet nåt. I vilket fall slutar jag svara på dina inlägg. Du vet varför.

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 05-05-2010, 22:51
          Länk hit: #247

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (vitavargen @ 05-05-2010, 23:45) *

Nu får du väl ge dig!!
          Anki

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          Anma
          Inlägg 05-05-2010, 22:54
          Länk hit: #248

Medlem

CITAT (vitavargen @ 05-05-2010, 23:50) *
          Antingen har du inte läst dagen inlägg i tråden eller vill du spela sånt som du inte vet nåt. I vilket fall slutar jag svara på dina inlägg. Du vet varför.

Jag har läst. Jag gör mina egna slutsatser och går varken på din eller rudas eller någon annans ledband. Jag har en alldeles egen, självständig hjärna och tar alldeles egna självständiga beslut.

Nej, jag vet inte varför. För som jag sagt tidigare, jag fattar verkligen inte hur du tänker för det är så stort glapp till hur jag tänker (fast vi båda står till vänster politiskt, vad nu det har med saken att göra??).

Jag lovar att inte sluta svara på dina inlägg om jag hittar något jag vill svara på, vill säga. Vet du varför?

Edit: stavfel

Redigerat av Anma: 05-05-2010, 22:59

Citera
          Kryddan03
          Inlägg 05-05-2010, 22:58
          Länk hit: #249

Medlem
          Antal inlägg: 1 257
          Medlem nr: 3 013

CITAT (Anma @ 05-05-2010, 23:54) *
          Jag har läst. Jag gör mina egna slutsatser och går varken på din eller rudas eller någon annans ledband. Jag har en alldeles egen, självständig hjärna pch tar alldeles egna självständiga beslut.

Nej, jag vet inte varför. För som jag sagt tidigare, jag fattar verkligen inte hur du tänker för det är så stort glapp till hur jag tänker (fast vi båda står till vänster politiskt, vad nu det har med saken att göra??).

Jag lovar att inte sluta svara på dina inlägg om jag hittar något jag vill svara på, vill säga. Vet du varför?

Skriver under på det.

--------------------
          Odlar på taket i zon II

Citera
          gnon49
          Inlägg 05-05-2010, 23:09
          Länk hit: #250

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Vad jag ville säga var att går inte tråden enligt dina spelregler så blir du putt o grinig.
          Om nu kryddan03 hade skrivit något kritiskt om mitt inlägg och tyckt jag var en buffel, hade du säkert hängt med och spunnit på det. Förstår du. Vissa spelregler finns på forumet, men det är inte jag o du som sätter dom.
          Vi skall bara försöka följa dom efter bästa förmåga.Låt inte himmelen rasa ner bara för att du får mothugg.
          Och bär inte törnekrona.(bibeln)

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          AndersKbg
          Inlägg 06-05-2010, 03:39
          Länk hit: #251

Medlem
          Antal inlägg: 588
          Medlem nr: 17 454

CITAT (Gossen Ruda @ 26-03-2010, 21:22) *
          Det jag såg var en tjej som gick in på konditoriet före mig när som vanligt skulle hämta mitt beställda bröd. Hon gick inte, hon vaggade fram. Hon var inte tjock, hon var inte fet, hon var oformligt fet. Rund som en boll. Benen var som oformliga uppsvällda korvar där späcket dallrade för varje steg. Otroligt tragiskt att se. Det blev inte bättre när hon vände sig om och tog en nummerlapp och jag såg ansiktet, hon var ju söt bakom späcket och förmodligen inte över 20 år. Hur kan man bli så fet i så unga år? Inte blev det bättre när jag såg vad hon skulle ha, en prinsesstårta. Det skulle inte förvåna mig det minsta om hon skulle trycka i sig den själv. Hon borde in på tvångsvård på vattendiet i ett halvår för försök till utdraget självmord.

Tråden tog en väldigt otrevlig vändning måste jag säga...helt otroligt vilken pajkastning.

Till ämnet; Jag hade reagerat exakt likadant som du. Det blir bara värre och värre med människors övervikt och det är inte deras eget problem. Vi andra får betala för deras operationer och andra hälsoproblem som det för med sig. Jag tycker det är för jävligt att det ser ut som det gör idag, att folk har blivit så självdestruktiva och bara skiter i vad deras livsföring får för konsekvenser både för dem själv och för andra.

Till er som hackar på TS, är ni lika förstående för A-lagare som köper två burkar Arboga för sina sista pengar? Tror ni att de ska dricka upp allt själv eller att de ska bjuda någon på party? (Detta ang era reaktioner på ts antagande om vart tårtan skulle ta vägen.)

Tänk efter lite innan ni gnäller på andra, jag blir lika beklämd som Gossen Ruda när jag ser sådant här, och tro mig, det gör jag väldigt ofta eftersom jag har en dylik person i släkten.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 06-05-2010, 05:18
          Länk hit: #252

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (vitavargen @ 05-05-2010, 22:31) *
          Har alltid tänkt att vi är några grannar som fått mycket snö. Men kommunen som skulle röja den gör inte sitt arbete. En granne(Aqvakul) tar i spaden och börjar att röja snön. Ut kommer några elaka grannar som säger till Aqvakul :varför röjer du snön?

De kan inte tänka i den vanliga vänliga banan, utan de är alltid fientligt ställda mot sina grannar. Hoppas att det gör att de mår bra av det ialla fall.

Medan Vitavargen står på sin trappa och gång på gång babblar fram teorier med tom blick om att det är alliansregeringens fel att det har snöat

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 06-05-2010, 06:49
          Länk hit: #253

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Mata inte trollet mer nu. Jag skall ha ett snack med admin om vissa saker som kräver svar och åtgärder.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          herkules
          Inlägg 06-05-2010, 07:44
          Länk hit: #254

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (AndersKbg @ 06-05-2010, 04:39) *
          Till er som hackar på TS, är ni lika förstående för A-lagare som köper två burkar Arboga för sina sista pengar? Tror ni att de ska dricka upp allt själv eller att de ska bjuda någon på party? (Detta ang era reaktioner på ts antagande om vart tårtan skulle ta vägen.)

tänk om det var så att tårtan skulle med på kalas då? och om bänkalkisen faktiskt delar med sig?
          man kan aldrig så noga veta.
          och vet man inte kanske man inte ska uttala sig så kategoriskt.
          Tänk efter lite innan ni gnäller på andra, jag blir lika beklämd som Gossen Ruda när jag ser sådant här, och tro mig, det gör jag väldigt ofta eftersom jag har en dylik person i släkten.

trist att det finns folk som blir beklämda när de ser andra människor, jag skulle föreslå att ni from nu blundar.
          sen kan ni ju tänka efter själva innan ni hasplar ur er massa skit och fördomar.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          pejori
          Inlägg 06-05-2010, 10:28
          Länk hit: #255

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

Tråden tog en väldigt otrevlig vändning måste jag säga...helt otroligt vilken pajkastning.

Till ämnet; Jag hade reagerat exakt likadant som du. Det blir bara värre och värre med människors övervikt och det är inte deras eget problem. Vi andra får betala för deras operationer och andra hälsoproblem som det för med sig. Jag tycker det är för jävligt att det ser ut som det gör idag, att folk har blivit så självdestruktiva och bara skiter i vad deras livsföring får för konsekvenser både för dem själv och för andra.

Håller med.
          Verkligen tänkvärt. tummenupp.gif

CITAT (herkules @ 06-05-2010, 08:44) *
          tänk om det var så att tårtan skulle med på kalas då? och om bänkalkisen faktiskt delar med sig?
          man kan aldrig så noga veta.
          och vet man inte kanske man inte ska uttala sig så kategoriskt.

trist att det finns folk som blir beklämda när de ser andra människor, jag skulle föreslå att ni from nu blundar.
          sen kan ni ju tänka efter själva innan ni hasplar ur er massa skit och fördomar.

Tänk, jag kan faktist bli beklämd (ledsen) ofta, av andra mäniskor.
          Men det beror på, att jag bryr mej.
          Jag kan bli mycket beklämd av att se utsatta, utslagna, misshandlade, sjuka, samt lidande mäniskor
          Jag blir helt enkelt beklämd för, att jag tycker att livet kan vara bra orättvist och hårt för en del.. dunno.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          herkules
          Inlägg 06-05-2010, 10:47
          Länk hit: #256

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (pejori @ 06-05-2010, 11:28) *
          Håller med.
          Jag kan bli mycket beklämd av att se utsatta, utslagna, misshandlade, sjuka, samt lidande mäniskor
          Jag blir helt enkelt beklämd för, att jag tycker att livet kan vara bra orättvist och hårt för en del.. dunno.gif

då hoppas jag att du gör något för dessa beklämmansvärda människor och inte bara sitter på forum och tycker ..

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 06-05-2010, 10:48
          Länk hit: #257

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (pejori @ 06-05-2010, 11:28) *
          Håller med.

Allt det där är väl OK men när man generaliserar och tycker att alla får skylla sig själva och att det är självförvållat så reagerar åtminstone jag högt. Det är faktiskt ganska elakt att förutsätta att all fetma är självförvållad och att det bara är att lägga om livsstil för att bli av med den.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          pejori
          Inlägg 06-05-2010, 10:50
          Länk hit: #258

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (*Stintan* @ 06-05-2010, 11:48) *
          Allt det där är väl OK men när man generaliserar och tycker att alla får skylla sig själva och att det är självförvållat så reagerar åtminstone jag högt. Det är faktiskt ganska elakt att förutsätta att all fetma är självförvållad och att det bara är att lägga om livsstil för att bli av med den.

Det håller jag med om, fullständigt, det var därför jag reagerade i början av tråden. kompiskram.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 06-05-2010, 11:01
          Länk hit: #259

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (pejori @ 06-05-2010, 11:50) *
          Det håller jag med om, fullständigt, det var därför jag reagerade i början av tråden. kompiskram.gif

kompiskram.gif Ja precis, det blir knepigt när man pratar om olika saker.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          AndersKbg
          Inlägg 06-05-2010, 11:09
          Länk hit: #260

Medlem
          Antal inlägg: 588
          Medlem nr: 17 454

CITAT (*Stintan* @ 06-05-2010, 11:48) *

Att det är självförvållat behöver inte betyda att det är just den överviktiga som är orsaken.
          Har man en så pass stor övervikt i så låg ålder som det pratas om här, så är det garanterat grundat hemifrån i mycket unga år. Föräldrar har ett ansvar för vad de stoppar i barnen och det är precis som tidigare sagts -barnmisshandel.

Frågan är om det inte är bäst att de extremfeta barnen flyttar hemifrån tills de har lärt sig hur viktigt det är att sköta kosten och gå ned i vikt. Ts exempel och min släkting kommer definitivt att få bekymmer med både leder och hjärta i framtiden.
          Jag ser det som att ts bryr sig, precis som jag.

Ska man inte kunna uttala sig kategoriskt på ett öppet forum så finns det ingen anledning att uttala sig om någonting som vi inte känner till bakgrunden till, därmed har alla i tråden trampat i klaveret.

Citera

15 sidor V  « < 11 12 13 14 15 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-09-2025, 23:21

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon