CITAT (Motti @ 05-04-2010, 20:20)

Han borde väl ha gjort något för tjyven det har han betalt för !det här låter ju inte klokt om det är sant måste jag säga,:- du borde inte stå här vi letar efter en våldtäktsman

snälla någon !
Jo sant det är det.
Sedan hade ju Polisen en förklaring just att det var en hundförande polis som sökte en våldtäktsman & behövde koncentrera sig på det.
Han jag pratade med sade att hade de vart två stycken el inte ngn hundförande polis, då hade det vart galet.
Men i detta fall sade han att det var såpass högt prioriterat & en avbrytning av sökandet med hund skulle kunna förstöra sökandet för dem.
Jag hörde på hans argument.
Men jag tycker ff han kunde ha slagit ett samtal & bett om hjälp från ngn annan.
Sedan såg ju sambons syster honom senare åka iväg med hunden i bilen från platsen, där kunde man ju önskat mer om det inte kommit tidigare. Det glömde jag nämna när jag ringde i all hets när jag hörde om det.
Hon var ju rädd redan innan polisen kom när hon stått där länge & inte kommit in. Att sedan höra att det härjar en våldtäktsman i området gör ju att hon blir vettskrämd, speciellt när hon inte får hjälp.
Jag hade ju i hennes kläder ringt 112. Men tjejen är inte så gammal & ja, hon gjorde inte så.
Jag tror ju inte risken för fler brått ökar i denna situation, snarare tvärsom, men man kan ju förstå lilltjejens rädsla av att höra detta ändå.
Finns ingen anledning för mig att hitta på detta.
Inte för tjejen mins syster heller.
Polisen jag pratade med kände mycket väl till händelsen med våldtäkten i området & att....nä det är inget påhitt.
Men ja jag tycker de kunde gjort mer. Finns det ingen som vet exakt vad som gäller i dessa fall?
Måste ju ändå vara en händelse som poliser lär sig hur de ska agera i?
Det är kanske som så polisen för mig beskrev det men känns fel i mina öron.