Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Nån som såg Tinas Trädgård igår?, Vad tyckte ni...?
          Alba
          Inlägg 14-04-2010, 14:43
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

CITAT (DykUnderYtan @ 14-04-2010, 10:36) *
          Missade Tina förra året då jag inte hade TV4+ då. Årets program har jag sett men jag blir bara mer och mer besviken för varje gång. Känns flamsigt och tramsigt och inte känns det som att programledarna har några direkt kunskaper.

Trädgårdsfredag JAAAA! Skönt att det kommer tillbaka, gillade verkligen förra årets program. Bästa trädgårdsprogrammet sedan Gröna rum.

Helst av allt skulle jag se fantastiska Gunnel Carlsson med Gröna rum göra comeback eller varför inte visa hennes härliga program i repris eller släppa på DVD? Jag har sökt med ljus och lykta men de verkar ju inte gå att få tag på.

Kan bara instämma - (föutom att jag såg vissa program i fjol.)

Redigerat av Alba: 14-04-2010, 14:44

Citera
          skogstroll
          Inlägg 14-04-2010, 14:46
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem nr: 9 409

Är det inte lite konstigt att TV-utbudet är så ynkligt med tanke på det stora intresset för hem och trädgård?? Jag brukar se på det där danska programmet på helgmorgnar fast det är ju lite halvkoko.... mera Gröna Rum och Trädgårdsfredags-aktiga program. Och sen behöver de ju inte sända liksom kl 21 när folk tittar på kvällsfilmen... det är ju lite konstigt tycker jag. Tur man kan se repriser

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          Eva i Stuvsta
          Inlägg 14-04-2010, 15:02
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 88
          Medlem nr: 3 047

CITAT (susanneedgren @ 14-04-2010, 13:09) *
          Håller med dig!

Själv har jag oregano (Kungsmynta) överallt i mina rabatter då den förre ägaren inte satte dom i en hink utan botten!

Oreganon sprider sig nog mer genom att fröa av sig kopiöst än med rötterna, har mer i omgivningarna än i själva kryddlandet. Fast jag gillar det, det hänger klasvis med oreganodruckna humlor där under sommaren... Och fjärilarna giller den också. Med visst kan det bli för mycket av det goda.

--------------------
          Den som äger en trädgård och en boksamling saknar intet. (Cicero)
          Let no one think that real gardening is a bucolic and meditative occupation. It is an insatiable passion, like everything else to which a man gives his heart. (Karel Capek)
          An addiction to gardening is not all bad when
          you consider all the other choices in life. (Cora Lea Bell)

Citera
          DykUnderYtan
          Inlägg 14-04-2010, 18:48
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 694
          Medlem nr: 17 194

CITAT (skogstroll @ 14-04-2010, 15:46) *
          Är det inte lite konstigt att TV-utbudet är så ynkligt med tanke på det stora intresset för hem och trädgård?? Jag brukar se på det där danska programmet på helgmorgnar fast det är ju lite halvkoko.... mera Gröna Rum och Trädgårdsfredags-aktiga program. Och sen behöver de ju inte sända liksom kl 21 när folk tittar på kvällsfilmen... det är ju lite konstigt tycker jag. Tur man kan se repriser

Förutom repriserna så tittar jag ofta på SVTplay, smidigt och bra kvalitet och framför allt så kan man titta när man själv har lust och tid. smile.gif

Minns när gröna rum skulle läggas ner, det var rena ramaskriet på svt:s hemsida men det känns ju som att de inte bryr sig ändå.

--------------------
          Mvh Mia

Bor och odlar i södra Sthlm, zon 2-3

Bilder från trädgården lägger jag ut här: http://miashem.blogspot.com/

Citera
          Jordgubbe
          Inlägg 18-05-2010, 22:42
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 217
          Medlem nr: 22 241

Tänkte ni på det i kvällens program att familjen ville ha tomater i växthuset. Visst, det var ett fint växthus som de hade valt åt familjen men själva växthusdelen var mer som en liten förstuga. Undrar hur tomatsorterna får plats där inne ?.

Sedan att visa hur man sår tomatfrön nu kändes ju lite ologiskt med tanke på årstiden. Visst Tina berättade ju att man ska så tomatfrön tidigt men finns ju alltid en liten risk att någon missar informationen.

Citera
          Bersån
          Inlägg 19-05-2010, 07:30
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 39
          Medlem nr: 22 469

Jag reagerade också på att hon sådde tomater så sent. Fick man lära sig något i programmet? Nä, tänkte väl det. Bara trams. Ska inte titta nå mer.

Citera
          skogstroll
          Inlägg 19-05-2010, 07:42
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem nr: 9 409

helt mot mina principer att fimpa ett trädgårdsprogram men blev faktiskt rätt irriterad över vilken låg nivå det var. Bytte kanal! fear.gif

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          MissB
          Inlägg 19-05-2010, 07:49
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 128
          Medlem nr: 29 226

Nu måste jag gå mot strömmen lite. Jag är total gröngöling på trädgård, så jag kanske inte reagerar på informationen på samma sätt som ni andra, men jag tycker det är ett trevligt och lagom långt program, då jag har svårt att ta mig tid till att sitta vid tv:n. Programmet är lite som att bläddra i en trädgårdstidning av enklare slag. Trevlig förströelse helt enkelt, och jag blir lite inspirerad. Tycker Tina är lite mysig också. Tycker man inte om det kanske man inte behöver titta heller? Bara en tanke? wink.gif

Citera
          lavendelgården
          Inlägg 19-05-2010, 18:20
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 330
          Medlem nr: 20 930

Har helt slutat titta på trädgårdsprogrammen i Tv. Jag skulle vilja att man kunde lära något om buskar, träd och perenner. Kanske få tips om odlingsvärda växter, som inte är så vanliga och hur dessa ska planteras och skötas. I mitt tycke är många av programmen fjantiga, osakliga och inte särskilt inspirerande. I programmen förmedlar man ibland "sanningar", som den som är ny i odlingssammanhang gärna sväljer, men är mycket diskutabla. Jag får massor av frågor om sådant, som sagts i olika trädgårdsprogram, och - jag kan bara skaka på huvudet!!!!
          Åsa

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 19-05-2010, 18:49
          Länk hit: #30

Gäster

CITAT (lavendelgården @ 19-05-2010, 19:20) *
          Har helt slutat titta på trädgårdsprogrammen i Tv. Jag skulle vilja att man kunde lära något om buskar, träd och perenner. Kanske få tips om odlingsvärda växter, som inte är så vanliga och hur dessa ska planteras och skötas. I mitt tycke är många av programmen fjantiga, osakliga och inte särskilt inspirerande. I programmen förmedlar man ibland "sanningar", som den som är ny i odlingssammanhang gärna sväljer, men är mycket diskutabla. Jag får massor av frågor om sådant, som sagts i olika trädgårdsprogram, och - jag kan bara skaka på huvudet!!!!
          Åsa

Håller med dig yes.gif när Rappne planterade stora Rhododendron i torr torv då fick jag nog.

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-06-2026, 00:09

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon