Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vad är detta för klemaisar och hur ska jag beskära?
          Golskrutt
          Inlägg 15-04-2010, 11:14
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 36
          Medlem nr: 25 109

Hejsan!!

Är i stort behov av eran expertis på dessa klematisar!
          Jag vet att det är jätte svårt att se på bilderna men är tvungen att prova i alla fall....

Den ena klematisen blommar i stora lila blommor på sommaren juli-aug ungefär....är i ett enda stort virr varr nu, den är jätte buskig och har knäckt spaljen. Har ingen aning om hur jag skall beskära denna. Jag har ingen aning om vad det är för sort, kanske Jackmaii eller president??
          Man kan säga att den har växt rätt up och sen har man vikt den över spaljen (se bild) Har ni några tips eller "känsla" för hur ni skulle prova att beskära denna skönhet?

Sen har jag också en klematis i mion entré, samma sak här, den här har jag inte ens en aning om vad det kan vara för sort men har hört att det är en sorts klematis, den har silverbollar på höst/vinter och blommar i små lila/vita blommor på sommaren samtidigt som det också finns silverbollar då.
          Ska man ens beskära denna eller ska man binda upp den och låta den växa fritt??

MYCKET tacksam för synpunkter då jag inte har en susning om vart jag ska börja.....! -fear-.gif

Mvh Camilla
          Bifogade fil(er)
          Bifogad fil  DSC00034.JPG ( 108.71k ) Antal nedladdningar: 23
          Bifogad fil  DSC00036.JPG ( 339.61k ) Antal nedladdningar: 22
          Bifogad fil  DSC00035.JPG ( 41.76k ) Antal nedladdningar: 10
          Bifogad fil  DSC00037.JPG ( 95.8k ) Antal nedladdningar: 21

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2025, 02:25

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon