Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Ser du på "Halv Åtta Hos Mig"
          Christina i Taxi...
          Inlägg 17-04-2010, 15:53
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 3 894
          Medlem nr: 3 702

CITAT (Klura @ 17-04-2010, 16:44) *
          Ulrica Hydman-Vallien menar du väl?
          Jag älskar också hennes grejor, men har inget än.
          Funderar på att köpa något ur hennes Mine-serie. Är det den du har? Den är helt underbar yes.gif
          Har bara så svårt att välja färg, men den är snygg att blanda också.
          Hennes Tulipa är inte fy skam den heller. Skulle bli ett mycket vackert dukat bord med den.

Här är en till som älskar UHV´s grejer!
          Har börjat samla på hennes Tulipa-serie. Köper på Tradera.
          Man blir glad bara av att öppna köksskåpen när hennes färggranna "tulpaner" står där! yes.gif
          Och ja, det blir faktiskt väldigt vackert när man dukar med detta porslin!
          Jag har det som "vardagsporslin". Är man pensionär kan man inte ha finporslinet stående i skåpen.
          Nej, fram med det på bordet de år som återstår! biggrin.gif

--------------------
          När tillgången på ord är större än efterfrågan är det dags att vara tyst!
          MIN HEMSIDA - VÄLKOMMEN!

Citera
          Meriona
          Inlägg 17-04-2010, 16:05
          Länk hit: #42

Gäster

Jag gillar UHV's äldre grejer, inte de nya konstiga ansiktena. Tulipa kan jag tycka går an, men jag skulle inte köpa det. Däremot har jag hennes Poem som finservis, den är helt underbar. Fast den kommer fram på helgerna, inte bara när vi har besök. Däremot är den nog helt omodern, men eftersom jag är lika omodern själv, så passar den mig kanske? laugh.gif

Citera
          zissi
          Inlägg 17-04-2010, 16:27
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 3 077
          Medlem nr: 5 640

Meriona: Var inne och kollade på din fina Poem-servis. Det är väl den med fuchsiablommor i lite dova färger? Rörstrand hade en serie som hette Poem också.

Jag gillar lite milda färger och inte för röriga mönster på porslin så din föll mig helt i smaken. Äldre porslin är väl riktigt inne nu om jag förstått det hela rätt... så du är supermodern i stället Meriona kompiskram.gif

--------------------
          Balkong- och frilandsodling i zon 3

Citera
          Meriona
          Inlägg 17-04-2010, 16:39
          Länk hit: #44

Gäster

Jajamen Zissi, det är den med fuchsior, den gamla Poem har jag också sett när jag sökt på Tradera, men den måste vara betydligt äldre. Det dyker även upp glas i samma UHV-serie ibland, men det har jag inga.

Supermodern - iiiih nej så hemskt.... giggle.gif Men så kul att någon mer än jag tycker om fuchsiorna.... kompiskram.gif

Redigerat av Meriona: 17-04-2010, 16:40

Citera
          netaave
          Inlägg 21-04-2010, 13:57
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

Jag ser programmet med stor behållning men har egentligen ingen åsikt om klädsel och dukning, det handlar ju om olika personer och alla är vi olika. Fukuserar mer på och inspireras av maten.

Personligen tycker jag dukningen är halva nöjet om jag har en middag eller en fest. På mitt matbord i vardagsrummet ligger det för det mesta en linneduk, har i alla färger som finns tror jag och byterefter gardiner o.s.v. Har även fina bomullsdukar som används ibland t.ex. då vi måste ha ett extra bord, där hamnar ju oftast barnen. Bordskydd är ett måste men jag har en slags plastad lakansväv som tyvärr inte finns längre. Har även bordsfilt men föredrar lakansväven. Plastad frotté skulle jag aldrig lägga på.

Använder ytterst sällan pappersservetter, egentligen bara vid kräftskivan wink.gif och då de av bättre kvalité. Har alltid matchande bordstabletter av tyg och linneservetter och färgade ljus när vi har besök. Låga blommor i skålar, ibland vid varje kuvert. Har speciellt finporslin, glas o bestick.

Älskar att göra fint smile.gif sen kan det vara kompisar som kommer i jeans o tröja en vanlig helgkväll eller i kostym om det är någon bemärkelsedag, det spelar inte så stor roll. Bordet ska vara fint iaf smile.gif Klär upp mig själv om det är finare annars inte, det är umgänget som är viktigt.

Vi äter oftast själva vid det här bordet på helgerna, då har jag däremot tabletter av återvunna bildäck och pappersservetter. Men använder porslin, glas o.s.v. för att få in helgkänslan.

Någonting som är bannlyst hos mig i vardagen är hushållsrulle på pinne på köksbordet, där är det pappersservetter som gäller. Har även underlägg där jämt men dom kan vara av plast. Dock inte dom här billiga som blir bubbliga av en varm tallrik.

--------------------

Citera
          skogstroll
          Inlägg 21-04-2010, 14:04
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem nr: 9 409

jättetrevligt program och Helge är ju alltid skojig och trevlig smile.gif

Tycker det är lite mysko att de deltaganade inte lägger så mkt energi på mat och dukning... det är ju i alla fall i TV... och även om det inte var i TV skulle man väl anstränga sig rätt mkt ändå.... confused.gif men det är kul att se på

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          theseraphim
          Inlägg 21-04-2010, 14:11
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 2 494
          Medlem nr: 14 081

Det här med klädbiten är lite intressant att de tär sådan skillnad i vad folk tycker o tänker and lämplig klädsel. Gäster har man haft en del både på vanliga middagar och på större kalas men kostymkrav har jag då aldrig haft, jeans och en snygg skjorta tycker jag är en lämplig klädsel för en mer informell middag och i halv åtta hos mig är det ju faktiskt inte blodigt allvar utan en kväll i vänners tecken.

Citera
          Peztis
          Inlägg 21-04-2010, 21:21
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 8 521
          Medlem nr: 20 608

Nej det är inget jag tittar på.

--------------------

* ~~~ * Besök gärna min blogg bladsomblad.blogspot.com * ~~~ *

Citera
          green
          Inlägg 07-05-2010, 01:52
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 110
          Medlem nr: 21 906

Brukar titta på det ibland, men endast om det är intressanta människor med i programmet! Gillade avsnittet där alla deltagarna var av högre klass, VD för ett känt företag etc. Och sen gillade jag avsnittet med vin-experten biggrin.gif

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 07:08

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon