Jag tänker inte använda växthuset för övervintring, men skulle vilja komma igång tidigare på våren med sådd mm (kanske sallat och andra snabba). Tidigare än utan växthus menar jag. Och kanske ha en frostvakt/värmefläkt under April (mars? jag bor norr om Stockholm, zon 3)
Willabs säljaren sa att det var onödigt att göra en isolerad grund, och sa att deras egna beskrivning i katalogen på hur man gör grunden är överkurs om man inte tänker övervintra växter.... Han sa att det räcker med gjuta plintar.
Jag tänker ha odlingsbäddar längs ena lång sidan, mot söder, och marktegel (eller liknande) i resten av växthuset för att odla i kruka också. (Precis som Peztis sa i tråden "Grus eller "land" i växthuset"). Jag har köpt en Willab Euro Maxi 4, 14,1 kvm (309x457) som kommer om 3 veckor, och har inte ens börjat gräva!!!
Ska man gräva en grop runt hela växthuset och ha frigolitskivor "stående" som isolering? Och även på marken där plattorna/marktegel kommer?
Är det någon som inte ha gjort det och ångrar det?
Eller ännu bättre, ni som har flera växthus, har ni olika grund och märker skillnaden?
Tack i förhand!
|