|
Vill ni skriva på för Maya? |
|
|
|
20-04-2010, 16:50
|

Medlem
Antal inlägg: 1 576
Medlem nr: 26 792

|
Ett konstigt beslut av polisen. Mannen attackerades i tikens hem och inte i mannens hem eller ute i naturen. Det är klart mannens fel. Varför ska tiken dödas?
Redigerat av vitavargen: 20-04-2010, 17:48
|
|
|
|
|
20-04-2010, 17:02
|

Medlem
Antal inlägg: 2 494
Medlem nr: 14 081

|
Sicket dravel! Hur ska man veta att det gick till så överhuvudtaget finns inget som styrker den "oskyldiga" hundens provocerande attack. Det enda jag ser är en välfabricerad historia som är så kantad med socker så man blir illamående. Hundar som bits är farliga helt enkelt.
|
|
|
|
|
20-04-2010, 17:05
|

Medlem
Antal inlägg: 201
Medlem nr: 6 290

|
Man blir så ledsen över hur människor beter sig. Jag hoppas dock att många skriver på så att Maya får komma hem igen.
--------------------
Trädgård är kärlek// Pernilla från Uppsala
|
|
|
|
|
20-04-2010, 17:10
|

Medlem
Antal inlägg: 5 521
Medlem nr: 7 219

|
tiken har valpar, låt henne leva. om hon bet karln så är det hans fel, inte hundens.idioter som inte kan låta hundarna vara ifred, de visar det ju så tydligt innan så inte f-n behöver man bli biten.
--------------------
likes anarki och faråthelvete ☺
|
|
|
|
|
20-04-2010, 17:47
|

Medlem

|
CITAT (theseraphim @ 20-04-2010, 18:02)  Sicket dravel! Hur ska man veta att det gick till så överhuvudtaget finns inget som styrker den "oskyldiga" hundens provocerande attack. Det enda jag ser är en välfabricerad historia som är så kantad med socker så man blir illamående. Hundar som bits är farliga helt enkelt. Nu är de beslutsfattare här poliser som vet om lagar och stadgor lika mycket som vi andra om inte mer. Ingen har gått bakom ryggen på nån. I så fall får de inleda ett rättsligt möte där alla parter kommer till tals.
|
|
|
|
|
20-04-2010, 18:15
|

Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 16 329

|
CITAT (theseraphim @ 20-04-2010, 18:02)  Sicket dravel! Hur ska man veta att det gick till så överhuvudtaget finns inget som styrker den "oskyldiga" hundens provocerande attack. Det enda jag ser är en välfabricerad historia som är så kantad med socker så man blir illamående. Hundar som bits är farliga helt enkelt. Kära "Orakel"! Ditt uttalande visar tydligt att du inte har en aning om vad du pratar om. Och att du inte läste hela berättelsen. Har du någonsin haft förmånen att träffa en tik som nyligen fått valpar? Eller har du bara något emot hundar i allmänhet? Eller du kanske tillhör den kategori av människor som tycer att det är OK att urskillningslöst kasta sig över nyfödda djurungar (inklusive människodito) för att klappa och kladda på dem? Själv hade jag god lust att anfalla när vuxna människor betedde sig som idioter när jag var nybliven mamma. Du kanske tycker att alla (hon)djur som lever i naturen bör skutas, så att du inte riskerar att bli biten om du t.ex. hamnar mellan en björnhona och hennes ungar? Om du inte har något vettigare att tillföra, kan du lika gärna avstå från att skriva i den här tråden.
--------------------
Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.
Jevgenij Jevtusjenko
|
|
|
|
|
20-04-2010, 18:44
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
CITAT (Red Top @ 20-04-2010, 19:15)  Kära "Orakel"!
Ditt uttalande visar tydligt att du inte har en aning om vad du pratar om. Och att du inte läste hela berättelsen.
Har du någonsin haft förmånen att träffa en tik som nyligen fått valpar? Eller har du bara något emot hundar i allmänhet?
Eller du kanske tillhör den kategori av människor som tycer att det är OK att urskillningslöst kasta sig över nyfödda djurungar (inklusive människodito) för att klappa och kladda på dem? Själv hade jag god lust att anfalla när vuxna människor betedde sig som idioter när jag var nybliven mamma.
Du kanske tycker att alla (hon)djur som lever i naturen bör skutas, så att du inte riskerar att bli biten om du t.ex. hamnar mellan en björnhona och hennes ungar?
Om du inte har något vettigare att tillföra, kan du lika gärna avstå från att skriva i den här tråden.  Klart jag skriver på... "Hundlag" i all ära, men dom måste ju få försvara sina ungar och sitt hem.
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
20-04-2010, 19:11
|

Medlem
Antal inlägg: 3 539
Medlem nr: 36

|
undrar verkligen vad den bitne mannen arbetar med, han "patrullerade"..... o har "hemmablandad" sprit med sig. Vad är hemmablandad sprit för något?
--------------------
Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter. Danny Kaye (1913-1987) Mitt andra liv.
|
|
|
|
|
20-04-2010, 19:13
|
Medlem

|
CITAT (Ralf @ 20-04-2010, 20:11)  undrar verkligen vad den bitne mannen arbetar med, han "patrullerade"..... o har "hemmablandad" sprit med sig. Vad är hemmablandad sprit för något? En fin omskrivning för en polis med hembränt.??
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
20-04-2010, 19:15
|

Medlem
Antal inlägg: 3 894
Medlem nr: 3 702

|
CITAT (Ralf @ 20-04-2010, 20:11)  undrar verkligen vad den bitne mannen arbetar med, han "patrullerade"..... o har "hemmablandad" sprit med sig. Vad är hemmablandad sprit för något? Jag måste säga att jag också funderade på detta en stund..... Men jag skrev på för hundens skull. En tik med valpar som dessutom har ont ska inte behöva avlivas för att folk bär sig dumt åt! Oavsett hos vem hon bor eller vem som kommer på besök.
--------------------
|
|
|
|
|
20-04-2010, 19:44
|
Medlem

|
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 20-04-2010, 20:15)  Jag måste säga att jag också funderade på detta en stund..... Men jag skrev på för hundens skull. En tik med valpar som dessutom har ont ska inte behöva avlivas för att folk bär sig dumt åt! Oavsett hos vem hon bor eller vem som kommer på besök. Håller med fullt ut.. Blir så arg när jag tänker på hur hon har behandlats...
--------------------
|
|
|
|
Meriona
|
20-04-2010, 20:52
|
Gäster

|
Självklart har jag skrivit på. Jag tror inte alls att historien är varken sockrad eller saltad, det är inte ovanligt att djur offras för att myndigheter är bekväma. Man kan ju fundera på vad det var för en stolle som skulle ha alla dessa pengar från en VÄNS hem bara för att han fått ett litet jack i hakan. Jag skulle vilka se vad det var för en mes, han kunde få ett jack till så att det blev symmetriskt och snyggt.
|
|
|
|
|
20-04-2010, 22:22
|

Medlem

|
Hej igen, roligt att alla automatiskt blint tror på den enes sida. Historien är så förbaskat översöt och för mig är den lika trovärdig som Jackie Arklövs bortförklaringar i rätten. Har inget emot hundar och varit hundvakt många gånger och har flera vänner med vovvar som jag inte har något emot. Däremot ser jag ingen större bevisning i den historia som så sockersött printats ner för att på alla sätt göra någon helt oskyldig och till ett offer för något större. Först en lång beskrivning om valpar o hela kittet värdig en tårdrypande hollywoodrulle och sedan kommer en full och psykotisk Ray Liotta in genom dörren och muckar gräl med hunden osv osv.
Alla har rätt till sin åsikt så vitt jag vet?
|
|
|
|
|
20-04-2010, 22:43
|

Medlem

|
Polisen har beslutat avv döda hunden. Denna namninsamling kommer inte skada någon, utan motverka skada på hunden. Därför borde alla skriva under den.
När hundens fortsatta liv garanterats, kan skuldfrågan diskuteras. Ingen kan ställa sig emot de som skriver under listan och tro att han kan bäst. Ingen av oss har varit där, men hundens liv borde försvaras. så enkel är det.
|
|
|
|
|
20-04-2010, 22:55
|

Medlem

|
Frågan är om polisen har rätt att avliva hundar överhuvudtaget oavsett vad för någon sorts hundar. Ta tex en Kamphund som inte går att omskola, den kan knappast erbjudas ett bra liv. Frågan som följer är vart man ska dra gränsen och hur gränsen ser ut?
|
|
|
|
|
20-04-2010, 23:03
|

Medlem

|
CITAT (theseraphim @ 20-04-2010, 23:22)  Hej igen, roligt att alla automatiskt blint tror på den enes sida. Historien är så förbaskat översöt och för mig är den lika trovärdig som Jackie Arklövs bortförklaringar i rätten. Har inget emot hundar och varit hundvakt många gånger och har flera vänner med vovvar som jag inte har något emot. Däremot ser jag ingen större bevisning i den historia som så sockersött printats ner för att på alla sätt göra någon helt oskyldig och till ett offer för något större. Först en lång beskrivning om valpar o hela kittet värdig en tårdrypande hollywoodrulle och sedan kommer en full och psykotisk Ray Liotta in genom dörren och muckar gräl med hunden osv osv.
Alla har rätt till sin åsikt så vitt jag vet? men skit i hur det hela berättas, sockrat eller saltats, vad spelar det för roll? tänk på hunden, den ska väl inte behöva dö för att folk är idioter? CITAT (theseraphim @ 20-04-2010, 23:55)  Frågan är om polisen har rätt att avliva hundar överhuvudtaget oavsett vad för någon sorts hundar. Ta tex en Kamphund som inte går att omskola, den kan knappast erbjudas ett bra liv. Frågan som följer är vart man ska dra gränsen och hur gränsen ser ut? nu vet vi ju inte om detta är en icke omskolningsbar sk kamphund, det kan endast hundkunnigt folk avgöra och sådana tester görs inte på en kvart, tiken har valpar, hur svårt är det att fatta?
--------------------
|
|
|
|
|
21-04-2010, 07:33
|

Medlem
Antal inlägg: 3 539
Medlem nr: 36

|
CITAT (pejori @ 20-04-2010, 20:13)  En fin omskrivning för en polis med hembränt.??  Om det är en polis som blvit hundbiten och det är hans kollegor som fattat övriga beslut i detta ärende så hoppas jag verkligen att det hela kommer att granskas av JO.
--------------------
Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter. Danny Kaye (1913-1987) Mitt andra liv.
|
|
|
|
|
21-04-2010, 08:01
|

Medlem

|
CITAT (herkules @ 21-04-2010, 00:03)  men skit i hur det hela berättas, sockrat eller saltats, vad spelar det för roll? tänk på hunden, den ska väl inte behöva dö för att folk är idioter? nu vet vi ju inte om detta är en icke omskolningsbar sk kamphund, det kan endast hundkunnigt folk avgöra och sådana tester görs inte på en kvart, tiken har valpar, hur svårt är det att fatta? Så man ska skita i hela grundproblemet, tänk om man skulle göra så i brottsmål...Ähh vi skiter i historien för vi tycker synd om dig och han du misshandlade var ganska dum. Jag skiter för visso i allt som skrivits eftersom det är rent dravvel och smörigare än Julio Iglesias. Folk ska inte behöva bli bitna av hundar för den delen heller men idags läget har man börjat försvara sig med att det är inte hundens fel osv vilket mycket väl kan stämma men en hund som bits är i regel farlig. Hundkunnigt folk är partiska i frågan vilket tyvärr gör deras åsikter sviktande.
|
|
|
|
|
21-04-2010, 08:20
|

Medlem

|
CITAT (theseraphim @ 21-04-2010, 09:01)  Så man ska skita i hela grundproblemet, tänk om man skulle göra så i brottsmål...Ähh vi skiter i historien för vi tycker synd om dig och han du misshandlade var ganska dum. Jag skiter för visso i allt som skrivits eftersom det är rent dravvel och smörigare än Julio Iglesias. Folk ska inte behöva bli bitna av hundar för den delen heller men idags läget har man börjat försvara sig med att det är inte hundens fel osv vilket mycket väl kan stämma men en hund som bits är i regel farlig. Hundkunnigt folk är partiska i frågan vilket tyvärr gör deras åsikter sviktande. blanda inte ihop äpplen med päron utan håll dig till sak. nej, hundkunnigt folk är inte partiska, det finns ingen som vill ha en galen hund ute på gatorna. saken är den att denna tik troligtvis inte är galen. det torde vilken människa som helst förstå.
--------------------
|
|
|
|
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|