Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Pionrabatt
          peanut
          Inlägg 21-04-2010, 21:04
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 5
          Medlem nr: 6 521

Hej alla goa trädgårdsvänner!

Jag har tänkt anlägga en rabatt med enbart pioner. Läget är utmärkt och jag kommer att bygga på rabatten allteftersom för att så småningom ha en pionrabatt med pioner från de tidigastblommande till de som blommar sist.

Färgvalet har jag inte funderat på alls eftersom jag inte vet när de olika sorterna blommar. Kanske någon vet så att fördelningen av plantor och färger blir harmonisk? Det vore ju vackert att ha färgstämda pioner som blommar samtidigt.
          Det finns ju så många nya sorter numera men många av dem har blomningstider från Danmark. Jag bor utanför Åtvidaberg i zon 2-3.

Rabatten är tänkt som en hörna med sidorna ca 5m x 5m. Problemet är väl att pionerna inte blommar under så lång tid och att jag därför bör komplettera med andra blommor. Min fråga är med vad? Snälla hjälp mig.
          PS Jag tycker absolut inte om gula blommor.DS

--------------------
          peanut från Åtvidaberg

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-06-2025, 06:03

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon