Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

5 sidor V  < 1 2 3 4 5 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Rösta för jämlikhet mellan könen!
          *Stintan*
          Inlägg 25-04-2010, 18:09
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (vitavargen @ 25-04-2010, 18:11) *
          Men du finns i listan där, när alla skriver att de röstat för att på så sätt uppmana andra att också rösta.

Jag brukar aldrig redovisa vad jag röstar på och hoppas att ingen har synpunkter på det. Jag tycker nämligen att sånt är en ren privatsak. Att någon sitter och kollar vilka som redovisat sin röst och tror att det bara är dom som röstar tycker jag känns rätt obehagligt faktiskt.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Christina i Taxi...
          Inlägg 25-04-2010, 18:21
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 3 894
          Medlem nr: 3 702

CITAT (vitavargen @ 25-04-2010, 18:11) *
          Men du finns i listan där, när alla skriver att de röstat för att på så sätt uppmana andra att också rösta.

???.....jag förstår inte vad du menar? Anser du att jag har skyldighet att tala om varje gång jag röstar???
          Jag gjorde ett inlägg under malarmaster´s inlägg för att han skrev ett i mitt tycke mycket bra inlägg som stämde helt med vad jag tycker - ska jag nu behöva stå till svars inför dig av nån helt outgrundlig anledning?!

--------------------
          När tillgången på ord är större än efterfrågan är det dags att vara tyst!
          MIN HEMSIDA - VÄLKOMMEN!

Citera
          vitavargen
          Inlägg 25-04-2010, 18:52
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 1 576
          Medlem nr: 26 792

CITAT (Christina i Taxinge~ @ 25-04-2010, 19:21) *
          ???.....jag förstår inte vad du menar? Anser du att jag har skyldighet att tala om varje gång jag röstar???
          Jag gjorde ett inlägg under malarmaster´s inlägg för att han skrev ett i mitt tycke mycket bra inlägg som stämde helt med vad jag tycker - ska jag nu behöva stå till svars inför dig av nån helt outgrundlig anledning?!

Ingen har sett nåt betydelse i det du skriver. I eftermiddags skrev du nåt till mig men jag har inte svarat dig som person, vilket nu tänker jag göra.

Vem har sagt till dig att du har nån skyldighet? vem har öht satt värde i det du skriver? varför försöker du blåsa upp dig? vad vinner du på det?

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 25-04-2010, 19:19
          Länk hit: #44

Medlem

Ge dig vitavargen. Jag tror bara att Christina inte förstog att du med lista menade djurhemstråden. Tänk på att det inte alltid är så lätt att förstå vad du skriver. Det är lätt att missförstå då. Du behöver inte vara otrevlig för det.

--------------------

Citera
          vitavargen
          Inlägg 25-04-2010, 19:26
          Länk hit: #45

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 25-04-2010, 20:19) *
          Ge dig vitavargen. Jag tror bara att Christina inte förstog att du med lista menade djurhemstråden. Tänk på att det inte alltid är så lätt att förstå vad du skriver. Det är lätt att missförstå då. Du behöver inte vara otrevlig för det.

Det är detta du gör som jag kallat för organisering av Mobben, för du heter ju inte Kristina. Låt henne svara så att ingen Mobb organiseras här.

Citera
          Christina i Taxi...
          Inlägg 25-04-2010, 19:53
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 3 894
          Medlem nr: 3 702

CITAT (vitavargen @ 25-04-2010, 19:52) *
          Ingen har sett nåt betydelse i det du skriver. I eftermiddags skrev du nåt till mig men jag har inte svarat dig som person, vilket nu tänker jag göra.

Vem har sagt till dig att du har nån skyldighet? vem har öht satt värde i det du skriver? varför försöker du blåsa upp dig? vad vinner du på det?

Läs noga nu:

1. mitt första inlägg i denna tråd var en bekräftelse på ett i mitt tycke mycket bra inlägg - det har jag rätt att göra utan att ifrågasättas av dig!
          2. du blir otrevlig mot mig när jag inte tycker att jag behöver redovisa för dig vad jag röstat på
          3. ditt senaste inlägg verkar så förvirrat att jag inte vet riktigt vad jag ska svara....? wacko.gif
          Du är enbart oförskämd!
          4. jag tänker inte svara dig på fler inlägg, bara så du vet! crazy.gif

--------------------
          När tillgången på ord är större än efterfrågan är det dags att vara tyst!
          MIN HEMSIDA - VÄLKOMMEN!

Citera
          malarmaster
          Inlägg 25-04-2010, 19:53
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem nr: 28 186

CITAT (vitavargen @ 25-04-2010, 15:44) *
          Tråden för djurhemmet startades den 10 april. Du finns inte bland de som röstat på den idén och bjud andra också att göra samma sak. När denna tråd för kvinnor kom upp kommer du med detta inlägg. Varför?

jag antar att du menar mig. jag har röstat varje dag sedan jag såg tråden o det kan säkert vara 10/4.däremot har jag inte skrivit i tråden då jag inte haft något att säga om tråden. försök nu inte att på något sätt misstänkliggöra mina avsikter o försöka göra någon politisk pajkastning av det hela.mina argument för var min röst hamnar har jag redan redogjort för. Ulf

Citera
          Anma
          Inlägg 26-04-2010, 09:39
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Vita vargen, att man inte skriver i tråden betyder inte automatiskt att man inte röstar. Jag har röstat varje dag sedan jag fick kännedom om röstningen. Dessutom klickar jag för skogen varje dag också sedan flera år tillbaks, tror nog inte att jag skrivit i den tråden heller.

Redigerat av Anma: 26-04-2010, 09:39

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 26-04-2010, 15:12
          Länk hit: #49

Medlem

CITAT (vitavargen @ 25-04-2010, 20:26) *
          Det är detta du gör som jag kallat för organisering av Mobben, för du heter ju inte Kristina. Låt henne svara så att ingen Mobb organiseras här.

Tänk för att jag gör det, heter Kristina alltså. Jag svarar på vilka inlägg jag vill, även såna dumma inlägg som du skrev nu.

--------------------

Citera
          vitavargen
          Inlägg 26-04-2010, 16:01
          Länk hit: #50

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 26-04-2010, 16:12) *
          Tänk för att jag gör det, heter Kristina alltså. Jag svarar på vilka inlägg jag vill, även såna dumma inlägg som du skrev nu.

Så du är inne i hjärnan på Kristina och vet exakt hur hon tänker?

Lägg av nu!

CITAT (Anma @ 26-04-2010, 10:39) *
          Vita vargen, att man inte skriver i tråden betyder inte automatiskt att man inte röstar. Jag har röstat varje dag sedan jag fick kännedom om röstningen. Dessutom klickar jag för skogen varje dag också sedan flera år tillbaks, tror nog inte att jag skrivit i den tråden heller.

Men du har ju inte gjort motstånd mot att rösta på denna tråds idé?

CITAT (malarmaster @ 25-04-2010, 20:53) *
          jag antar att du menar mig. jag har röstat varje dag sedan jag såg tråden o det kan säkert vara 10/4.däremot har jag inte skrivit i tråden då jag inte haft något att säga om tråden. försök nu inte att på något sätt misstänkliggöra mina avsikter o försöka göra någon politisk pajkastning av det hela.mina argument för var min röst hamnar har jag redan redogjort för. Ulf

Tack för svaret!

CITAT (Christina i Taxinge~ @ 25-04-2010, 20:53) *
          Läs noga nu:

1. mitt första inlägg i denna tråd var en bekräftelse på ett i mitt tycke mycket bra inlägg - det har jag rätt att göra utan att ifrågasättas av dig!
          2. du blir otrevlig mot mig när jag inte tycker att jag behöver redovisa för dig vad jag röstat på
          3. ditt senaste inlägg verkar så förvirrat att jag inte vet riktigt vad jag ska svara....? wacko.gif
          Du är enbart oförskämd!
          4. jag tänker inte svara dig på fler inlägg, bara så du vet! crazy.gif

Du heter inte Malarmaster men du väljer att svara för honom. Föör mitt inlägg till honom var det som du svarade.

Ack att ni kan läsa andras tankar!

Citera
          Anma
          Inlägg 26-04-2010, 16:20
          Länk hit: #51

Medlem

CITAT (vitavargen @ 26-04-2010, 17:01) *
          Men du har ju inte gjort motstånd mot att rösta på denna tråds idé?

Vad menar du nu?

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 26-04-2010, 16:38
          Länk hit: #52

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

röstat!

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          netha
          Inlägg 26-04-2010, 16:56
          Länk hit: #53

Gäster

Inte hade jag väntat att det skulle bli bråk i tråden. sad.gif

Jag röstar även på djurhem och några till.
          Inte har jag gått in och styrt i den tråden vad folk ska rösta på.

Tycker att det börjar likna dagisnivå på en del inlägg ....

Låt nu alla rösta på alternativ man gillar. Som jag förstått det hela så kan man rösta på
          så många alternativ man vill... men bara 1 gång/dag.
          Tydligen ska 20 av dem gå vidare till en final och en jury utser de fem som ska få pengar ...
          en får etthundratusen... de andra vet jag inte hur mycket.

Det är inte sagt att den/de som fått flest röster ens går till final ... det bestämmer juryn.

Citera
          vårskutt!
          Inlägg 26-04-2010, 17:46
          Länk hit: #54

Medlem
          Antal inlägg: 70
          Medlem nr: 15 337

röstat!

Citera
          rosentass i Göte...
          Inlägg 26-04-2010, 21:10
          Länk hit: #55

Medlem
          Antal inlägg: 158
          Medlem nr: 7 183

CITAT (malarmaster @ 25-04-2010, 08:48) *
          Finns en annan tråd "vi bygger ett djurhem själva" som ingår i samma tävling. håller helt med att jämställdhet mellan könen är målet men här röstar jag faktiskt för djuren. Djurhemmet har mer nytta av de 100000 kronorna än att bygga en webbsite för förmedling av föreläsare o dyl. där kan man nog ordna finansiering på annat sätt t.ex att söka pengar från Eu:s jämställdhetsprojekt,finns säkert någon org / politiker som kan hjälpa till med detta. Djurskyddet i sverige är enormt eftersatt o just katter är ju tydligen helt värdelösa i mångas ögon.
          Tolka mig rätt: Jämställdhet är målet o jag är för den men här handlar det om en tävling mellan olika projekt o där vinner djurskyddet i just denna tävling min röst . Ulf

Instämmer. Just så. Helt klart. Emellanåt behöver man helt enkelt prioritera. Eva

Citera
          vitavargen
          Inlägg 26-04-2010, 21:26
          Länk hit: #56

Medlem

CITAT (Anma @ 26-04-2010, 17:20) *
          Vad menar du nu?

Igår morse kom Malarmaster och skrev till mig: du har röstat på djurhemmet och väljer och rösta här och de rösterna tar ut varann. Jag svarade kort och sa mig gör inget vilken av dessa idéer som vinner. Sen satten in en fråga till Malarmaster. Den frågan besvarades av Kristina innan malarmaster hann svara den. Sedan skrev jag till Kristina och då kom in Stintan och svarade mitt inlägg till Kristina.

Frågan för mig(som jag fick svar på av Malamaster idag) var varför han hindrar oss att rösta på denna idé i den här tråden. För jag såg inte honom bland de som röstade på djurhemmet.

I och med att vi är invivider som är helt skilda från varandra är det bäst att låta varje fråga besvaras av den som får frågan. Annars det blir lätt fel om man inte läst hela tråden.

Röstat!

Citera
          Anma
          Inlägg 26-04-2010, 22:07
          Länk hit: #57

Medlem

CITAT (vitavargen @ 26-04-2010, 22:26) *
          Igår morse kom Malarmaster och skrev till mig: du har röstat på djurhemmet och väljer och rösta här och de rösterna tar ut varann. Jag svarade kort och sa mig gör inget vilken av dessa idéer som vinner. Sen satten in en fråga till Malarmaster. Den frågan besvarades av Kristina innan malarmaster hann svara den. Sedan skrev jag till Kristina och då kom in Stintan och svarade mitt inlägg till Kristina.

Frågan för mig(som jag fick svar på av Malamaster idag) var varför han hindrar oss att rösta på denna idé i den här tråden. För jag såg inte honom bland de som röstade på djurhemmet.

I och med att vi är invivider som är helt skilda från varandra är det bäst att låta varje fråga besvaras av den som får frågan. Annars det blir lätt fel om man inte läst hela tråden.

Röstat!

Men det där har ju inte med mig att göra, jag bara talade om för dig att man kan rösta utan att för den skull redovisa det i dessa trådar, precis som jag gjort. För jag fick intrycket av dina inlägg att du inte tagit den möjligheten i beaktelse.
          Dessutom har ingen hindrat någon att rösta på vad de vill.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 26-04-2010, 22:16
          Länk hit: #58

Medlem

Varför ska man redovisa i en massa trådar att man röstar på något? Blir man en bättre människa då? Man kan ju lägga dom på sitt skrivbord och rösta därifrån.

--------------------

Citera
          netha
          Inlägg 26-04-2010, 22:20
          Länk hit: #59

Gäster

CITAT (*Stintan* @ 26-04-2010, 23:16) *
          Varför ska man redovisa i en massa trådar att man röstar på något? Blir man en bättre människa då? Man kan ju lägga dom på sitt skrivbord och rösta därifrån.

tummenupp.gif

Citera
          vårskutt!
          Inlägg 27-04-2010, 06:35
          Länk hit: #60

Medlem
          Antal inlägg: 70
          Medlem nr: 15 337

röstat!

Citera

5 sidor V  < 1 2 3 4 5 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2026, 19:35

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon