Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Jag gör ett försök i alla fall, Min älskade katt
          anncharlotte
          Inlägg 08-06-2010, 10:10
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 411
          Medlem nr: 3 745

Förlåt min långa tystnad, jag har funderat och även haft några som funderat på att ta hand om honom, tyvärr blev det inte så utan dom valde en kattunge istället.
          Jag har funderat mycket på vad du skrev Myosotis, och jag vet inte riktigt vad som skulle hända om han sattes ihop med dina utekatter, får väl erkänna att det som bekymrar mej mest i den situationen är vad han skulle ta sej för, han är ju en van familjekatt och om han inte får komma in i huset och är hänvisad till enbart ett uteliv och sen konfronteras med 2 främmande katter som kanske inte är så vänligt sinnade till att börja med, så är jag rädd för att det istället är han som ger sej iväg och försöker ta sej hem igen. Så det är mitt bekymmer, eftersom du inte kan ha honom inne tills han har bott in sej och trivs tillsammans med dej och katterna så tror jag risken är stor för det.
          Och tanken på att han skulle irra omkring i skogarna ensam för att leta sej hem igen klarar jag inte av.
          Så tyvärr är det nog ingen bra lösning. Tack i alla fall för du försökt hjälpa oss.

Citera
          Myosotis
          Inlägg 09-06-2010, 12:45
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

Jag har också tänkt mycket på honom. Den där främmande stora okastrerade hankatten har varit på besök igen och mina är försvunna, så det hade inte känts bra för mig heller just nu... Men jag fortsätter att hålla tummarna, hoppas verkligen han slipper avlivas. kompiskram.gif

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Fenja
          Inlägg 11-06-2010, 17:21
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 11 272
          Medlem nr: 2 892

Hur har det gått Anncharlotte? Jag har ju mest hankatter nu, de är i och för sig både kastrerade och snälla. Vi har raskatterna (bengal, cornish rex och ragdoll) tillsammans med hundarna i hund-/rastgården (över 100 kvm) och är alltid ute tillsammans med dem. Tror du att det skulle funka? Du kan maila mig, jag kan av någon anledning inte svara på pm...
          Mvh
          Fenja

Redigerat av Fenja: 11-06-2010, 17:26

--------------------
          "För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud.
          Det har katten aldrig glömt."

Citera
          anncharlotte
          Inlägg 12-06-2010, 10:37
          Länk hit: #24

Medlem

CITAT (Fenja @ 11-06-2010, 18:21) *
          Hur har det gått Anncharlotte? Jag har ju mest hankatter nu, de är i och för sig både kastrerade och snälla. Vi har raskatterna (bengal, cornish rex och ragdoll) tillsammans med hundarna i hund-/rastgården (över 100 kvm) och är alltid ute tillsammans med dem. Tror du att det skulle funka? Du kan maila mig, jag kan av någon anledning inte svara på pm...
          Mvh
          Fenja

Jag har skickat dej ett mail :-)

Citera
          anncharlotte
          Inlägg 12-06-2010, 10:42
          Länk hit: #25

Medlem

CITAT (Myosotis @ 09-06-2010, 13:45) *
          Jag har också tänkt mycket på honom. Den där främmande stora okastrerade hankatten har varit på besök igen och mina är försvunna, så det hade inte känts bra för mig heller just nu... Men jag fortsätter att hålla tummarna, hoppas verkligen han slipper avlivas. kompiskram.gif

Ja avliva honom vill jag ju absolut inte behöva göra, det är en alldeles för go och glad och pigg och snäll katt för det.
          Ja missförstå mej inte, jag vill inte avliva någon katt, men minst av allt honom. nono.gif

Citera
          Myosotis
          Inlägg 13-06-2010, 09:07
          Länk hit: #26

Medlem

Du måste berätta hur det går för honom sen. wub.gif

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          foxylejdy
          Inlägg 13-06-2010, 13:24
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 30
          Medlem nr: 14 880

Väldigt synd att du bor så himla långt bort annars hade han fått ett hem hos mig. Men jag bor 10 mil norr om Sundsvall.

Mina 3 katter är både ute och innekatter, de har kattlucka så de går som de vill. På sommaren är de ute mer och på vintern vill de helst vara inne.

Bor enskilt ute på landet på ett torpställe, inga trafikerade vägar i närheten och inga andra katter i grannskapet. Alla mina är kastrerade och steriliserade sen länge och snälla.
          Har även 2 hästar, några höns, kalkoner, kaniner, 2 hundar och ett par får för trivselns skull.

Citera
          anncharlotte
          Inlägg 14-06-2010, 23:02
          Länk hit: #28

Medlem

CITAT (foxylejdy @ 13-06-2010, 14:24) *
          Väldigt synd att du bor så himla långt bort annars hade han fått ett hem hos mig. Men jag bor 10 mil norr om Sundsvall.

Mina 3 katter är både ute och innekatter, de har kattlucka så de går som de vill. På sommaren är de ute mer och på vintern vill de helst vara inne.

Bor enskilt ute på landet på ett torpställe, inga trafikerade vägar i närheten och inga andra katter i grannskapet. Alla mina är kastrerade och steriliserade sen länge och snälla.
          Har även 2 hästar, några höns, kalkoner, kaniner, 2 hundar och ett par får för trivselns skull.

Menar du allvar så är det ett alternativ om inget annat dyker upp, kan du hämta i Sundsvall så är det möjligt att åka tåg härifrån tur och retur på en dag :-)

Citera
          Pia S
          Inlägg 15-06-2010, 15:32
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem nr: 30 499

Hej! Jag har länge följt med diskussionen om din älskade kissande katt men inte fått det att fungera att skicka svar.. Kanske nu.. Jag har 3 katter, 2 steriliserade flickor och en ännu okastrerad pojke, alla innekatter. Jag hade stora problem med flickorna när de blev könsmogna och även de började märka reviret.. De kissade helt ner mitt soffmöblemang samt sängen.. Jättemuntert! Jag prövade allt möjligt, tror jag prövade alla kemikalier som fanns på marknaden men ingenting hjälpte. Slutligen prövade jag vitpeppar i kombination med apelsinskal och det hjälpte åtminstone för mig! Jag har hört att även chilipeppar lär funka. Det kan ju åtminstone vara värt ett försök! Jag bor i Finland så det kan vara lite problematiskt för mig att ta hand om din kisse. Men jag hoppas verkligen att det ordnar sig för er! Kram!

Citera
          Myosotis
          Inlägg 15-06-2010, 17:47
          Länk hit: #30

Medlem

http://djurtransport.ifokus.se/

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          anncharlotte
          Inlägg 18-06-2010, 09:23
          Länk hit: #31

Medlem

Tack Pia för goda råd, kan ju vara värt att testa, jag är bara rädd för att han ska förflytta sina dåliga vanor till ställen som är ännu svårare att stå ut med, som tex möblerna, för dom låter han ju tack och lov vara i fred.
          Men jag ska testa lite smått och se vad som händer.

Tack också för länken Myosotis, den kan kanske komma till nytta om jag hittar nån som vill ta hand om honom långt borta.

Citera
          foxylejdy
          Inlägg 18-06-2010, 20:23
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 30
          Medlem nr: 14 880

Hej!
          Jodå, jag menade allvar, hittar du inget hem åt honom så finns det ett hos mig.. Och självklart kan jag hämta i S-vall.

Men.. det blir en lång resa, så för kissens skull hade det antagligen varit bättre att hitta en ny matte på närmare håll.

Men löser det sig inte så får du gärna PMa mig så får du telefonnummer så kan vi prata lite över telefon..

Lena

Citera
          anncharlotte
          Inlägg 19-06-2010, 22:43
          Länk hit: #33

Medlem

CITAT (foxylejdy @ 18-06-2010, 21:23) *
          Hej!
          Jodå, jag menade allvar, hittar du inget hem åt honom så finns det ett hos mig.. Och självklart kan jag hämta i S-vall.

Men.. det blir en lång resa, så för kissens skull hade det antagligen varit bättre att hitta en ny matte på närmare håll.

Men löser det sig inte så får du gärna PMa mig så får du telefonnummer så kan vi prata lite över telefon..

Lena

Jovisst har du rätt i att det blir en lång och jobbig resa för honom, och ett hem på närmare håll vore bättre. Men det ser lite illa ut, jag har hittat något ännu. Jag låter i alla fall tiden gå lite till så får vi se vad som händer, och hör av mej till dej om det blir aktuellt.
          Och naturligtvis om problemet löser sej så skriver jag ju här och berättar :-)

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-12-2025, 20:36

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon