Hej till alla.
Jag skrev om min fågelbo i markisen. Det är inte så ofta vi går förbi just där fågeln har sitt bo, men jag har behövt att sköta om några växter, men har rört mig lugnt. Det är visst en stare, tror min man. det är i alla fall en större fågel än en liten fink.
Mamman började med sitt skrikande och flög runt om, men när hon fattade att ingen rör hennes småttingar, så har det blivit lugnare. Hon känner nog igen oss, och brukar flyga endast till grannens tak som inte ligger långt borta. Hon har slutat att skrika på oss, även om vi ger oss till känna med en liten vissling, så har mamman fått ro, vad skönt!

Vi håller ögonen öppna än ifall hon inte är i bon eller i närheten, för vi är lite oroliga att hon kan lämna sina ungar.
Vi har flera höga cypresser som blev kvar när vi gjorde om trädgården, och där brukar det vara flera häckande fåglar. När det är dags för flygövningar, ser vi det från fönstret, man blir alldeles varm i hjärtat..

och takrännan går precis bredvid och när det har regnat, brukar det bli lite vatten kvar just där. Då badar de av hjärtans lust, vilket skvättande, värre än min Totte som föredrar duchflaskan. Om han inte få duschas, försöker han bada i sitt driksvatten och huuu som han svätter!
Jag har tänkt att vore det nån ide spika upp i cypresser små fågelholkar?? Vad tycker ni?

Vi matar vinterfåglarna också vid cypresserna. så, det var mina funderingar ang. dom små goingarna. fr. Tottes matte
Redigerat av Tottes matte: 19-05-2010, 12:46