|
Tottes matte
19-05-2010, 12:43
Hej till alla. Jag skrev om min fågelbo i markisen. Det är inte så ofta vi går förbi just där fågeln har sitt bo, men jag har behövt att sköta om några växter, men har rört mig lugnt. Det är visst en stare, tror min man. det är i alla fall en större fågel än en liten fink. Mamman började med sitt skrikande och flög runt om, men när hon fattade att ingen rör hennes småttingar, så har det blivit lugnare. Hon känner nog igen oss, och brukar flyga endast till grannens tak som inte ligger långt borta. Hon har slutat att skrika på oss, även om vi ger oss till känna med en liten vissling, så har mamman fått ro, vad skönt!  Vi håller ögonen öppna än ifall hon inte är i bon eller i närheten, för vi är lite oroliga att hon kan lämna sina ungar. Vi har flera höga cypresser som blev kvar när vi gjorde om trädgården, och där brukar det vara flera häckande fåglar. När det är dags för flygövningar, ser vi det från fönstret, man blir alldeles varm i hjärtat..  och takrännan går precis bredvid och när det har regnat, brukar det bli lite vatten kvar just där. Då badar de av hjärtans lust, vilket skvättande, värre än min Totte som föredrar duchflaskan. Om han inte få duschas, försöker han bada i sitt driksvatten och huuu som han svätter! Jag har tänkt att vore det nån ide spika upp i cypresser små fågelholkar?? Vad tycker ni?  Vi matar vinterfåglarna också vid cypresserna. så, det var mina funderingar ang. dom små goingarna. fr. Tottes matte
Kryddan03
19-05-2010, 19:37
Ett litet tips i all välmening. Det brukar höra till vanligheten att man fortsätter i den tråd man startat med samma ämne istället för att göra en ny tråd för varje inlägg om samma sak. Annars skulle det bli en virtuell översvämning av trådar på forumet.
Tottes matte
20-05-2010, 11:18
Hej, Det finns visst olika meningar hur och vad man får skriva här. Vad gör man då åt en "dummis"  som Jag som inte har lärt sig alla finesser med datorn, samt att jag har varit som medlem endast par veckor. visst finns det välmenade ord att ge andra, men då får man också fråga om jag/personen i fråga inte har lärt sig hur man gör och ge råd i så fall. det välmenta blir ju hängande i luften mellan oss och då gör det ont, för då är det inte det utan som ett pekfinger åt olydigt barn. Var inte orolig, det kommer inga fler fågelhistorier från mig, men skulle gärna läsa den "regelboken" till forumet, om den finns. SORRY!!!!  fr. Tottes matte
PeterDeleter
20-05-2010, 11:28
Jättekul!
Se om du kan ta några bilder och visa här.
Tips: Bry dig inte om folk som förringar din glädje.
Myosotis
20-05-2010, 11:32
 Ingen fara! Skriv du dina fågelberättelser, det är ju trevlig läsning!  Med "Nytt inlägg" skapar du en ny tråd, med "Skriv svar" fortsätter du på den gamla. Jag undrar förresten också om det är en hålighet? Som jag uppfattar det är det på markisen, och då är det ingen stare för de vill bo i holkar eller ihåliga träd.
Tottes matte
20-05-2010, 11:35
CITAT (Kryddan03 @ 19-05-2010, 20:37)  Ett litet tips i all välmening. Det brukar höra till vanligheten att man fortsätter i den tråd man startat med samma ämne istället för att göra en ny tråd för varje inlägg om samma sak. Annars skulle det bli en virtuell översvämning av trådar på forumet.  Hej, Det finns visst olika meningar hur och vad man får skriva här. Vad gör man då åt en "dummis"  som jag som har inte lärt sig alla finesser med datorn, samt att jag har varit endast ca, 2 veckor som medlem i forumet. Visst finns det välmenande ord att ge andra, men då får man också fråga om jag/personen i fråga inte har lärt sig hur man gör och ge råd i så fall. Det "välmenta" blir ju hängande i luften mellan oss och då känns det inte bra för då är det menad som man ett pekfinger åt ett olydigt barn Var inte orolig, det kommer inga fler fågelhistorier från mig, men skulle gärna läsa den "regelboken" till forumet, om den finns. SORRY!  fr. Tottes matte
Tottes matte
20-05-2010, 11:52
Hej Myosotis, Det förhåller sig så att dessa markiser har varit uppdragna under vintern och det finns 2 av dem på framsidan av huset. fågelboet är rätt stort, så den syns nerifrån. vi har inga träd kvar på framsidan utom en mini-träd. Mina sommarfåglar har ju varit på baksidan i de stora cypresserna där det finns gott om utrymme för fler fågelbon, till min stora glädje. Vi brukar ha ibland rätt stora bisaqmhällen som håller sig på framsidan, inget än i år. Detta fågelbo ligger i en sänka i markisen och därför är det lite konstigt att de byggde bo just där, kanske fullt på cypresserna? Jag tänker skaffa mig ett foto av bon under helgen nu när mamman är lugnare med oss. Det är tråkigt att man blir kritiserad, jag har lärt mig en hel del, men sådana missar händer som retade upp personen i fråga. hon kunde ha frågat om jag behöver råd, det hade gjort det hela lättare. OK, så kan det gå men ......  fr. Tottes matte
Myosotis
20-05-2010, 12:39
Skulle mycket väl kunna vara en koltrast. Olika fågelarter har inte samma krav på boplatsen, så cypressen hade väl inte känts lika bra att bygga i som markisen för just denna fågel. Andra fåglar som bygger på i våra ögon udda ställen kan vara grå flugsnappare (fast det är för tidigt), sädesärla eller gärdsmyg (det är det inte i det här fallet). Inne i en cypress kan det vara bofink t.ex.; mesar och några andra bygger i holkar, andra arter på marken osv. Därför är det inte nödvändigtvis i cypresserna du ska spika upp holkar, som du säger kan det kanske bli lite trångt då. Vissa arter vill också ha fri inflygning till holken. Att sätta upp holkar är alltid bra, de ska gärna vara många i olika storlekar med olika stora ingångshål så att alla hittar något som passar dem. Holkar hjälper naturligtvis bara de arter som bor i holkar, och de är relativt få. CITAT (Tottes matte @ 20-05-2010, 12:52)  Det är tråkigt att man blir kritiserad, jag har lärt mig en hel del, men sådana missar händer som retade upp personen i fråga. hon kunde ha frågat om jag behöver råd, det hade gjort det hela lättare. Ta inte åt dig, jag tror inte Kryddan menade att vara elak.
Anki på Öland
20-05-2010, 13:14
CITAT (Kryddan03 @ 19-05-2010, 20:37)  Ett litet tips i all välmening........ CITAT (Tottes matte @ 20-05-2010, 12:52)  .................Det är tråkigt att man blir kritiserad................ Inte behöver du känna dig kritiserad för det Kryddan skrev! Ta det som det står istället, ett tips i all välmening... Klart det är kul för oss att få läsa om ditt fågelbo!!! Anki
Tottes matte
20-05-2010, 13:33
CITAT (Myosotis @ 20-05-2010, 13:39)  Skulle mycket väl kunna vara en koltrast. Olika fågelarter har inte samma krav på boplatsen, så cypressen hade väl inte känts lika bra att bygga i som markisen för just denna fågel. Andra fåglar som bygger på i våra ögon udda ställen kan vara grå flugsnappare (fast det är för tidigt), sädesärla eller gärdsmyg (det är det inte i det här fallet). Inne i en cypress kan det vara bofink t.ex.; mesar och några andra bygger i holkar, andra arter på marken osv. Därför är det inte nödvändigtvis i cypresserna du ska spika upp holkar, som du säger kan det kanske bli lite trångt då. Vissa arter vill också ha fri inflygning till holken. Att sätta upp holkar är alltid bra, de ska gärna vara många i olika storlekar med olika stora ingångshål så att alla hittar något som passar dem. Holkar hjälper naturligtvis bara de arter som bor i holkar, och de är relativt få. Ta inte åt dig, jag tror inte Kryddan menade att vara elak. OK, myosotis, alla har vi både bättre och svårare stunder, men när de krockar så kan en liten sak börja skava, men jag borde veta bättre. Ang. fågeln är jag inte så kunnig att jag kan bestämt säga att det är kolrast, maken sa det, men han är inte bättre vetare än jag, men det är en större art än små bofinkar. Skulle ta och lurpassa och ta kort med objektiv, för mamman sätter sig inte längre bort än det skulle vara möjligt. Kameran ska till laddning och sedan ska vi lösa mysteriet med "fågelboet i markisen".  fr. Tottes matte.
Tottes matte
20-05-2010, 13:39
CITAT (Anki på Öland @ 20-05-2010, 14:14)  Inte behöver du känna dig kritiserad för det Kryddan skrev! Ta det som det står istället, ett tips i all välmening... Klart det är kul för oss att få läsa om ditt fågelbo!!! Anki Hej Anki, Tack för ditt svar. som jag just nämnde till förre skrivare, har vi alla dagar som är bättre och sämre, och det skulle jag tänkt på. Min känslighet tar över ibland när man har annat som man väntar att det ska ordna sig och man oroar sig för det.  fr. Tottes matte.
Kryddan03
20-05-2010, 18:54
Ehum, det var definitivt inte något elakt menat. Jag har lite svårt att förstå hur man kan uppfatta det som kritik. Jag blir faktiskt lite ledsen av bli utskälld för ett välmenat råd (som uppenbart totalt ignorerades). Här är i alla fall en länk om du vill veta mer om s k netikett: http://sv.wikipedia.org/wiki/Netikett
CITAT (Kryddan03 @ 19-05-2010, 20:37)  Ett litet tips i all välmening. Det brukar höra till vanligheten att man fortsätter i den tråd man startat med samma ämne istället för att göra en ny tråd för varje inlägg om samma sak. Annars skulle det bli en virtuell översvämning av trådar på forumet.  Tottes matte! Hon skrev ju "i all välmening" - det var inte kritik utan ett snällt tips. Ja... du har ju redan svarat att det var okej, överreagerat så att säga. Spännande med fågelboet! Min tanke var också att det inte är en stare. De vill ha "tak över huvudet" och ha boet i mörkret av en holk eller annan hålighet. Hoppas du får reda på vad det var! Ett foto vore fint!
PeterDeleter
21-05-2010, 07:08
Nätetiket om det nu finns någon egentligen är för mig att även ifall man ger ord i all välmening eller kritiserar så börjar man alltid med att ge som i typ detta fallet några ord om vad skrivaren egentligen skrev om. Om man inte har något alls att skriva om själva ämnet förstår jag inte varför man bryr sig om att besvara ett inlägg i överhuvud taget. Tycker att det bryter ännu mer mot en eventuell nätetikett. Forumpoliser finns det allt för många av. Detta är även det skrivet i all välmening. Tyvärr bryter jag lite nu med mot detta genom att hjälpa till att vrida tråden från ämnet. Men är jättekul läsa om din glädje för detta som jag skrev här i ett tidigare inlägg.
Tottes matte
21-05-2010, 11:55
CITAT (Kryddan03 @ 20-05-2010, 19:54)  Ehum, det var definitivt inte något elakt menat. Jag har lite svårt att förstå hur man kan uppfatta det som kritik. Jag blir faktiskt lite ledsen av bli utskälld för ett välmenat råd (som uppenbart totalt ignorerades). Här är i alla fall en länk om du vill veta mer om s k netikett: http://sv.wikipedia.org/wiki/NetikettHej kryddan03, Du är inte ensam om att bli ledsen, och jag har gått igenom mina inlägg och jag har inte skällt ut dig, bara påpekat det uppenbara att när du ger råd --- vem som helst skulle frågat om jag kan skriva på ett rätt ställe, alltså gett hjälp och ikke "pekpinnar". Hjälp hade jag tagit emot men av dina ord fanns endast en anmärkning att jag gör fel, men inte mera. Du kanske märker nu att andra i forumet har reagerat på din sk. råd? Finns det inte lite medmänsklighet att en medlem = jag, inte har riktigt kommit in i detta? Om inte, så får du stå för dina åsikter, Jag förklarade till dig min situation, men du tog ingen notis om det, det fick andra i forumet att komma och ge mig hjälp. Jag tycker att läs själv det nätanslutning du skickat till mig och tänk efter, jag behöver inte inte den och kommer att inte ens öppna den. det finns lika många åsikter som människor och jag litar på min magkänsla vad som gäller vett och etikett.  fr. Tottes matte
Tottes matte
21-05-2010, 14:21
CITAT (Kryddan03 @ 20-05-2010, 19:54)  Ehum, det var definitivt inte något elakt menat. Jag har lite svårt att förstå hur man kan uppfatta det som kritik. Jag blir faktiskt lite ledsen av bli utskälld för ett välmenat råd (som uppenbart totalt ignorerades). Här är i alla fall en länk om du vill veta mer om s k netikett: http://sv.wikipedia.org/wiki/Netikett du, kryddan03, Jag undrar vad som ger dig rätten att ge mig kritik? Ingen alls. Goda råd hur jag skulle hamna rätt i denna forum hade varit mer välkommet. En sak till, många har säkert klantat sig på olika sätt, medvetet el. omedvetet och om man får reda på det så står det i Vett och Etikett att åtminståne erkänna det och vara rädd om den man sårat och be om förlåtelse, svår uppgift, tycker du? Men jag väntar mig inget av någon och om det finns människor som har hjärtat på rätt plats, så gör det bara gott att delta och fortsätta med vettiga och aktuella saker som hör till forumet. Jag är nybörjare i forumet och gör mina fel och har fått flera hjälpande råd hur jag ska göra, det är nåt jag uppskattar......  fr Tottes matte
PeterDeleter
21-05-2010, 14:26
Nej, kanske dags återgå till tråden då det är ju som alltid är så att: -jag citerar Clint Eastwood: "Åsikter är som rövhål, alla har en". Kan någon här ta sig tid att hjälpa fröken "Tottes matte" lägga in bilder här så vi får se underverken och utröna vad det är för fågel?
Kryddan03
21-05-2010, 18:48
Jag tycker att du är otrevlig i ditt sätt att uttrycka dig och när man lägger in en sådan här smiley i sitt inlägg  kan jag inte uppfatta det på något annat sätt än att du är förbannad på mig för att jag försökte att ge dig ett gott råd. Sedan går du igång igen när jag försöker att förklara för dig att det absolut inte var menat som någon kritik. Med andra ord antyder du att jag ljuger. Några ytterligare råd eller kommunikation (definitivt inte längre i all välmening) får du inte från mig. Nåja, du gav mig i alla fall en påminnelse varför jag så sällan skriver här och overhuvud på nätet... Tack för det!
Meriona
21-05-2010, 19:02
Jag tror nog att ni (TS och Kryddan) har missförstått varann helt enkelt från början och så har det blivit fel.
Kryddan03
21-05-2010, 19:24
CITAT (Meriona @ 21-05-2010, 20:02)  Jag tror nog att ni (TS och Kryddan) har missförstått varann helt enkelt från början och så har det blivit fel.  Att TS har missförstått är ju helt klart. Men, en människa som inte tar till sig en försäkran om att det inte fanns någon som helst illvilja bakom mitt inlägg förtjänar inte någon vidare respekt från min sida.
*Stintan*
21-05-2010, 21:42
Jag vill se bilder på pippisarna.
Behöver du hjälp med hur man lägger in dom här så ska jag leta fram en bra länk med info som skrivits tidigare på forumet.
Tottes matte
22-05-2010, 09:52
CITAT (*Stintan* @ 21-05-2010, 22:42)  Jag vill se bilder på pippisarna.
Behöver du hjälp med hur man lägger in dom här så ska jag leta fram en bra länk med info som skrivits tidigare på forumet. Tack, gärna Stintan, Det vore till stor hjälp för nu har jag bilder om fågelungarna och också på Totte. Det är ju det jag behöver som är nybörjare. Jag kan ladda bilderna i min mapp "mina bilder" och namnge dom där, men därifrån till forum skulle jag gärna ta emot din hjälp. Jag har 4 bilder att visa, 2 av småttingarna och 2 av Totte. Han är så underbart vacker i ryggen när han brer ut sina vingar och igår puttsade han sig och vi fick en kanonbild. Den är ovanlig och om man inte se honom fr. framifrån och det på ryggen (som endast hannarna har) ger en bra bild på min ovanliga byse. Jag fick en del växter att ta hand om, och så länge vädret är bra, kommer jag att vara i trädgårn under dagen. Så om du hinner ta itu detta, blir jag så glad och tacksam, för det kanske behövs en annan gång ang växter och sånt. Jättesnällt, tack!  fr. Tottes matte
Tottes matte
22-05-2010, 10:05
CITAT (Kryddan03 @ 21-05-2010, 20:24)  Att TS har missförstått är ju helt klart. Men, en människa som inte tar till sig en försäkran om att det inte fanns någon som helst illvilja bakom mitt inlägg förtjänar inte någon vidare respekt från min sida. Hej Kryddan03, Du har helt rätt i det hela. Jag skrev ju att man har ju sina upp -och nergångar och då kan en liten sak stjälpa lasset. Du har ingen aning vad jag går igenom och det vill jag inte ens prata om till någon. En privatsak. Du själv är respektlös när du inte har hittat det lilla ordet "förlåt", du kanske inte är en empatisk person, men det finns många sådana, så jag pikar ingen för det för även jag är inte felfri. Jag behöver inte din respekt, känner dig inte, men får en intuitiv känsla som säger mig mer än jag vill skriva om vad det gäller dig. Troligen fanns den känslan från första början, så jag började ta försvarställning mot dig. Livet är sånt, det är bara att acceptera, alla har inte kommit tillräckligt långt i sin utveckling eller att vissa bara inte går ihop.  Ha ett bra liv! fr, Tottes matte
Tottes matte
22-05-2010, 10:17
CITAT (Kryddan03 @ 21-05-2010, 19:48)  Jag tycker att du är otrevlig i ditt sätt att uttrycka dig och när man lägger in en sådan här smiley i sitt inlägg  kan jag inte uppfatta det på något annat sätt än att du är förbannad på mig för att jag försökte att ge dig ett gott råd. Sedan går du igång igen när jag försöker att förklara för dig att det absolut inte var menat som någon kritik. Med andra ord antyder du att jag ljuger. Några ytterligare råd eller kommunikation (definitivt inte längre i all välmening) får du inte från mig. Nåja, du gav mig i alla fall en påminnelse varför jag så sällan skriver här och overhuvud på nätet... Tack för det! Kryddan03, Du får tycka vad du vill, men ge inga råd som du inte kan sedan hjälpa den du tycker gör fel, jag sa ju att jag är nybörjare  Jag känner en intuitiv motvilja från dig, redan från början. Kan det vara att det inte kom någon ursäkt eller ens en fråga om jag behöver hjälp på forummet? det tror jag det handlar om. Om du inte har annat att göra än jaga mig  så gå till dina växter och sök ro. Du vet inte vem jag är och vad jag har utöver det vanliga, så jag föredrar att inte dra i detta mer. konstigt egentligen hur okänsligt det kan bli när man inte har ett möte öga mot öga, men jag kan läsa av dig utan bild!  fr. Tottes matte.
Myosotis
22-05-2010, 10:23
Släpp det nu Tottes matte. CITAT (Tottes matte @ 22-05-2010, 10:52)  Tack, gärna Stintan, Det vore till stor hjälp för nu har jag bilder om fågelungarna och också på Totte. Det är ju det jag behöver som är nybörjare. Jag kan ladda bilderna i min mapp "mina bilder" och namnge dom där, men därifrån till forum skulle jag gärna ta emot din hjälp. (...) Så om du hinner ta itu detta, blir jag så glad och tacksam, för det kanske behövs en annan gång ang växter och sånt. Jättesnällt, tack!  fr. Tottes matte Är lat så jag citerar mig själv... CITAT (Myosotis @ 14-05-2010, 09:15)  Du kan förminska genom att högerklicka på filen, öppna med Paint. Där kan du ändra storlek (man skriver in procent). Vill man ha stora bilder som man ändå inte behöver scrolla i kan du testa att minska dem till 30-40% om de har hög upplösning från början. Sen kan du klicka på "Hämta albumbilder" här nere till vänster när du skriver svar. Längst ner står det "Skapa album och ladda upp bilder här". Alternativt kan du ladda upp en fil här nere till höger, men då blir bilden väldigt förminskad och får en ram om den inte är pytteliten från början. Bara att fråga igen om det inte var begripligt. Lycka till!
Vi fortsätter kanske om fågelbon i markisen härinne, i originaltråden: http://www.odla.nu/forums/index.php?showto...p;#entry1228503
*Stintan*
22-05-2010, 10:43
Tack Myosotis då slipper jag leta Japp det är bara att fråga mer om det behövs. CITAT (RitRat @ 22-05-2010, 11:24)  Vi fortsätter kanske om fågelbon i markisen härinne, i originaltråden: http://www.odla.nu/forums/index.php?showto...p;#entry1228503
Myosotis
22-05-2010, 10:46
CITAT (*Stintan* @ 22-05-2010, 11:43)  Det är väl ett bra förslag som RitRat skrev i den andra tråden, den är "ren" från bråk. Men du väljer naturligtvis själv var du vill lägga dina bilder, Tottes matte!
Tottes matte
22-05-2010, 11:10
CITAT (Myosotis @ 22-05-2010, 11:46)  Det är väl ett bra förslag som RitRat skrev i den andra tråden, den är "ren" från bråk. Men du väljer naturligtvis själv var du vill lägga dina bilder, Tottes matte! Tack Myosotis,  vi gör så här och jag kommer att be om hjälp om jag inte klarar av det som RitRat skrev om. Jag kommer att vara i trädgården under em. för min make har snickrat en odlingsbänk åt mig till altanen och han skulle kolla först med sina båtkompissar hur de lägger upp jobbet i hamnen för att få i sina båtar. Vi råkar ha en fin lagun från Vettern in i vår hamn. Den inneh. ca 250 medlemmar och det är isolerad från närliggande badblats med staket och kort till porten för att det har varit stölder, särskilt på vintern, då ingen går vakt. Annars under sässongen har var och en sin vaktpass, dag - eller- nattpass. I vintras hade några gjort trol. ett beställningsjobb och plockat med sig från de stora båthusen allt som går att sälja. Den enda som de inte kom i var våran av de 5 st som hör till samma länga. Troligen hade de en för dålig bultsax för vår lås var kraftigare än grannarnas. nu har vi larm som kommer till hans mobil. Vi bytte båt förra sommaren så han har haft en hel del saker att göra där och hans barndomskompis är nog blivit född i båten, är mycket duktig och kunnig om segelbåtar. Vi köpte ju en större segelbåt och innan man lär sig allt så är det gott att få hjälp. Denne kompis hade hämtat hem fr. Amsterdam en segelbåt åt en annan kompis. OK. jag hinner inte bli långrandig, men tackar för hjälp och det "andra" som kom emellan, kan hända vem som helst, men jag kunde inte hålla struten, borde vetat bättre att jag inte kommer längre med Kryddan03 hon ligger energimässigt i krockzonen med mig, men så kan det bli, jag är ingen ängel heller, men fel dag och tid....  fr. Tottes matte.
Tottes matte
22-05-2010, 11:22
CITAT (RitRat @ 22-05-2010, 11:24)  Vi fortsätter kanske om fågelbon i markisen härinne, i originaltråden: http://www.odla.nu/forums/index.php?showto...p;#entry1228503 Hej RitRat, Tack för tippset, kollar det så snart jag kan. får jag återkomma om det skulle krångla för mig? Det har kommit 2 till med foto-info, så jag skriver ut dom och jag klarar mig till "mina Bilder" och kameran är här bredvid färdig, men jag vill inte göra hastjobb så jag fixar plantorna först. Jag förminskar bilderna, det fanns en sådan funktion på den sidan jag har mina bilder, så att det inte blir för stort och skär i kanterna så det viktigaste kommer med..... är det OK? Jag ska leta upp på nätet min Tottes artnamn.  fr. Tottes matte CITAT (*Stintan* @ 21-05-2010, 22:42)  Jag vill se bilder på pippisarna.
Behöver du hjälp med hur man lägger in dom här så ska jag leta fram en bra länk med info som skrivits tidigare på forumet. Hej Stintan, Jag tar itu med bilderna när jag gjort mitt i rabatten först. de hotar med stötsskurar så jag kanske kan återkomma även till dig om det inte funkar med bilderna.  fr. Tottes matte
*Stintan*
22-05-2010, 13:02
CITAT (Myosotis @ 22-05-2010, 11:46)  Det är väl ett bra förslag som RitRat skrev i den andra tråden, den är "ren" från bråk. Men du väljer naturligtvis själv var du vill lägga dina bilder, Tottes matte! Jaha var det så RitRat menade  CITAT (Tottes matte @ 22-05-2010, 12:22)  Hej RitRat, Tack för tippset, kollar det så snart jag kan. får jag återkomma om det skulle krångla för mig? Det har kommit 2 till med foto-info, så jag skriver ut dom och jag klarar mig till "mina Bilder" och kameran är här bredvid färdig, men jag vill inte göra hastjobb så jag fixar plantorna först. Jag förminskar bilderna, det fanns en sådan funktion på den sidan jag har mina bilder, så att det inte blir för stort och skär i kanterna så det viktigaste kommer med..... är det OK? Jag ska leta upp på nätet min Tottes artnamn.  fr. Tottes matte Hej Stintan, Jag tar itu med bilderna när jag gjort mitt i rabatten först. de hotar med stötsskurar så jag kanske kan återkomma även till dig om det inte funkar med bilderna.  fr. Tottes matte Självklart. Här är det bara sol och
Kryddan03
22-05-2010, 19:36
Edit:
Tottes matte
30-05-2010, 15:13
CITAT (Kryddan03 @ 21-05-2010, 20:24)  Att TS har missförstått är ju helt klart. Men, en människa som inte tar till sig en försäkran om att det inte fanns någon som helst illvilja bakom mitt inlägg förtjänar inte någon vidare respekt från min sida. Kryddan03, .... du kommer inte få någon respect om du fortsätter med att ösa ovett på mig ....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|