Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Fågelbon i markisen identiferad, stare
          *Stintan*
          Inlägg 21-05-2010, 21:42
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Jag vill se bilder på pippisarna.

Behöver du hjälp med hur man lägger in dom här så ska jag leta fram en bra länk med info som skrivits tidigare på forumet.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Tottes matte
          Inlägg 22-05-2010, 09:52
          Länk hit: #22

Gäster

CITAT (*Stintan* @ 21-05-2010, 22:42) *

Behöver du hjälp med hur man lägger in dom här så ska jag leta fram en bra länk med info som skrivits tidigare på forumet.

Tack, gärna Stintan, smiley_small_hug.gif
          Det vore till stor hjälp för nu har jag bilder om fågelungarna och också på Totte. Det är ju det jag behöver som är nybörjare. Jag kan ladda bilderna i min mapp "mina bilder" och namnge dom där, men därifrån till forum skulle jag gärna ta emot din hjälp.
          Jag har 4 bilder att visa, 2 av småttingarna och 2 av Totte. Han är så underbart vacker i ryggen när han brer ut sina vingar och igår puttsade han sig och vi fick en kanonbild. Den är ovanlig och om man inte se honom fr. framifrån och det på ryggen (som endast hannarna har) ger en bra bild på min ovanliga byse.

Jag fick en del växter att ta hand om, och så länge vädret är bra, kommer jag att vara i trädgårn under dagen.
          Så om du hinner ta itu detta, blir jag så glad och tacksam, för det kanske behövs en annan gång ang växter och sånt. Jättesnällt, tack! tummenupp.gif fr. Tottes matte

Citera
          Tottes matte
          Inlägg 22-05-2010, 10:05
          Länk hit: #23

Gäster

CITAT (Kryddan03 @ 21-05-2010, 20:24) *
          Att TS har missförstått är ju helt klart. Men, en människa som inte tar till sig en försäkran om att det inte fanns någon som helst illvilja bakom mitt inlägg förtjänar inte någon vidare respekt från min sida.

Hej Kryddan03,

Du har helt rätt i det hela. Jag skrev ju att man har ju sina upp -och nergångar och då kan en liten sak stjälpa lasset. Du har ingen aning vad jag går igenom och det vill jag inte ens prata om till någon. En privatsak.
          Du själv är respektlös när du inte har hittat det lilla ordet "förlåt", du kanske inte är en empatisk person, men det finns många sådana, så jag pikar ingen för det för även jag är inte felfri.
          Jag behöver inte din respekt, känner dig inte, men får en intuitiv känsla som säger mig mer än jag vill skriva om vad det gäller dig. Troligen fanns den känslan från första början, så jag började ta försvarställning mot dig. Livet är sånt, det är bara att acceptera, alla har inte kommit tillräckligt långt i sin utveckling eller att vissa bara inte går ihop. confused.gif Ha ett bra liv! fr, Tottes matte

Citera
          Tottes matte
          Inlägg 22-05-2010, 10:17
          Länk hit: #24

Gäster

CITAT (Kryddan03 @ 21-05-2010, 19:48) *
          Jag tycker att du är otrevlig i ditt sätt att uttrycka dig och när man lägger in en sådan här smiley i sitt inlägg ranting.gif kan jag inte uppfatta det på något annat sätt än att du är förbannad på mig för att jag försökte att ge dig ett gott råd. Sedan går du igång igen när jag försöker att förklara för dig att det absolut inte var menat som någon kritik. Med andra ord antyder du att jag ljuger. Några ytterligare råd eller kommunikation (definitivt inte längre i all välmening) får du inte från mig.
          Nåja, du gav mig i alla fall en påminnelse varför jag så sällan skriver här och overhuvud på nätet... Tack för det!

Kryddan03,
          Du får tycka vad du vill, men ge inga råd som du inte kan sedan hjälpa den du tycker gör fel, jag sa ju att jag är nybörjare thumbdown.gif Jag känner en intuitiv motvilja från dig, redan från början. Kan det vara att det inte kom någon ursäkt eller ens en fråga om jag behöver hjälp på forummet? det tror jag det handlar om.
          Om du inte har annat att göra än jaga mig ranting.gif så gå till dina växter och sök ro. Du vet inte vem jag är och vad jag har utöver det vanliga, så jag föredrar att inte dra i detta mer. konstigt egentligen hur okänsligt det kan bli när man inte har ett möte öga mot öga, men jag kan läsa av dig utan bild! bravo.gif fr. Tottes matte.

Citera
          Myosotis
          Inlägg 22-05-2010, 10:23
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

Släpp det nu Tottes matte.

CITAT (Tottes matte @ 22-05-2010, 10:52) *
          Tack, gärna Stintan, smiley_small_hug.gif
          Det vore till stor hjälp för nu har jag bilder om fågelungarna och också på Totte. Det är ju det jag behöver som är nybörjare. Jag kan ladda bilderna i min mapp "mina bilder" och namnge dom där, men därifrån till forum skulle jag gärna ta emot din hjälp.
          (...)
          Så om du hinner ta itu detta, blir jag så glad och tacksam, för det kanske behövs en annan gång ang växter och sånt. Jättesnällt, tack! tummenupp.gif fr. Tottes matte

Är lat så jag citerar mig själv...
          CITAT (Myosotis @ 14-05-2010, 09:15) *
          Du kan förminska genom att högerklicka på filen, öppna med Paint. Där kan du ändra storlek (man skriver in procent). Vill man ha stora bilder som man ändå inte behöver scrolla i kan du testa att minska dem till 30-40% om de har hög upplösning från början. Sen kan du klicka på "Hämta albumbilder" här nere till vänster när du skriver svar. Längst ner står det "Skapa album och ladda upp bilder här". Alternativt kan du ladda upp en fil här nere till höger, men då blir bilden väldigt förminskad och får en ram om den inte är pytteliten från början.

Bara att fråga igen om det inte var begripligt. Lycka till! tummenupp.gif

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          RitRat
          Inlägg 22-05-2010, 10:24
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 1 153
          Medlem nr: 22 570

Vi fortsätter kanske om fågelbon i markisen härinne, i originaltråden:
          http://www.odla.nu/forums/index.php?showto...p;#entry1228503

--------------------
          /// Ritva, med en trädgård i zon 5 i Sverige samt en i subtropiska Västafrika.
          Och mitt kostval är vegg.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 22-05-2010, 10:43
          Länk hit: #27

Medlem

Tack Myosotis då slipper jag leta biggrin.gif

Japp det är bara att fråga mer om det behövs.

CITAT (RitRat @ 22-05-2010, 11:24) *

confused.gif

--------------------

Citera
          Myosotis
          Inlägg 22-05-2010, 10:46
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

CITAT (*Stintan* @ 22-05-2010, 11:43) *
          confused.gif

Det är väl ett bra förslag som RitRat skrev i den andra tråden, den är "ren" från bråk. Men du väljer naturligtvis själv var du vill lägga dina bilder, Tottes matte!

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Tottes matte
          Inlägg 22-05-2010, 11:10
          Länk hit: #29

Gäster

CITAT (Myosotis @ 22-05-2010, 11:46) *
          Det är väl ett bra förslag som RitRat skrev i den andra tråden, den är "ren" från bråk. Men du väljer naturligtvis själv var du vill lägga dina bilder, Tottes matte!

Tack Myosotis,
          tummenupp.gif vi gör så här och jag kommer att be om hjälp om jag inte klarar av det som RitRat skrev om.

Jag kommer att vara i trädgården under em. för min make har snickrat en odlingsbänk åt mig till altanen och han skulle kolla först med sina båtkompissar hur de lägger upp jobbet i hamnen för att få i sina båtar.
          Vi råkar ha en fin lagun från Vettern in i vår hamn. Den inneh. ca 250 medlemmar och det är isolerad från närliggande badblats med staket och kort till porten för att det har varit stölder, särskilt på vintern, då ingen går vakt. Annars under sässongen har var och en sin vaktpass, dag - eller- nattpass. I vintras hade några gjort trol. ett beställningsjobb och plockat med sig från de stora båthusen allt som går att sälja. Den enda som de inte kom i var våran av de 5 st som hör till samma länga. Troligen hade de en för dålig bultsax för vår lås var kraftigare än grannarnas. nu har vi larm som kommer till hans mobil. Vi bytte båt förra sommaren så han har haft en hel del saker att göra där och hans barndomskompis är nog blivit född i båten, är mycket duktig och kunnig om segelbåtar. Vi köpte ju en större segelbåt och innan man lär sig allt så är det gott att få hjälp.
          Denne kompis hade hämtat hem fr. Amsterdam en segelbåt åt en annan kompis. OK. jag hinner inte bli långrandig, men tackar för hjälp och det "andra" som kom emellan, kan hända vem som helst, men jag kunde inte hålla struten, borde vetat bättre att jag inte kommer längre med Kryddan03 hon ligger energimässigt i krockzonen med mig, men så kan det bli, jag är ingen ängel heller, men fel dag och tid.... angel_not.gif fr. Tottes matte.

Citera
          Tottes matte
          Inlägg 22-05-2010, 11:22
          Länk hit: #30

Gäster

CITAT (RitRat @ 22-05-2010, 11:24) *

Hej RitRat, tummenupp.gif
          Tack för tippset, kollar det så snart jag kan. får jag återkomma om det skulle krångla för mig? Det har kommit 2 till med foto-info, så jag skriver ut dom och jag klarar mig till "mina Bilder" och kameran är här bredvid färdig, men jag vill inte göra hastjobb så jag fixar plantorna först. Jag förminskar bilderna, det fanns en sådan funktion på den sidan jag har mina bilder, så att det inte blir för stort och skär i kanterna så det viktigaste kommer med..... är det OK? Jag ska leta upp på nätet min Tottes artnamn. confused.gif fr. Tottes matte

CITAT (*Stintan* @ 21-05-2010, 22:42) *

Hej Stintan,

Jag tar itu med bilderna när jag gjort mitt i rabatten först. de hotar med stötsskurar så jag kanske kan återkomma även till dig om det inte funkar med bilderna. rolleyes.gif fr. Tottes matte

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 22-05-2010, 13:02
          Länk hit: #31

Medlem

CITAT (Myosotis @ 22-05-2010, 11:46) *

Jaha var det så RitRat menade slap.gif

CITAT (Tottes matte @ 22-05-2010, 12:22) *
          Hej RitRat, tummenupp.gif
          Tack för tippset, kollar det så snart jag kan. får jag återkomma om det skulle krångla för mig? Det har kommit 2 till med foto-info, så jag skriver ut dom och jag klarar mig till "mina Bilder" och kameran är här bredvid färdig, men jag vill inte göra hastjobb så jag fixar plantorna först. Jag förminskar bilderna, det fanns en sådan funktion på den sidan jag har mina bilder, så att det inte blir för stort och skär i kanterna så det viktigaste kommer med..... är det OK? Jag ska leta upp på nätet min Tottes artnamn. confused.gif fr. Tottes matte

Hej Stintan,

Jag tar itu med bilderna när jag gjort mitt i rabatten först. de hotar med stötsskurar så jag kanske kan återkomma även till dig om det inte funkar med bilderna. rolleyes.gif fr. Tottes matte

Självklart. Här är det bara sol och sweatingbullets.gif

--------------------

Citera
          Kryddan03
          Inlägg 22-05-2010, 19:36
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 1 257
          Medlem nr: 3 013

Edit: sleeping.gif

Redigerat av Kryddan03: 22-05-2010, 20:17

--------------------
          Odlar på taket i zon II

Citera
          Tottes matte
          Inlägg 30-05-2010, 15:13
          Länk hit: #33

Gäster

CITAT (Kryddan03 @ 21-05-2010, 20:24) *
          Att TS har missförstått är ju helt klart. Men, en människa som inte tar till sig en försäkran om att det inte fanns någon som helst illvilja bakom mitt inlägg förtjänar inte någon vidare respekt från min sida.

Kryddan03, .... du kommer inte få någon respect om du fortsätter med att ösa ovett på mig .... ranting.gif

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-08-2025, 22:15

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon