Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

10 sidor V  « < 5 6 7 8 9 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Fittgratäng
          Amaryllis
          Inlägg 22-05-2010, 22:33
          Länk hit: #121

Medlem
          Antal inlägg: 185
          Medlem nr: 19 230

Stintan jag skyddar inte abbe. Jag säger bara att ni beter er som kärringar på hugget, "slow-down". abbe hånade aldrig någon utan slängde bara in ett misslyckad och torrt skämt som efterföljdes av förlåtelsen. och hur många gånger ska man skriva så du förstår meriona, JAG ACCEPTERAR DETTA SKÄMT FÖR ATT DEN EFTERFÖLJDES AV FÖRLÅTELSER MED GODA SKÄL!Dessutom skrev han att elisabeth är en underbar person. Hursomhelst ska inte blanda in mig mer har gjort det tillräckligt redan haha biggrin.gif, nej men adjö från mig!

Citera
          Meriona
          Inlägg 22-05-2010, 22:39
          Länk hit: #122

Gäster

CITAT (netha @ 22-05-2010, 23:32) *
          Men snälla! Nu förstår jag ingenting.

Att du kallar mig "låg människa" måste ge mig rätt att be dig om en förklaring.

Nej det var inte dig jag kallade dig "låg" det är flera som är på mycket lägre nivå i den här tråden. Däremot att Elisabeth skulle ha överreagerat tycker jag är fel, om jag är jättedålig i en svår sjukdom så tycker jag naturligvis inte det är skoj att någon raljerar om det, är det så svårt att förstå?

Citera
          netha
          Inlägg 22-05-2010, 22:45
          Länk hit: #123

Gäster

CITAT (Meriona @ 22-05-2010, 23:39) *
          Nej det var inte dig jag kallade dig "låg" det är flera som är på mycket lägre nivå i den här tråden. Däremot att Elisabeth skulle ha överreagerat tycker jag är fel, om jag är jättedålig i en svår sjukdom så tycker jag naturligvis inte det är skoj att någon raljerar om det, är det så svårt att förstå?

Ja det tycker jag. Detta för att det just här handlar om trotalt anonyma personer som ju kan vara Kineser eller Amerikaner eller Finländare ... you name it ... som skriver svar i trådarna.

Nej Meriona ... det är inte svårt för mig att förstå .. humor kan många gånger få en att bättre orka med sin sjukdom.

Citera
          AndersKbg
          Inlägg 22-05-2010, 22:45
          Länk hit: #124

Medlem
          Antal inlägg: 588
          Medlem nr: 17 454

CITAT (Meriona @ 22-05-2010, 23:28) *
          Ja vill du veta? PMa mig då, så kan jag anmäla dig ordentligt.
          Alltså hur någon (netha/amaryllis) kan tycka det är okej med den här typen av "skämt" förvånar mig.

Haha, du ska vadå sa du? Anmäla mig för vad?

Nej...du behöver inte svara, du gör bara bort dig ännu mer. Bespara mig det, please.
          kram1.gif

...och nu kommer svaret säkert som ett brev på posten...en riktig post alltså.

Citera
          Meriona
          Inlägg 22-05-2010, 22:50
          Länk hit: #125

Gäster

CITAT (netha @ 22-05-2010, 23:45) *
          Ja det tycker jag. Detta för att det just här handlar om trotalt anonyma personer som ju kan vara Kineser eller Amerikaner eller Finländare ... you name it ... som skriver svar i trådarna.

Nej Meriona ... det är inte svårt för mig att förstå .. humor kan många gånger få en att bättre orka med sin sjukdom.

Nej det är inte anonymt hjärtat, i det här fallet var det en namngiven utsatt. crying.gif
          Och du... värk är roligt till en viss gräns.... trostar.gif

CITAT (AndersKbg @ 22-05-2010, 23:45) *
          Haha, du ska vadå sa du? Anmäla mig för vad?

Nej...du behöver inte svara, du gör bara bort dig ännu mer. Bespara mig det, please.
          kram1.gif
          ...och nu kommer svaret säkert som ett brev på posten...en riktig post alltså.

För att du är oförskämd. Du vet.... kompiskram.gif
          Du får la både skicka både brev och komma och hälsa på om du vill, jag är inte direkt anonym smile.gif

Citera
          netha
          Inlägg 22-05-2010, 22:52
          Länk hit: #126

Gäster

CITAT (Meriona @ 22-05-2010, 23:49) *
          Nej det är inte anonymt hjärtat, i det här fallet var det en namngiven utsatt. crying.gif
          Och du... värk är roligt till en viss gräns.... trostar.gif
          Jag har bara koncentrerat mig på Elisabeths inlägg och situation så du får förlåta mig om jag missat något.
          Nej ...värk är inte roligt ... det vet jag av egen erfarenhet.

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 22-05-2010, 22:53
          Länk hit: #127

Medlem
          Antal inlägg: 3 562
          Medlem nr: 11 124

CITAT (Amaryllis @ 22-05-2010, 22:02) *
          Hahaha, "kanske-ursäkt". Han skrev f-n värsta uppsatsen om hans yttrande och hans förlåtelse innehåller enkla och mycket goda skäl. Är det någon det är fel på er det Elisabeth som har varit för känslig.

Men Elisabeth är svårt sjuk o har ett h-e, en till som saknar empati - amaryllis alltså. Du kan ju inte säga att det är fel på henne - du kan absolut inte leva dig in i hennes situation det märks. Och säga att andra människor reagerar fel när de känner som de gör är verkligen lågt.

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          AndersKbg
          Inlägg 22-05-2010, 22:55
          Länk hit: #128

Medlem
          Antal inlägg: 588
          Medlem nr: 17 454

CITAT (Meriona @ 22-05-2010, 23:50) *
          För att du är oförskämd. Du vet.... kompiskram.gif
          Du får la både skicka både brev och komma och hälsa på om du vill, jag är inte direkt anonym smile.gif

Men lägg av...du börjar prata om anmälningar och namngivna utsatta och allt vad det är...vem är namngiven mer än med förnamnet?
          Yrseltanten heter Elisabet, jag heter Anders...och? Är vi outade då eller vet du mer?

Men visst...sätt på kaffe då så kan vi diskutera mellen fyra ögon, om det hjälper.

Citera
          Meriona
          Inlägg 22-05-2010, 23:00
          Länk hit: #129

Gäster

Jag fattar nog inte det språket riktigt? Anders kbg.... vad menar du? Ska jag skaka igång hurran nu menar du? unsure.gif

Citera
          Lokan
          Inlägg 22-05-2010, 23:00
          Länk hit: #130

Medlem
          Antal inlägg: 3 662
          Medlem nr: 26 737

..... och nu tycker jag att vi alla tillsammans tar och sjunger "We shall overcome ...." whistling.gif

--------------------
          " Den som väntar på svårigheter, kan få lida dem två gånger "
          Lokan i zon 3-4, mellan Norrtälje och Uppsala

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 22-05-2010, 23:01
          Länk hit: #131

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (netha @ 22-05-2010, 23:45) *

Betraktar du verkligen alla som totalt anonyma personer? Jag tycker att man får en ganska klar bild av väldigt många genom allt som skrivs. En del har man ju sett på foto också flirting.gif

Beror det inte på var humorn kommer ifrån och hur man uttrycker sig om man kan ta det eller ej. Inte sjutton skulle jag må bättre av att en främmande människa på stan ironiserade/skämtade över mina sjukdomar. Man kan ju inte ens veta om det är ett skämt eller en förutfattad mening ibland. Lite skillnad mot om man känner människan väl.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Motti
          Inlägg 22-05-2010, 23:03
          Länk hit: #132

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Men vad hände vänner ?allt detta för en tryckfelsnisse på ICA ,ta inte allt så personligt!inte konstigt om det blir världskrig om man jagar upp sig för skitsaker.

Citera
          Meriona
          Inlägg 22-05-2010, 23:06
          Länk hit: #133

Gäster

Men är det verkligen en skitsak att man blir hånad för att man är sjuk? wacko.gif Inte i min värld....

Citera
          Huggorm
          Inlägg 22-05-2010, 23:07
          Länk hit: #134

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Meriona @ 23-05-2010, 00:06) *
          Men är det verkligen en skitsak att man blir hånad för att man är sjuk? wacko.gif Inte i min värld....

Jag tror man mår bättre om man ignorerar hån, åtminstone av den där relativt milda graden.

Citera
          *Stintan*
          Länk hit: #135

Medlem

CITAT (Lokan @ 23-05-2010, 00:00) *
          ..... och nu tycker jag att vi alla tillsammans tar och sjunger "We shall overcome ...." whistling.gif

Oj nu kom det en fredsmäklare också sweatingbullets.gif
          Heter du Birgit?

Redigerat av *Stintan*: 22-05-2010, 23:08

--------------------

Citera
          netha
          Länk hit: #136

Gäster

CITAT (*Stintan* @ 23-05-2010, 00:01) *
          Betraktar du verkligen alla som totalt anonyma personer? Jag tycker att man får en ganska klar bild av väldigt många genom allt som skrivs. En del har man ju sett på foto också flirting.gif

Beror det inte på var humorn kommer ifrån och hur man uttrycker sig om man kan ta det eller ej. Inte sjutton skulle jag må bättre av att en främmande människa på stan ironiserade/skämtade över mina sjukdomar. Man kan ju inte ens veta om det är ett skämt eller en förutfattad mening ibland. Lite skillnad mot om man känner människan väl.

Visst är det beroende var humorn kommer ifrån ... och just att den kommer från okänd ...
          det får mig att ignorera eftersom den människan ju inte känner mig eller vet hur jag mår.

Citera
          Meriona
          Inlägg 22-05-2010, 23:10
          Länk hit: #137

Gäster

CITAT (Huggorm @ 23-05-2010, 00:07) *
          Jag tror man mår bättre om man ignorerar hån, åtminstone av den där relativt milda graden.

Vad menar du egentligen? Ska vi låssas som om de inte finns de som beter sig illa? Hade sluppit WW2 om vi hade låtsas som om Hitler inte fanns? unsure.gif

Citera
          Huggorm
          Inlägg 22-05-2010, 23:12
          Länk hit: #138

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Meriona @ 23-05-2010, 00:10) *
          Vad menar du egentligen? Ska vi låssas som om de inte finns de som beter sig illa? Hade sluppit WW2 om vi hade låtsas som om Hitler inte fanns? unsure.gif

Jag tror många krig och konflikter hade undvikits genom att vända andra kinden till

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 22-05-2010, 23:15
          Länk hit: #139

Medlem

CITAT (Huggorm @ 23-05-2010, 00:07) *

Antagligen men nu har ju diskussionen mer kommit att handla om ifall det är OK att "skämta" om en sjuk person man inte känner men som är närvarande på det här sättet eller inte.

--------------------

Citera
          Meriona
          Inlägg 22-05-2010, 23:15
          Länk hit: #140

Gäster

Ja det är nog helt klart och sant. Men hjälper det här? När andra kinden är svag och utan försvar (sjuk), ska den första kinden då verkligen slå? Det är i min mening helt galet. sad.gif

Citera

10 sidor V  « < 5 6 7 8 9 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-03-2026, 15:54

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon