|
Full version: Fittgratäng
andersen
20-05-2010, 13:36
Sussie F-Flower
20-05-2010, 13:57
 Så det kan bli....
Aqvakul
20-05-2010, 14:05
skogstroll
20-05-2010, 14:13
hihii... fast nån kommer att få problem...
Gossen Ruda
20-05-2010, 14:15
Nåja, vissa likheter finns om man granskar bilden på gratängen. Sen är det inte säkert att det är ett misstag, det kan vara ett Praktical Joke också, en del gillar att skämta. Ett sånt skämt fixade en översättare av serietidningar. Det var äntligen dags för Fantomen och Diana att gifta sig och smekmånaden tillbringades i jadehyddan på Edens strand. På en seriebubbla suckade Diana i Fantomens armar: Det här är den lyckligaste stunden i mitt liv. I bakgrunden fanns Devil, Fantomens hund/varg. Han hade begåvats med en pratbubbla där det stod: Då har du aldrig bitit en katt i svansen. Ett översättarskämt som passerade förbi redaktörens ögon och kom i tryck.
Meriona
20-05-2010, 14:18
 Vilken tur att man inte jobbar på Ica..... Kan tänka mig skämten de kommer få höra ett tag framöver...
Bilden på fittgratängen är ju med internets mått urgammal...
Det kan inte vara en tillfällighet - någon behagar skämta - både bild och text.
Varför skulle man ändra texten på kartongen annars.
CITAT (Alba @ 20-05-2010, 15:32)  Det kan inte vara en tillfällighet - någon behagar skämta - både bild och text.
Varför skulle man ändra texten på kartongen annars. Instämmer! Somethin' fishy's going on...  Som sagt, hade det stått "fel" i texten så hade det varit en sak men de har ju knappast låtit trycka upp ett visst antal tusen kartonger på Findus och distribuerat dem till affärerna med denna text - NÅGON borde ha reagerat. Om inte annat så borde ju fotografen ha reagerat.
kommer mig att tänka på reklamen"välkommen i konsumgänget". Den drogs snabbt tillbaka när man upptäckte vad två prickar över andra o:et kunde åstadkomma.
Elisabeth-Västkustkolonisten
20-05-2010, 16:59
Jag kan inte hitta något roligt i det hela......
RibesRubusVitis
20-05-2010, 17:14
(Vill minnas att du är tyska; könsumgänge = Geschlechtsverkehr)
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 20-05-2010, 17:59)  Jag kan inte hitta något roligt i det hela...... Kanske för att du är yr?
*Stintan*
20-05-2010, 17:21
Firrarna kanske kommer från ett fittstim
CITAT (gnon49 @ 20-05-2010, 17:39)  kommer mig att tänka på reklamen"välkommen i konsumgänget". Den drogs snabbt tillbaka när man upptäckte vad två prickar över andra o:et kunde åstadkomma.  CITAT (*Stintan* @ 20-05-2010, 18:21)  Firrarna kanske kommer från ett fittstim  Ja kanske Stig Malm har ett finger med i spelet.
20-05-2010, 17:39
CITAT (abbbe @ 20-05-2010, 18:17)  Kanske för att du är yr? abbe att du är jävligt, det vet ju alla här men jag trodde inte att du sjunker så lågt. Men tycker du det är roligt att göra sig lustig över en sjul människa, varsago gör det. Jag skrattar sen när det drabbar dig..... CITAT (RibesRubusVitis @ 20-05-2010, 18:14)  (Vill minnas att du är tyska; könsumgänge = Geschlechtsverkehr) Och vad vill du säga med det?
Red Top
20-05-2010, 17:40
Gratängen kan väl inte vara värre än det här? 
*Stintan*
20-05-2010, 17:51
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 20-05-2010, 18:39)  abbe att du är jävligt, det vet ju alla här men jag trodde inte att du sjunker så lågt. Men tycker du det är roligt att göra sig lustig över en sjul människa, varsago gör det. Jag skrattar sen när det drabbar dig.....
Och vad vill du säga med det? Snälla Elisabeth kliv ur tråden om du inte tycker att den är kul utan besvärar dig. Då hade du ju även sluppit de trista kommentarerna.
RibesRubusVitis
20-05-2010, 18:03
Medger att roligheten drastiskt avtar om man måste förklara ordvitsar etc. Men en serviceåtgärd för den som till äventyrs inte har svenska som modersmål kunde kanske uppskattas, i någon ringa mån, eller...
20-05-2010, 18:03
Stintan tycker du det är roligt om någon skrattar när en annan människo är sjuk, Tycker du det verkligen?
Jag vet inte vad min yrsel har med hela det att göra??? Kan du förklara det för mig? Jag skrev i alla falll inte im det in den tråden....
Elisabeth
Kryddan03
20-05-2010, 18:37
CITAT (Alba @ 20-05-2010, 15:32)  Det kan inte vara en tillfällighet - någon behagar skämta - både bild och text.
Varför skulle man ändra texten på kartongen annars. Det står i artikeln att någon på annonsavdelningen har hämtat bilden från nätet: "– Vi har en verkstad som jobbar med detta och just den här bilden har på något sätt hämtats hem från nätet." Det är väl vanligt på reklambyråer att man köper bilder från bildbyråer bl a via nätet men den här bilden är nog antagligen framgooglad. Säger ungefär som Ralf att någonstans i bakhuvudet dyker det upp ett sedan många år glömt minne av bilden.
CITAT (abbbe @ 20-05-2010, 18:17)  Kanske för att du är yr? Jag antar att du är en mycket ung person, så det kan vara en förklaring till ditt dåliga uppträdande. En förklaring ja, men någon ursäkt för att bete sig illa är det inte. Även om man är yr, vilket inte har med saken att göra, så försvinner inte humorn. Jag är inte yr, men tycker nog att hela historien är mest olycklig. Att någon försökt att göra jobbet lättare för sig och snott en skämtbild, utan att se det, är inte kul, det är djupt olyckligt.
Myosotis
20-05-2010, 19:54
*Stintan*
20-05-2010, 19:56
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 20-05-2010, 19:03)  Stintan tycker du det är roligt om någon skrattar när en annan människo är sjuk, Tycker du det verkligen?
Jag vet inte vad min yrsel har med hela det att göra??? Kan du förklara det för mig? Jag skrev i alla falll inte im det in den tråden....
Elisabeth Nej det tycker jag verkligen inte. Men du ogillade ju tråden och då hade det ju varit lätt att bara lämna den. Jag vet inte ens om Abbbes kommentar var menad att vara rolig för det var inget jag skrattade åt iallafall.
Gossen Ruda
20-05-2010, 20:36
Mata inte trollen.
*Stintan*
20-05-2010, 21:45
CITAT (Gossen Ruda @ 20-05-2010, 21:36)  Mata inte trollen. Vet du Gossen Ruda att ibland är du bara för tjatig om dina troll.
Aqvakul
20-05-2010, 21:52
CITAT (*Stintan* @ 20-05-2010, 22:45)  Vet du Gossen Ruda att ibland är du bara för tjatig om dina troll. Instämmer!
Huggorm
20-05-2010, 21:59
Hela tråden blev en fittgratäng
Undrar just hur många som kom och ville köpa denna makabra rätt  det kanske vart kö på ICA i dag
ängsvädd
20-05-2010, 22:23
CITAT (*Stintan* @ 20-05-2010, 18:51)  Snälla Elisabeth kliv ur tråden om du inte tycker att den är kul utan besvärar dig. Då hade du ju även sluppit de trista kommentarerna. Det är väl fritt fram att uttrycka såväl negativa som positiva åsikter om ämnet - det är ju ett diskussionsforum. Tycker Elisabeth har samma rätt som alla andra att uttrycka sina åsikter och hon har inte sårat någon.
*Stintan*
20-05-2010, 22:45
CITAT (ängsvädd @ 20-05-2010, 23:23)  Det är väl fritt fram att uttrycka såväl negativa som positiva åsikter om ämnet - det är ju ett diskussionsforum. Tycker Elisabeth har samma rätt som alla andra att uttrycka sina åsikter och hon har inte sårat någon. Jag skrev det i all välmening eftersom jag vet att hon inte mår bra och att man i såna lägen faktiskt kan ha svårt att ta till sig humor som väl huvudinlägget i tråden var menat som. Tyvärr fick ju hennes inlägg några elaka kommentarer som jag inte tycker va OK. Men jag ber om ursäkt för att jag försökte vara snäll. Det gick tydligen inte fram. Jag menade absolut inte att hon inte får skriva var hon vill och jag har aldrig påstått att hon sårat någon. Var fick du det ifrån?
skogstroll
21-05-2010, 07:35
på ett fik ett snäpp från mitt jobb säljer de "morgonfralla"..... hmmm
Gossen Ruda
21-05-2010, 09:09
Tja, troll eller inte troll, abbbe fick iaf igång ett meningslöst käbbel vilket förmodligen också var meningen. Inte första gången fö.
skogstroll
21-05-2010, 09:29
tycker fortfarande det är mycket skitsnack om troll
ängsvädd
21-05-2010, 10:04
CITAT (skogstroll @ 21-05-2010, 10:29)  tycker fortfarande det är mycket skitsnack om troll  sade skogstrollet
skogstroll
21-05-2010, 10:06
CITAT (ängsvädd @ 21-05-2010, 11:04)  sade skogstrollet 
CITAT (skogstroll @ 21-05-2010, 08:35)  på ett fik ett snäpp från mitt jobb säljer de "morgonfralla"..... hmmm  Har du handlat?
skogstroll
21-05-2010, 10:17
CITAT (Ralf @ 21-05-2010, 11:14)  Har du handlat? näääää
CITAT (skogstroll @ 21-05-2010, 11:17)  näääää  törs du säga var stället ligger?
Gossen Ruda
21-05-2010, 10:25
CITAT (skogstroll @ 21-05-2010, 10:29)  tycker fortfarande det är mycket skitsnack om troll  Det är skillnad på troll och troll, skogstroll är trevliga och forumtroll otrevliga. Tyvärr är det den bistra verkligheten att det sitter folk runtom i världen som bara vill ställa till jävligheter för omgivningen. Ett sätt är att skriva nonsens- och bråkinlägg för att få igång andra människor. Negligera dem istället. De allra flesta här är trevliga personer, men det gäller att sålla bort agnarna.
Meriona
21-05-2010, 11:33
Ibland verkar de s.k. cybertrollen dyka upp samtidigt också, så antingen är de flockdjur eller så har de flera identiteter kanske? Om den/de du nämnt som troll är det eller inte lägger jag inga aspekter på. Själv är jag från Trollhättan... Och det blev inget gratängköp igår, kändes säkrare att köpa en pizza. Eller pitta som sonen sa när han var liten. Kanske samma sak?
skogstroll
21-05-2010, 11:54
ja gud vet vad det är i maten nuförti'n idag åt jag för övrigt tacos till lunch, då det kom en polare (fet svettig gubbe) till kocken tydligen och satte sig lite för nära mig och började torka svett ur armhålorna.... hur kul e det... ingen krydda till maten direkt  lukta inget vidare heller
Meriona
21-05-2010, 11:58
CITAT (skogstroll @ 21-05-2010, 12:54)  ja gud vet vad det är i maten nuförti'n idag åt jag för övrigt tacos till lunch, då det kom en polare (fet svettig gubbe) till kocken tydligen och satte sig lite för nära mig och började torka svett ur armhålorna.... hur kul e det... ingen krydda till maten direkt  lukta inget vidare heller  Han kanske försökte charma dig?
skogstroll
21-05-2010, 11:59
CITAT (Meriona @ 21-05-2010, 12:58)   Han kanske försökte charma dig? gick ju inge vidare urk (ful va han också).... försökte blänga på honom så han skulle fatta liksom, men han fortsatte glatt att torka upp i armhålorna....
Meriona
21-05-2010, 12:58
MUM fanns det en deo som hette förr, undrar om den hette det för att den luktade Mumma? Jisses, OT om nåt... sorry, men det är fredag.
skogstroll
21-05-2010, 12:59
CITAT (Meriona @ 21-05-2010, 13:58)  MUM fanns det en deo som hette förr, undrar om den hette det för att den luktade Mumma? Jisses, OT om nåt... sorry, men det är fredag. ja prixis, då kan allt hända
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 20-05-2010, 18:39)  abbe att du är jävligt, det vet ju alla här men jag trodde inte att du sjunker så lågt. Men tycker du det är roligt att göra sig lustig över en sjul människa, varsago gör det. Jag skrattar sen när det drabbar dig..... Och vad vill du säga med det? Oj! Jag vet inte om jag har sagt det förut! Men jag skojar bara. För att förtydliga detta så tar jag och skriver det som min signatur, så ni vet. Elisabeth, jag känner inte dig, jag gör inte narr av din yrsel eller något. Jag skojar bara med dig, det du visar och säger på odla.nu, den du är här, det är den personen jag skojar om. Dock menar jag inget illa om dig, ditt riktiga du, för du är säkert lika underbar som alla andra människor, och jag skulle aldrig få för mig att säga något så ont till dig i verklighet Hoppas ni har förståelse för min humor! Inspiration till denna typ av humor fick jag av före detta händelser på odla.nu, att det bästa är att skoja till det lite på det heta och onda viset. Om ni känner er, ja vad ska man säga, illa tillfreds med mina skämt, var vänlig PM:a det till mig så skickar jag direkt en förlåtelse tillbaka! Annars är odla.nu en underbar sida (som de flesta är överrens om) att vara på och önskar att jag får vara här och böka till ett och annat, men bara för att det är kul att skoja med identiteterna här på odla.nu som inte jag har en susning om och inget annat!
skogstroll
21-05-2010, 15:46
man behöver ju inte gå in för att skoja om sjukdomar eller annat, varför liksom? att säga nåt på nätet istället för i verklighet ger ju verkligen inget modigt eller moget intryck om man säger så
CITAT (skogstroll @ 21-05-2010, 16:46)  man behöver ju inte gå in för att skoja om sjukdomar eller annat, varför liksom? att säga nåt på nätet istället för i verklighet ger ju verkligen inget modigt eller moget intryck om man säger så Det är kul, jag håller oftast på med parodier och sådant. Jag vill att fler ska tycka att det är kul, och det finns säkert en och en annan som tycker det är kul. Det är viktigt att man vågar. Allting behöver ju inte vara som man vill ha det, både i nätet eller i verkligheten, så jag tycker att det är bra ifall någon har en annan attityd här på odlas forum. Men det viktiga är ju att jag säger att allt är skämt och att jag menar inget illa, och bara ovanstående svarar ju för att den jag skojar om inte behöver bli upprörd! Jag tänker t.ex. inte fortsätta trycka ner någon tills den människan blir tokig eller något, utan bara slänga in ett skämt om någon eller något då och då, så får man ta det med en klackspark och tänka på att det bara är en skojare! och att jag skojar om en sjukdom t.ex. behöver inte vara något negativt, utan det kan vara positivt beroende på hur man ser det. Man kan ju tänka som så att det är i alla fall bra att man inte ignoreras och ses som en tråkig person bara för att man är yr, utan att man också kan lyftas fram och bli centrum för alla andra! Sen har jag sett att det även finns vissa som söker upp personer på odlas forum och försöker komma fram till de mest privata sakerna med personen. Men så är det inte för mig, går aldrig in i någons profil utan tittar bara runt på trådarna och tar sats därifrån. Finns det något skämt man kan slänga in så får det väl bli så. annars menar jag aldrig något dumt om någon på något annat sätt! Var förresten ute i skogen för att ta en promenad i morse men såg något stort, grått och riktigt fult, måste ha varit ett troll! - det var väl inte du skogstroll?
Aqvakul
21-05-2010, 16:36
Två bra förklarande inlägg av Abbe!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|