Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

10 sidor V  « < 6 7 8 9 10 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Fittgratäng
          AndersKbg
          Inlägg 22-05-2010, 23:18
          Länk hit: #141

Medlem
          Antal inlägg: 588
          Medlem nr: 17 454

CITAT (Meriona @ 23-05-2010, 00:00) *
          Jag fattar nog inte det språket riktigt? Anders kbg.... vad menar du? Ska jag skaka igång hurran nu menar du? unsure.gif

Que?
          Jag förstår inte vad det är du inte förstår.

Du sa att en namngiven person hade blivit utsatt för ett skämt som inte var roligt. Alltså Elisabeth.
          Är hon outad så att alla vet vem hon är för att vi känner till förnamnet?
          Jag har ingen aning om vem hon är...däremot vet jag att jag heter Anders men ser mig inte som outad för det.

CITAT (Meriona @ 23-05-2010, 00:10) *
          Vad menar du egentligen? Ska vi låssas som om de inte finns de som beter sig illa? Hade sluppit WW2 om vi hade låtsas som om Hitler inte fanns? unsure.gif

Det handlar väl inte om att någon beter sig illa?
          Det handlar om ett skämt som någon tog illa upp.
          Att jämföra det med WW2 är en väldigt dålig jämförelse.
          Eller vill du höra judeskämt? Det kanske faller rabiata damer i smaken?

Citera
          Motti
          Inlägg 22-05-2010, 23:19
          Länk hit: #142

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Ja ha så en del av er annser att ni blivit kränkta!jag kan inte ta en dag utan värktabbleter men jag har min humor kvar och "fittgrattäng "Va ha det med värk att göra ?inte ett jäkla skit ,om de säljer"pitt i panna "eller vad sjutton som helst,man måste väl kunna skratta åt et vet jag,man kan väl inte bygga upp ett världskrig runt en "Fittgratäng" eller en "pitt i panna"

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 22-05-2010, 23:20
          Länk hit: #143

Medlem
          Antal inlägg: 3 562
          Medlem nr: 11 124

CITAT (Motti @ 23-05-2010, 00:19) *
          Ja ha så en del av er annser att ni blivit kränkta!jag kan inte ta en dag utan värktabbleter men jag har min humor kvar och "fittgrattäng "Va ha det med värk att göra ?inte ett jäkla skit ,om de säljer"pitt i panna "eller vad sjutton som helst,man måste väl kunna skratta åt et vet jag,man kan väl inte bygga upp ett världskrig runt en "Fittgratäng" eller en "pitt i panna"

Det är inte DET folk har blivit kränkta av - det handlar om något OT - orkar ej förklara.

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          netha
          Inlägg 22-05-2010, 23:20
          Länk hit: #144

Gäster

CITAT (Motti @ 23-05-2010, 00:19) *

Precis! Utan humor dör livet.

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 22-05-2010, 23:23
          Länk hit: #145

Medlem
          Antal inlägg: 3 562
          Medlem nr: 11 124

CITAT (Motti @ 23-05-2010, 00:03) *
          Men vad hände vänner ?allt detta för en tryckfelsnisse på ICA ,ta inte allt så personligt!inte konstigt om det blir världskrig om man jagar upp sig för skitsaker.

Det handlar inte om det, läge att läsa tråden ordentligt?

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          Meriona
          Inlägg 22-05-2010, 23:24
          Länk hit: #146

Gäster

Konstaterar bara att det är humoristiskt att skämta om att folk har ont. Tjohoooooooooooooooo! laugh.gif

Kommer inte att kommentera mer i ämnet.

Citera
          Motti
          Inlägg 22-05-2010, 23:26
          Länk hit: #147

Medlem

för böveln dra inte in andra saker i det här !det kan ni göra upp i en annan tråd !den här tr´åden handlade väl om humor ! giggle.gif

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 22-05-2010, 23:31
          Länk hit: #148

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (netha @ 23-05-2010, 00:07) *
          Visst är det beroende var humorn kommer ifrån ... och just att den kommer från okänd ...
          det får mig att ignorera eftersom den människan ju inte känner mig eller vet hur jag mår.

Jamen det är en annan sak än det du sa och jag frågade. För du kan väl inte påstå att du mår bättre av det om det kommer ifrån en okänd som du dessutom ignorerar. För mig blir det lite som när ingen tror på att man är sjuk bara för att det inte syns utanpå.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          netha
          Inlägg 22-05-2010, 23:38
          Länk hit: #149

Gäster

CITAT (*Stintan* @ 23-05-2010, 00:31) *
          Jamen det är en annan sak än det du sa och jag frågade. För du kan väl inte påstå att du mår bättre av det om det kommer ifrån en okänd som du dessutom ignorerar. För mig blir det lite som när ingen tror på att man är sjuk bara för att det inte syns utanpå.

Jamen precis ... där prickade du direkt. Jag personligen kan aldrig ta åt mig av vad främmande människor säger på ett öppet forum.
          Och det du säger om att inte syns utanpå fast man kanske lider av sjukdom ... det vet jag ...
          men det har väl eg inget med denna tråd att göra ... eller

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 22-05-2010, 23:42
          Länk hit: #150

Medlem

CITAT (Motti @ 23-05-2010, 00:26) *
          för böveln dra inte in andra saker i det här !det kan ni göra upp i en annan tråd !den här tr´åden handlade väl om humor ! giggle.gif

Trådar drar iväg vet du. Vet inte ens om tråden handlar om humor för alla såg ju inte något roligt i startinlägget. Nu handlar det om ifall det är OK att "skämta om en sjuk människa man inte känner men som är närvarande. Särskilt som vederbörande inte tyckte att "fittgratäng" var ett dugg roligt så borde man kanske inse att det inte var läge att skämta om dennes svåra sjukdomstillstånd, tycker åtminstone jag.

--------------------

Citera
          Meriona
          Inlägg 22-05-2010, 23:45
          Länk hit: #151

Gäster

Oj jag som inte skulle kommentera mer i ämnet, men jag tycker att Stintan är så vältalig att jag väl ändå vill skicka en liten yahoo.gif

Citera
          herkules
          Inlägg 22-05-2010, 23:48
          Länk hit: #152

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

den här tråden är ju helt skruvad ... : /

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 22-05-2010, 23:50
          Länk hit: #153

Medlem

CITAT (netha @ 23-05-2010, 00:38) *
          Jamen precis ... där prickade du direkt. Jag personligen kan aldrig ta åt mig av vad främmande människor säger på ett öppet forum.
          Och det du säger om att inte syns utanpå fast man kanske lider av sjukdom ... det vet jag ...
          men det har väl eg inget med denna tråd att göra ... eller

Det finns säkert många som tar åt sig fast dom inte borde utan istället ignorera.

Jo på så vis att kommentarer (i det här fallet Abbbes s.k. skämt) kan såra när det kommer från personer som inte vet/förstår hur man mår. Men kommer kommentaren från en närstående så vet man ju att det är humor och då kan det hjälpa.

--------------------

Citera
          Huggorm
          Inlägg 22-05-2010, 23:52
          Länk hit: #154

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (*Stintan* @ 23-05-2010, 00:50) *
          Det finns säkert många som tar åt sig fast dom inte borde utan istället ignorera.

Jo på så vis att kommentarer (i det här fallet Abbbes s.k. skämt) kan såra när det kommer från personer som inte vet/förstår hur man mår. Men kommer kommentaren från en närstående så vet man ju att det är humor och då kan det hjälpa.

Varför skall man ta åt sig av en kommentar som kommer från en som inte vet eller förstår? Är det inte bättre att bara ignorera saken då och ägna sig åt viktigare och trevligare saker?

Citera
          Motti
          Inlägg 22-05-2010, 23:53
          Länk hit: #155

Medlem

ja det kvittar vad man säger eller gör så tycker alltid någom att det är åt helskotta !inte konstigt att det finns konflikter i världen !sa ju att jag också har värk men jag tar inte år mig,jag såg det roliga i "Fittgratäng""man måste väl för sjutton kunna ha lite kul åt blundrar utan att ta det till blodigt allvar !en del tar allt till det yttersta här.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 23-05-2010, 00:08
          Länk hit: #156

Medlem

CITAT (Huggorm @ 23-05-2010, 00:52) *
          Varför skall man ta åt sig av en kommentar som kommer från en som inte vet eller förstår? Är det inte bättre att bara ignorera saken då och ägna sig åt viktigare och trevligare saker?

Ja säg det. Människor är väl olika. En del tar åt sig av vissa kommentarer andra har förmågan att kunna ignorera. Alla är inte gjorda av sten.

CITAT (Motti @ 23-05-2010, 00:53) *
          ja det kvittar vad man säger eller gör så tycker alltid någom att det är åt helskotta !inte konstigt att det finns konflikter i världen !sa ju att jag också har värk men jag tar inte år mig,jag såg det roliga i "Fittgratäng""man måste väl för sjutton kunna ha lite kul åt blundrar utan att ta det till blodigt allvar !en del tar allt till det yttersta här.

Vad skulle du ta åt dig av? Fick du någon elak kommentar om din värk? Det är inte "Fittgratäng" vi diskuterar. Gratängen kan man väl skratta åt om man vill men den är överspelad för länge sen.

--------------------

Citera
          Mårbacka
          Inlägg 23-05-2010, 07:47
          Länk hit: #157

Medlem
          Antal inlägg: 171
          Medlem nr: 15 831

Dålig stil av abbbe som vanligt. Men har inte ni missat hans ursäkt?

Citera
          Berith
          Inlägg 23-05-2010, 07:47
          Länk hit: #158

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 20-05-2010, 17:59) *
          Jag kan inte hitta något roligt i det hela......

Tänk att det här inlägget - där väl E inte hittar något roligt i ursprungsämnet? - kan bli åtta sidor där det kastas skit åt alla håll? g.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Gita
          Inlägg 23-05-2010, 08:47
          Länk hit: #159

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Meriona @ 23-05-2010, 00:10) *
          Vad menar du egentligen? Ska vi låssas som om de inte finns de som beter sig illa? Hade sluppit WW2 om vi hade låtsas som om Hitler inte fanns? unsure.gif

Men herregud, vad har du för världsbild? Du kan väl ändå inte jämföra ett för all del ganska trist, men oförargligt skämt med andra värdskriget. Och ja, jag tycker att sign Elisabeth överreagerar i allra högsta grad, det var ju trots allt hon som inte tyckte att grundskämtet var kul och kom med någon sur kommenter. Då kan det ju hända att man får motkommentarer som inte passar.
          Gita

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 23-05-2010, 08:59
          Länk hit: #160

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (Gita @ 23-05-2010, 09:47) *
          Men herregud, vad har du för världsbild? Du kan väl ändå inte jämföra ett för all del ganska trist, men oförargligt skämt med andra värdskriget. Och ja, jag tycker att sign Elisabeth överreagerar i allra högsta grad, det var ju trots allt hon som inte tyckte att grundskämtet var kul och kom med någon sur kommenter. Då kan det ju hända att man får motkommentarer som inte passar.
          Gita

Håller allt med dig och det var ju för sjutton 7 sidor sedan som h*n bad om ursäkt......
          Anki

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera

10 sidor V  « < 6 7 8 9 10 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-03-2026, 02:34

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon