| |
|
  |
Fittgratäng |
|
|
|
|
23-05-2010, 12:48
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
I min värld är det inga problem att "överreagera" om någon kommer med ett lustigt "alkisskämt" när min rygg värker som mest och jag går vingligt. Jag blir inte arg, nejdå, jag blir ledsen... Helt enkelt av den orsaken, att när man lider svårt av något, är tolleransnivån i höjd med fotknölarna, svårare är det inte.
Det är så lätt att tycka någon överreagerar, när man inte själv är utsatt....
Och du Motti...Fittgrattängen är inte huvudspåret här längre, det är hånet mot Elisabeths sjukdom...
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
23-05-2010, 13:19
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (pejori @ 23-05-2010, 13:48)  I min värld är det inga problem att "överreagera" om någon kommer med ett lustigt "alkisskämt" när min rygg värker som mest och jag går vingligt. Jag blir inte arg, nejdå, jag blir ledsen... Helt enkelt av den orsaken, att när man lider svårt av något, är tolleransnivån i höjd med fotknölarna, svårare är det inte.
Och du Motti...Fittgrattängen är inte huvudspåret här längre, det är hånet mot Elisabeths sjukdom...
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
23-05-2010, 13:29
|

Medlem
Antal inlägg: 1 197
Medlem nr: 4 816

|
CITAT (skogstroll @ 21-05-2010, 08:35)  på ett fik ett snäpp från mitt jobb säljer de "morgonfralla"..... hmmm  i dont get it
--------------------
[reklam] Hej [/reklam]
|
|
|
|
|
|
|
|
23-05-2010, 13:43
|
Medlem
Antal inlägg: 5 162
Medlem nr: 8 833

|
CITAT (Tobb @ 23-05-2010, 14:29)  i dont get it  Kanske menade hon "morgontralla"......? gita
|
|
|
|
|
|
|
|
23-05-2010, 13:46
|

Medlem
Antal inlägg: 15 282
Medlem nr: 18

|
CITAT (pejori @ 23-05-2010, 13:48)  --- Och du Motti...Fittgrattängen är inte huvudspåret här längre, det är hånet mot Elisabeths sjukdom... Men visst var det väl så att alla som skrev efter E:s första inlägg missuppfattade henne?
--------------------
----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
|
|
|
|
|
|
|
|
23-05-2010, 16:22
|

Medlem

|
CITAT (Berith @ 23-05-2010, 14:46)  Men visst var det väl så att alla som skrev efter E:s första inlägg missuppfattade henne? Va??? E:s första inlägg gick väl inte att missuppfatta. Eller???
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
23-05-2010, 16:25
|

Medlem

|
CITAT (*Stintan* @ 23-05-2010, 17:22)  Va??? E:s första inlägg gick väl inte att missuppfatta. Eller??? Nej jag tror inte det - hon undrade väl vad det roliga med Fittgratäng var?
--------------------
----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
|
|
|
|
|
|
|
|
23-05-2010, 16:43
|

Medlem

|
Jasså såg du ett frågetecken, det gjorde inte jag.
Kan inte se någon som missuppfattade iallafall.
Redigerat av *Stintan*: 23-05-2010, 16:43
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
23-05-2010, 18:10
|

Medlem

|
CITAT (*Stintan* @ 23-05-2010, 17:43)  Jasså såg du ett frågetecken, det gjorde inte jag.
Kan inte se någon som missuppfattade iallafall. Nej du har helt rätt. Hon skrev ingen fråga - hon skrev ju bara att hon inte hittade något roligt i det hela... CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 20-05-2010, 17:59)  Jag kan inte hitta något roligt i det hela...... Det var senare som det började pratas om att hon nog inte hittade nåt roligt i Fittgratängen för att hon var yr. Du har helt rätt!
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
23-05-2010, 18:51
|

Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 16 329

|
Elisabeth-Västkustkolonisten's inlägg kom ju efter gnon49's. Så det var väl inte den felaaktiga annonsen hon kommenterade. CITAT (gnon49 @ 20-05-2010, 17:39)  kommer mig att tänka på reklamen"välkommen i konsumgänget". Den drogs snabbt tillbaka när man upptäckte vad två prickar över andra o:et kunde åstadkomma. CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 20-05-2010, 17:59)  Jag kan inte hitta något roligt i det hela...... Varpå RibesRubusVitis vänligt gjorde en översättning för att hon lättare skulle förstå. CITAT (RibesRubusVitis @ 20-05-2010, 18:14)  (Vill minnas att du är tyska; könsumgänge = Geschlechtsverkehr) Jag tycker nog att hela historien fick lite för stora proportioner med trollanklagelser och annat. Hade ordväxlingen skett irl, hade det nog inte blivit så upprörda känslor. Är benägen att hålla med *Stintan*. CITAT (*Stintan* @ 20-05-2010, 18:51)  Snälla Elisabeth kliv ur tråden om du inte tycker att den är kul utan besvärar dig. Då hade du ju även sluppit de trista kommentarerna. Sen har jag väldigt svårt att förstå att "huvudspåret inte längre är" Fittgratängen". TS har inte ändrat huvudinriktningen.
--------------------
Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.
Jevgenij Jevtusjenko
|
|
|
|
|
|
|
|
23-05-2010, 19:33
|

Medlem
Antal inlägg: 171
Medlem nr: 15 831

|
CITAT (pejori @ 23-05-2010, 13:48)  I min värld är det inga problem att "överreagera" om någon kommer med ett lustigt "alkisskämt" när min rygg värker som mest och jag går vingligt. Jag blir inte arg, nejdå, jag blir ledsen... Helt enkelt av den orsaken, att när man lider svårt av något, är tolleransnivån i höjd med fotknölarna, svårare är det inte.
Och du Motti...Fittgrattängen är inte huvudspåret här längre, det är hånet mot Elisabeths sjukdom... Men herregud, blir du ledsen av sådana skämt? Detta är inget att jämföra med "alkisskämt" när man inte har det så bra, eftersom detta är ett forum som är öppet för hela världen, för djävular och för änglar, och dessutom har den sårande sagt förlåt, och detta har tagits upp tusen gånger - vilket är ovanligt på nätet att säga förlåt inför alla. Har du inte varit på andra forum? Jag jobbar med ungdomar och med psykologi, och går ibland in på ungdomsforum och du kan inte ana hur vanligt det är att alla "slår ner" alla för ifall någon kommer med en motsägande kommentar, som E gjorde ungefär. Så man får vara glad att abbe bad om ursäkt, det brukar jag säga, att det är stort att be om förlåt och lika stort att förlåta! Dessutom har abbe förklarat bra och skrivit i sin signatur att han inte menar något illa än bara att han "skojar", en guldstjärna till dig abbe  För Elisabeth är mitt råd att stå på sig ändå! Ingen är dum mot dig, och jag hoppas att du blir av med din yrsel snarast, det är hur jobbigt som helst kan jag förstå!
|
|
|
|
|
|
|
|
23-05-2010, 20:10
|

Medlem

|
 här droppar den ena efter den andra in som inte deltagit förut i tråden och börjar svara på gamla överspelade inlägg, det tycker jag är rätt lustigt. Kan bara undra vem av er alla har rätt att tala om för någon annan person när denna får ta illa vid sig av en eller flera riktade usla kommentarer? Är det inte helt upp till den drabbade personen? Det kan ju inte finnas något förbud mot att ta illa upp eftersom det är OK att en del får göra det. En del ältar gamla oförätter i åratal medan andra inte verkar ha rätten att ta illa vid sig överhuvudtaget. Är det inte märkligt? Kan inte någon göra en lista på vilka som får och inte får ta illa vid sig när någon är taskig mot dom? Till Red Top, "det hela" täcker väl allt dittills.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
23-05-2010, 20:17
|

Medlem
Antal inlägg: 171
Medlem nr: 15 831

|
CITAT (*Stintan* @ 23-05-2010, 21:10)   här droppar den ena efter den andra in som inte deltagit förut i tråden och börjar svara på gamla överspelade inlägg, det tycker jag är rätt lustigt. Kan bara undra vem av er alla har rätt att tala om för någon annan person när denna får ta illa vid sig av en eller flera riktade usla kommentarer? Är det inte helt upp till den drabbade personen? Det kan ju inte finnas något förbud mot att ta illa upp eftersom det är OK att en del får göra det. En del ältar gamla oförätter i åratal medan andra inte verkar ha rätten att ta illa vid sig överhuvudtaget. Är det inte märkligt? Kan inte någon göra en lista på vilka som får och inte får ta illa vid sig när någon är taskig mot dom? Till Red Top, "det hela" täcker väl allt dittills. Jo, visst har man alltid rätt att tycka vad man vill. Trådar kan göra en ledsen, en hyperaktiv och den andra överlycklig, så kan det vara ja, här i alla fall. Jag ville bara få er att tänka på att det finns värre trådar i cyberrymden. Men ni vet, var bara tvungen att stoppa in mitt blomhuvud här med, har inget annat att göra en söndagskväll när barnen inte är hemma. Här finns det kanske något man kan försöka reda ut
|
|
|
|
|
|
|
|
23-05-2010, 20:24
|

Medlem
Antal inlägg: 185
Medlem nr: 19 230

|
CITAT (*Stintan* @ 23-05-2010, 21:10)   här droppar den ena efter den andra in som inte deltagit förut i tråden och börjar svara på gamla överspelade inlägg, det tycker jag är rätt lustigt. Kan bara undra vem av er alla har rätt att tala om för någon annan person när denna får ta illa vid sig av en eller flera riktade usla kommentarer? Är det inte helt upp till den drabbade personen? Det kan ju inte finnas något förbud mot att ta illa upp eftersom det är OK att en del får göra det. En del ältar gamla oförätter i åratal medan andra inte verkar ha rätten att ta illa vid sig överhuvudtaget. Är det inte märkligt? Kan inte någon göra en lista på vilka som får och inte får ta illa vid sig när någon är taskig mot dom? Till Red Top, "det hela" täcker väl allt dittills. Men känner du något behov av att kommentera över alla som droppar in? Får man inte droppa in på ett forum eller ska man vara godkänd först eller hur går det till?
|
|
|
|
|
|
|
|
23-05-2010, 21:26
|

Medlem
Antal inlägg: 3 999
Medlem nr: 4 203

|
CITAT (Amaryllis @ 23-05-2010, 21:24)  Men känner du något behov av att kommentera över alla som droppar in? Får man inte droppa in på ett forum eller ska man vara godkänd först eller hur går det till? Undrar jag också ? Har man inte deltagit, skrivit i en tråd, så har man banne mig inte rätt att kommentera senare
|
|
|
|
|
|
|
|
23-05-2010, 21:37
|

Medlem
Antal inlägg: 3 562
Medlem nr: 11 124

|
CITAT (*Stintan* @ 23-05-2010, 21:10)  :........
Kan bara undra vem av er alla har rätt att tala om för någon annan person när denna får ta illa vid sig av en eller flera riktade usla kommentarer? Är det inte helt upp till den drabbade personen? Det kan ju inte finnas något förbud mot att ta illa upp eftersom det är OK att en del får göra det. En del ältar gamla oförätter i åratal medan andra inte verkar ha rätten att ta illa vid sig överhuvudtaget. Är det inte märkligt? Kan inte någon göra en lista på vilka som får och inte får ta illa vid sig när någon är taskig mot dom?
...... Håller helt med.
--------------------
MVH Mimmi zon 2-3
|
|
|
|
|
|
|
|
23-05-2010, 22:11
|

Medlem

|
CITAT (Amaryllis @ 23-05-2010, 21:24)  Men känner du något behov av att kommentera över alla som droppar in? Får man inte droppa in på ett forum eller ska man vara godkänd först eller hur går det till? Har jag sagt att man inte får droppa in? Varför läser ni in något jag inte sagt? Jag blev bara full i skratt och tyckte att det var rätt lustigt. Det var också vad jag skrev. Inte ett ord om att man inte får droppa in när man vill i vilken tråd man vill. Det finns ingen som helst anledning för mig att ifrågasätta en sån sak. CITAT (Snöflinga @ 23-05-2010, 22:26)  Undrar jag också ? Har man inte deltagit, skrivit i en tråd, så har man banne mig inte rätt att kommentera senare  Se ovan! CITAT (Mårbacka @ 23-05-2010, 21:17)  Jo, visst har man alltid rätt att tycka vad man vill. Trådar kan göra en ledsen, en hyperaktiv och den andra överlycklig, så kan det vara ja, här i alla fall. Jag ville bara få er att tänka på att det finns värre trådar i cyberrymden. Men ni vet, var bara tvungen att stoppa in mitt blomhuvud här med, har inget annat att göra en söndagskväll när barnen inte är hemma. Här finns det kanske något man kan försöka reda ut  Se ovan!
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
23-05-2010, 22:36
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
CITAT (*Stintan* @ 23-05-2010, 21:10)  /.../ Kan bara undra vem av er alla har rätt att tala om för någon annan person när denna får ta illa vid sig av en eller flera riktade usla kommentarer? Är det inte helt upp till den drabbade personen? Det kan ju inte finnas något förbud mot att ta illa upp eftersom det är OK att en del får göra det. En del ältar gamla oförätter i åratal medan andra inte verkar ha rätten att ta illa vid sig överhuvudtaget. Är det inte märkligt? Kan inte någon göra en lista på vilka som får och inte får ta illa vid sig när någon är taskig mot dom?
Till Red Top, "det hela" täcker väl allt dittills. Håller helt med. Det är endast den, som är utsatt för skämtet, som kan avgöra om h*n tar illa vid sig. i detta fallet gjorde E det och har precis som alla andra, rätt att uttrycka sitt obehag över "skämtet"
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
23-05-2010, 22:45
|

Medlem
Antal inlägg: 6 847
Medlem nr: 3 723

|
CITAT (pejori @ 23-05-2010, 23:36)  Håller helt med. Det är endast den, som är utsatt för skämtet, som kan avgöra om h*n tar illa vid sig. i detta fallet gjorde E det och har precis som alla andra, rätt att uttrycka sitt obehag över "skämtet" Och det gjorde hon på sid 1 och på sid 2 kom ursäkten sen är det ju inte någon av dom som har tjatat i 8 sidor till!
--------------------
Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :) Huserar på södra Öland mitt album
|
|
|
|
|
|
|
netha
|
23-05-2010, 22:53
|
Gäster

|
CITAT (Anki på Öland @ 23-05-2010, 23:45)  Och det gjorde hon på sid 1 och på sid 2 kom ursäkten sen är det ju inte någon av dom som har tjatat i 8 sidor till! Och nu kommer jag med ett inlägg som säkert drar till sig kastande ruttna tomater och alla sopor... men jag tycker att om man lämnar ut sig och sitt hälsotillstånd/privatliv på nätet så ska man också vara beredd på att råka ut för ett o annat. Inte för att jag tycker att det är rätt ... men så är det i verkliga livet. Odla.nu/forum är ingen isolerad Ö där medlemmar har det mysigt i prattrådar ... Odla.nu/forum är öppet för hela världens alla internetanvändare och där kan man om man är alltför öppen ... råka ut för än det ena än det andra.
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|