Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Klöver i gräsmattan
          Hassenisse
          Inlägg 20-05-2010, 19:54
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem nr: 30 367

För ganska exakt ett år sedan sådde vi om hela våran gräsmatta. Och nu har vi stora problem med klöver, och det blir bara mer och mer. Jag var inne hos den lokala lantmanna-butiken och skulle köpa en säck Stroller kombi +. Men då jag sa att gräsmattan bara var ett år gammal så avrådde han i butiken mig att strö ut detta medel på en så ny gräs matta eftersom stroller kombi även kunde knäcka gräset pga att den inte var så etabletad.. Antar att det är NPKn i medlet som är för starkt...?
          Kan jag använda något annat medel som tar kål på klövern med som är mer skonsam mot gräset?

Jag har även en liten frågan till om gräsmattan. Den växer dåligt i år och det är en hel del bruna fläckar överallt. Kan detta bero på den stränga vintern och all snö? Vi hade ca 50-60 cm snö på hela gräsmattan...

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-07-2025, 09:31

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon