Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

18 sidor V  « < 4 5 6 7 8 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Troll på odla?
          Aqvakul
          Inlägg 24-05-2010, 13:17
          Länk hit: #101

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Berith @ 24-05-2010, 12:52) *
          Det där tror jag är typiskt sånt som drar igång bråk. g.gif

Ruda säger att han skrattar åt vissa inlägg, och du tror att det är åt medlemmen. Brukar du göra så när nån säger nåt roligt? Skratta åt personen?

Vad jag kan se så drog det inte igång något bråk, knappast ens spädde på det som fanns.. Ruda "skrattade" åt något, som inte skulle vara roligt utan hade en serös avsikt, vilket i min värld innebär att man också skrattar åt den som skrivit meddelandet. Att besvara seriösa inlägg med ett skratt är inget som jag uppskattar...

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          CurlySue
          Inlägg 24-05-2010, 13:25
          Länk hit: #102

Medlem
          Antal inlägg: 577
          Medlem nr: 6 885

själv råkade jag ut för att det blev ett himla liv på "mobben" här när jag bytte nick, hujedamig att någon av dem skulle råka läsa och svara på en av mina trådar.. crazy.gif

--------------------
          Kram
          Miss Curly Sue

Citera
          Tottes matte
          Inlägg 24-05-2010, 13:39
          Länk hit: #103

Gäster

CITAT (Aqvakul @ 22-05-2010, 22:51) *
          Några ropar "troll" för ingenting. Jag tycker att det är ovanligt med "troll" här. Däremot förekommer det relativt ofta lite udda åsikter, men det får man ta...

till Aqvakul, Låt dom ha sina "troll", de kanske mår bra av det, vem vet? visst kommer det åsikter om olika saker som en del tänder på med alla .... ranting.gif men vad gör det. Ta inte del i det om du känner att det lönar sig inte eller nåt annat. det är väl sjutton att man kan inte utrycka sig, bara man inte gå över linjen att det blir kränkande, men det finns ju möjlighet att be om ursäkt om någon skulle bli ledsen. ska det vara så svårt???? whist.gif fr. Tottes matte

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 24-05-2010, 13:43
          Länk hit: #104

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (herkules @ 24-05-2010, 14:02) *
          jo så klart, om de som några här kallar "bråktrådar" försvann skulle hälften av alla medlemmar på odla också försvinna, då skulle du få precis som du vill du gossen, få härja fritt, styra och ställa.
          vilka är de mest välbesökta trådarna?
          inte är det rosenrabattstrådarna iaf .... wink.gif
          men visst, kör för det, vi som tycker annorlunda än gossen ruda kan ju dra oss härifrån.
          och ja, skratta gärna åt mitt inlägg, jag bjuder på det.
          förhoppningsvis lösgörs några bra -finer och du slipper gå omkring och vara en gammal surgubbe.
          tjing!

Det var det där med att försöka skilja på person och innehåll och att inte komma med personangrepp. Svårt ibland. no.gif

Att en 10-20 bråkstakar skulle vara hälften av alla på Odla tror jag inte på.

På tal om Mors lilla Olle, här får ni en fyllevisa på samma melodi:

Mors lilla fyllhund på krogen satt
          rosor på kinden men blicken var matt
          läpparna små liksom näsan var blå
          bara han kunde så skulle han gå.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Tottes matte
          Inlägg 24-05-2010, 13:47
          Länk hit: #105

Gäster

CITAT (Peztis @ 22-05-2010, 22:52) *
          Men egentligen är det väl lite skillnad på att säga vad man tycker och att säga vad man tycker med provocerande avsikt.

Sedan är jag faktiskt av den åsikten att man inte alltid ska säga vad man tycker, att man kan tänka efter några gånger innan man säger/skriver det man gör. Man måste fråga sig själv om det jag tycker och tänker är något som verkligen kan såra eller skada, MÅSTE jag verkligen uttrycka allt jag tycker och tänker? Gör jag det för att den som ställer en fråga behöver ett svar eller hjälp, kanske för att få den att se saker från en annan synvinkel - eller är avsikten att provocera?

En fd arbetskamrat säger med jämna mellanrum "man får väl säga vad man tycker", men nej, det tycker inte jag! Särskilt inte när det är i situationer där man riskerar såra någon med sina uttryckta tankar - vilket hon om och om gör men gömmer sig bakom "man får väl säga vad man tycker"-frasen!

Hej Peztis, Man ska nog tänka först om det passar att utrycka sig dumt eller såra någon. Men man vet ju att en del (människor i allmänhet) har en kort stubin eller är väldigt enkelspråriga, men också de har samma rätt att delta, men ta konsekvenserna av det som inte gillas. det är väl inte en grå massa som tycker lika i allt? rolleyes.gif fr. Tottes matte

Citera
          skogstroll
          Inlägg 24-05-2010, 13:53
          Länk hit: #106

Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem nr: 9 409

jag är troll och det står jag för biggrin.gif

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 24-05-2010, 13:54
          Länk hit: #107

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (skogstroll @ 24-05-2010, 14:53) *
          jag är troll och det står jag för biggrin.gif

ett ovanligt trevligt troll av arten "skogstroll".. wub.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          skogstroll
          Inlägg 24-05-2010, 13:55
          Länk hit: #108

Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem nr: 9 409

CITAT (Aqvakul @ 24-05-2010, 14:54) *
          ett ovanligt trevligt troll av arten "skogstroll".. wub.gif

kompiskram.gif

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          Berith
          Inlägg 24-05-2010, 15:44
          Länk hit: #109

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (Olle A @ 24-05-2010, 14:04) *
          Tack Berith, du är snäll! kompiskram.gif

Olle

Och jag tycker detsamma om dej. giggle.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Berith
          Inlägg 24-05-2010, 15:51
          Länk hit: #110

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (Aqvakul @ 24-05-2010, 14:17) *
          Vad jag kan se så drog det inte igång något bråk, knappast ens spädde på det som fanns.. Ruda "skrattade" åt något, som inte skulle vara roligt utan hade en serös avsikt, vilket i min värld innebär att man också skrattar åt den som skrivit meddelandet. Att besvara seriösa inlägg med ett skratt är inget som jag uppskattar...

Äh, låt inte så sur hela tiden! tummenupp.gif Du har säkert humor du också, bara att du inte vill visa det för oss andra. flirting.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          vitavargen
          Inlägg 24-05-2010, 17:58
          Länk hit: #111

Medlem
          Antal inlägg: 1 576
          Medlem nr: 26 792

CITAT (abbbe @ 22-05-2010, 20:24) *
          Bra att denna tråd skapades. Får se hur många som tycker jag är ett troll nu.

Din fråga här är ganska rättvis.

Svaret till din fråga kommer från "Trolljägaren" i #56. Läs den noga och tänk efter. Det är svaret på varför han kallade dig för troll.

Citera
          abbbe
          Inlägg 24-05-2010, 18:50
          Länk hit: #112

Medlem
          Antal inlägg: 851
          Medlem nr: 8 321

Han får hjärtligt gärna kalla mig troll, jag bryr mig faktiskt inte vad man tycker tummenupp.gif . Själv brukade jag kalla folk för apelsin, blåbär och lingon när jag var liten men det var något annat, den enda liknelsen med det och kalla troll är att det låter töntigt för de som kallas för det. Men lycka till med att jaga troll. Alltid kul med engagemang ändå. Och visst kan ni kalla mig troll för jag har ju ändå sagt att ni får vara beredd på fler miniattacker för min del smile.gif

--------------------
          jävla bladlöss!

Citera
          vitavargen
          Inlägg 24-05-2010, 19:07
          Länk hit: #113

Medlem

CITAT (abbbe @ 24-05-2010, 19:50) *
          ...... Och visst kan ni kalla mig troll för jag har ju ändå sagt att ni får vara beredd på fler miniattacker för min del smile.gif

Har inte kallat dig eller nån annan för Troll. Det beror på att jag inte tycker att sådana ord löser något.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 24-05-2010, 19:27
          Länk hit: #114

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (vitavargen @ 24-05-2010, 20:07) *
          Har inte kallat dig eller nån annan för Troll. Det beror på att jag inte tycker att sådana ord löser något.

Eller så vill du kanske helt enkelt inte kasta sten när du sitter i glashus?

Citera
          abbbe
          Inlägg 24-05-2010, 20:16
          Länk hit: #115

Medlem
          Antal inlägg: 851
          Medlem nr: 8 321

CITAT (vitavargen @ 24-05-2010, 20:07) *

Jag menade inte dig, jag menade Gossen Ruda och alla andra som vill kalla mig troll, inte du alltså.

--------------------
          jävla bladlöss!

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 24-05-2010, 20:35
          Länk hit: #116

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (abbbe @ 24-05-2010, 21:16) *
          Jag menade inte dig, jag menade Gossen Ruda och alla andra som vill kalla mig troll, inte du alltså.

Nja, om du är helt ärlig nu, tycker du att alla dina inlägg har varit så där fantastiskt bra utformade och som inte kan missförstås? Du behöver inte svara men tänka efter.

Här kommer annars texten till en riktig trollvisa, tyvärr har jag inte hittat något ljudspår till originalet. Ett gammalt fult och elakt troll biggrin.gif

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          vitavargen
          Inlägg 25-05-2010, 21:34
          Länk hit: #117

Medlem

CITAT (abbbe @ 24-05-2010, 21:16) *

Alla andra har inte kallat dig för troll. Det är bara några få ( som du själv använde den rätta benämningen Mobben om dem).

(Har tidigare i tråden påpekat att det var olämpligt både för dig och för Elisabeth att du gav en kommentar som kan tyda på hennes höga ålder. Även om du sa att det var skämt, men det passar varken dig eller Elisabeth att sådant händer wink.gif )

Citera
          Red Top
          Inlägg 29-05-2010, 14:17
          Länk hit: #118

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 16 329

Har inte deltagit i diskussionen förut, men skulle vilja utfärda en -varning.

Vi har en rätt ny medlem, som de sista dagrna har accelererat i sina fula påhopp på andra medlemmar på forumet.

Skulle ni av någon anledning drabbas, så bry er inte, gå inte in i en diskussion. Det bara förvärrar det hela.

Den jag talar om är Tottes matte, som just nu inte drar sig för att göra oförskämda inlägg i trädgårdstrådarna.

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          Gita
          Inlägg 29-05-2010, 14:52
          Länk hit: #119

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Red Top @ 29-05-2010, 15:17) *
          Har inte deltagit i diskussionen förut, men skulle vilja utfärda en -varning.

Vi har en rätt ny medlem, som de sista dagrna har accelererat i sina fula påhopp på andra medlemmar på forumet.

Skulle ni av någon anledning drabbas, så bry er inte, gå inte in i en diskussion. Det bara förvärrar det hela.

Den jag talar om är Tottes matte, som just nu inte drar sig för att göra oförskämda inlägg i trädgårdstrådarna.

Det här var verkligen lågt, ja faktiskt uruselt. Sätt dig i ett hörn och skäms Red Top!
          Gita

Citera
          Tottes matte
          Inlägg 29-05-2010, 14:55
          Länk hit: #120

Gäster

CITAT (AndersKbg @ 22-05-2010, 20:10) *
          Hur lite krävs det för att bli betraktad som troll på odla.nu?

Räcker det med en felaktig åsikt eller plumpt skämt för att bli idiotförklarad här?

Ett forumtroll är enligt mig en användare med flera nick som spammar, förstör, provocerar och gör allt för att skapa oreda på ett forum.

Här på odla räcker det med en avvikande åsikt.

Eller?

Hej AndersKbg,
          Det undrar jag också på. Varför blir det så? Kan inte folk fatta att man är inte maos röda armee = ja-sägare, utan varje människa är unik på sitt sett. Även att detta kallas trädgårdsforum, verkar det bli forum till oliktänkande som ska kastas bort --- just det man måste vara "medel-Svensson" om man får yppa sig här.
          det har blivit en himla tjohej vid vissa trådar, de jag hunnit läsa, men det räcker för min del... tummenupp.gif fr. Tottes matte

Citera

18 sidor V  « < 4 5 6 7 8 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-09-2025, 17:24

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon