|
|
  |
Troll på odla? |
|
|
|
31-05-2010, 13:44
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
Nej den är inte min. Finns massor av Rolf Lidbergs fina trollbilder på nätet. Konstig tråd att hälsa någon välkommen i men jag gör det ändå  Detta var till fuchian.
Redigerat av *Stintan*: 31-05-2010, 13:57
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
31-05-2010, 13:52
|

Medlem
Antal inlägg: 15 282
Medlem nr: 18

|
CITAT (Aqvakul @ 31-05-2010, 14:34)  När Göran har valt att avstänga Tottes matte, är det något vi ska ifrågasätta? Det jag ifrågasatte var varför andra medlemmar - du får gärna uppfatta som att jag menar dej i det här fallet eftersom du berättade att just du bett Göran kolla upp Tottes matte! - tycker att just dom ska pma Göran och berätta att andra inte kan uppföra sej som dom önskar. Testa att inte bry dej!
--------------------
----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
|
|
|
|
|
31-05-2010, 13:55
|

Medlem

|
CITAT (fuchian @ 31-05-2010, 14:43)  Tackar så mycket Berit, Jag bara blev lite undrande, men tack för svaret. Var finns dessa 2 personer? Är de i Odla Nu eller på något forum? Jag bara kollar lite, tänker bara vilka regler ni har? fuchian Om du går in under HEM här ovanför så kan du klicka på "om Odla. nu" så finns en massa information.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
31-05-2010, 13:56
|

Medlem
Antal inlägg: 8 486
Medlem nr: 9 409

|
CITAT (Berith @ 31-05-2010, 14:52)  Det jag ifrågasatte var varför andra medlemmar - du får gärna uppfatta som att jag menar dej i det här fallet eftersom du berättade att just du bett Göran kolla upp Tottes matte! - tycker att just dom ska pma Göran och berätta att andra inte kan uppföra sej som dom önskar. Testa att inte bry dej!  fast det här är ju faktiskt en plats där många ska samsas om platsen och byta åsikter så då kanske det behövs lite ordning ibland. Brukar ju vara rätt grova grejer som behövs för att bli rapporterad. Hur konstigt är det?
Redigerat av skogstroll: 31-05-2010, 13:56
--------------------
Zon 1 Simrishamn
|
|
|
|
|
31-05-2010, 13:56
|

Medlem
Antal inlägg: 15 282
Medlem nr: 18

|
CITAT (*Stintan* @ 31-05-2010, 14:31)  ---Det var en fundering som slog mig och gällde inte dig personligen. --- CITAT (*Stintan* @ 31-05-2010, 14:34)  Anta inte så mycket och få det till något annat än det som faktiskt står Berith! Ok!  Tog det som att du skrev till Andersen och då svarade jag som jag gjorde och sen skrev du att det inte var till honom personligen och då blev det som det blev.
--------------------
----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
|
|
|
|
|
31-05-2010, 14:12
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (Berith @ 31-05-2010, 14:52)  Det jag ifrågasatte var varför andra medlemmar - du får gärna uppfatta som att jag menar dej i det här fallet eftersom du berättade att just du bett Göran kolla upp Tottes matte! - tycker att just dom ska pma Göran och berätta att andra inte kan uppföra sej som dom önskar. Testa att inte bry dej!  Märkligt hur du reagerar, Berith. När din kompis Gossen Ruda skriver inlägg på inlägg om "troll" och hur han diskuterar det med Göran, så har du ingen kommentar. Men när jag vid ett enstaka extremt tillfälle, precis som ett antal andra medlemmar, ber Göran att ta en titt, då gör du världens grej av det. Tyvärr verkar det som du, ända sedan jag blev spamborttagare, har satt i system att hacka på mig.
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
31-05-2010, 14:20
|

Medlem
Antal inlägg: 387
Medlem nr: 21 848

|
Aqvakul---> Vill först och främst säga att du gör ett toppenjobb. Av egen erfarenhet vet jag att det gärna kan bli ett dygnet runt jobb administrera en sida. Ser att du idag har möjlighet hålla koll en hel del vilket är strålande. En sak bara som jag måste nämna. Det är att det måste skiljas på en admin och en användare på en sida. Som användare ska man ha möjlighet skriva vad man som privatperson vill. Som admin har man bra mycket mer regler att hålla sig till. Detta gör det svårt skriva/bemöta saker och ting. Vad jag menar med detta är att jag hoppas du får ett admin-konto framöver. Iofs vet många vem som då finns bakom det idag. Keep up the good work!  Edit: Med admin-konto menar jag inte bara själva nicket. Utan även ha dom befogenheter som krävs för att bestämma med eget huvud utan fråga någon om lov. Det tror jag du kan göra galant!
Redigerat av PeterDeleter: 31-05-2010, 14:25
|
|
|
|
|
31-05-2010, 14:36
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
CITAT (Aqvakul @ 31-05-2010, 14:23)  Jo, mer aktiv moderering av administrationen hade inte skadat.
Annars har jag förstått av Gossen Ruda, som tydligen har täta kontakter med Göran, att man brukar få en varning först innan man åker ut. Täta kontakter är nog att överdriva. vi skickade några mail fram och tillbaka beträffande den allmänna stämningen på forumet iom att jag blivit påhoppad av en specifik medlem. Det var ett tag sen. Jag reagerar bara om jag själv blivit utsatt för något, fö får var och en sköta sig själv. Undantag då för exempelvis matten som tydligen ändrat i ursprungsinlägget om jag fattat det rätt. Såna Facebook-fasoner skall inte tolereras och skall anmälas direkt av förste bäste som märker det.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
31-05-2010, 14:46
|

Medlem

|
CITAT (PeterDeleter @ 31-05-2010, 15:20)  Aqvakul---> Vill först och främst säga att du gör ett toppenjobb. Av egen erfarenhet vet jag att det gärna kan bli ett dygnet runt jobb administrera en sida. Ser att du idag har möjlighet hålla koll en hel del vilket är strålande. En sak bara som jag måste nämna. Det är att det måste skiljas på en admin och en användare på en sida. Som användare ska man ha möjlighet skriva vad man som privatperson vill. Som admin har man bra mycket mer regler att hålla sig till. Detta gör det svårt skriva/bemöta saker och ting. Vad jag menar med detta är att jag hoppas du får ett admin-konto framöver. Iofs vet många vem som då finns bakom det idag. Keep up the good work! Edit: Med admin-konto menar jag inte bara själva nicket. Utan även ha dom befogenheter som krävs för att bestämma med eget huvud utan fråga någon om lov. Det tror jag du kan göra galant! Trodde de flesta här var överens om att vi inte vill ha en medlem som har en massa befogenheter att styra och ställa. Inget ont sagt om Aquakul alltså för han behövs sannerligen som vanlig medlem (samt spamborttagare) utan att behöva hålla sig till andra regler än de som gäller oss alla. Varningar och avstängningar ska ligga på huvudansvariga för forumet för att det ska kunna kännas någotsånär opartiskt. Det är inte bedömningar som ska skötas av en som aktivt deltar i forumets diskussioner.
--------------------
|
|
|
|
|
31-05-2010, 14:46
|

Medlem
Antal inlägg: 3 631
Medlem nr: 30 760

|
CITAT (*Stintan* @ 31-05-2010, 14:44)  Nej den är inte min. Finns massor av Rolf Lidbergs fina trollbilder på nätet. Konstig tråd att hälsa någon välkommen i men jag gör det ändå  Detta var till fuchian. Stintan, tack för tipset, är lite nostalgisk när det gäller dessa fina bilder. Har antecknat namnet och när jag nu får lite tid över, så tittar jag på dom. Har lite vila mellan mina planteringar och få ha koll på vädret vad man vågar sätta permament ute. Jag tar inte illa vid att vi hamnade på denna tråd just nu, men jag kommer inte stanna kvar för detta ger inget och jag har en del att läsa vad andra har svarat på olika odlingar. så vi syns!  fr. fuchian
|
|
|
|
|
31-05-2010, 14:53
|

Medlem

|
CITAT (*Stintan* @ 31-05-2010, 15:46)  Trodde de flesta här var överens om att vi inte vill ha en medlem som har en massa befogenheter att styra och ställa. Inget ont sagt om Aquakul alltså för han behövs sannerligen som vanlig medlem (samt spamborttagare) utan att behöva hålla sig till andra regler än de som gäller oss alla. Varningar och avstängningar ska ligga på huvudansvariga för forumet för att det ska kunna kännas någotsånär opartiskt. Det är inte bedömningar som ska skötas av en som aktivt deltar i forumets diskussioner. Håller med Stintan!
--------------------
|
|
|
|
|
31-05-2010, 14:55
|

Medlem
Antal inlägg: 8 486
Medlem nr: 9 409

|
äh ska vi gå ut och rensa ogräs eller nåt istället?
--------------------
Zon 1 Simrishamn
|
|
|
|
|
31-05-2010, 14:56
|

Medlem
Antal inlägg: 3 631
Medlem nr: 30 760

|
CITAT (*Stintan* @ 31-05-2010, 14:55)  Om du går in under HEM här ovanför så kan du klicka på "om Odla. nu" så finns en massa information. Till Stintan .... OK, jag förstår, tar en titt på informationen i de närmaste dagarna, för säkerhets skull. Blev lite "skraj" dit jag hamnade i forum och vill ingen illa, därför frågade jag...  fuchian
|
|
|
|
|
31-05-2010, 14:57
|

Medlem

|
Välkommen hit fuchian!
--------------------
|
|
|
|
|
31-05-2010, 15:37
|

Medlem
Antal inlägg: 387
Medlem nr: 21 848

|
Håller med om rensa ogräs. Snart när det blir kväll får vi plocka mördarsniglar också. Jipppiiiee Nej, nu blir det gruppkram och hoppas på nya fräscha inlägg framöver. Take care folks!
|
|
|
|
|
31-05-2010, 15:47
|

Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 16 329

|
Jag tänker inte rensa ogräs, varken här på forumet eller i trädgården. Ska ut och omskola plantor och skura krukor. Men innan jag gör det vill jag bara tala om att även jag mejlade Göran och bad honom läsa inläggen från den nuvarande "gästen". Jag kunde stå ut med hennes/hans framfart, så länge påhoppen skedde i det allmänna forumet, men när intet ont anande medlemmar i trädgårdstrådarna blev påhoppade blev jag arg. Skrev mitt inlägg ang troll och mejlade Göran. Jag ångrar varken inlägget eller mejlet. Edit: Ändrade Trädgårdsforumet till trädgårdstrådarna
Redigerat av Red Top: 31-05-2010, 15:52
--------------------
Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.
Jevgenij Jevtusjenko
|
|
|
|
|
31-05-2010, 16:06
|

Medlem
Antal inlägg: 4 131
Medlem nr: 51

|
CITAT (*Stintan* @ 31-05-2010, 15:46)  Trodde de flesta här var överens om att vi inte vill ha en medlem som har en massa befogenheter att styra och ställa. Inget ont sagt om Aquakul alltså för han behövs sannerligen som vanlig medlem (samt spamborttagare) utan att behöva hålla sig till andra regler än de som gäller oss alla. Varningar och avstängningar ska ligga på huvudansvariga för forumet för att det ska kunna kännas någotsånär opartiskt. Det är inte bedömningar som ska skötas av en som aktivt deltar i forumets diskussioner. Det är jag inte överens om! En Admin skall inte vara opartisk en Admin enl mej skall vara en som deltar i forumets diskussioner och hänvisa till forumets regler, så tycker jag!!.
--------------------
Problemet är inte de onda människorna utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King. Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T. Att inte cykla är att gå för långt.
Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.
|
|
|
|
|
31-05-2010, 16:09
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
CITAT (andersen @ 31-05-2010, 17:06)  Det är jag inte överens om! En Admin skall inte vara opartisk en Admin enl mej skall vara en som deltar i forumets diskussioner och hänvisa till forumets regler, så tycker jag!!. Håller inte med, admin kan gärna få vara med och lufta sina åsikter men opartiskhet i forumets skötsel är ett måste annars blir det märkligt.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
31-05-2010, 16:16
|

Medlem
Antal inlägg: 4 131
Medlem nr: 51

|
CITAT (Gossen Ruda @ 31-05-2010, 17:09)  Håller inte med, admin kan gärna få vara med och lufta sina åsikter men opartiskhet i forumets skötsel är ett måste annars blir det märkligt. Hur är det på dom andra forumen som du är med på? dom andra forum som jag är med på (happy mtb,guldkort.info,mm) har Admin som klart och tydligt hänvisar till regler i diskussioner och det är inget konstigt med det.
--------------------
Problemet är inte de onda människorna utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King. Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T. Att inte cykla är att gå för långt.
Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.
|
|
|
|
|
31-05-2010, 16:22
|
Medlem
Antal inlägg: 23 015
Medlem nr: 6 358

|
CITAT (fuchian @ 31-05-2010, 15:46)  så vi syns!  fr. fuchian välkommen till odla, ursäkta för min misstänksamhet men den ''frasen'' känner jag ju igen från ''tottes matte''. nedan CITAT (Tottes matte @ 29-05-2010, 18:08)  så det är gott att Odla Nu finns och alla råd jag fått ........  fr. Tottes matte som sagt ber om förlåt för min misstänksamhet men känns lite skumt. om ''jag'' skulle vara ny medlem så är det ju inte denna tråd jag skulle vara aktiv i. men visst alla är vi olika. men skrivstilen känns samma. igen jag ber om ursäkt vill inte starta nåt. men som jag skrev lite misstänksam blev jag.
Redigerat av flaxss: 31-05-2010, 16:24
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|