Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

18 sidor V  « < 10 11 12 13 14 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Troll på odla?
          herkules
          Inlägg 31-05-2010, 22:58
          Länk hit: #221

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (vitavargen @ 31-05-2010, 23:11) *
          Andra medlemmars känslighet mot flera nick ger vatten i kvarnen hos de som skapar flera nick.

Det bästa är att ge sig på texter och ignorera flera nick och sluta med nickundersökning överhuvétaget.

*nickar*

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Berith
          Inlägg 01-06-2010, 05:25
          Länk hit: #222

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (Aqvakul @ 31-05-2010, 15:12) *
          Märkligt hur du reagerar, Berith. När din kompis Gossen Ruda skriver inlägg på inlägg om "troll" och hur han diskuterar det med Göran, så har du ingen kommentar. Men när jag vid ett enstaka extremt tillfälle, precis som ett antal andra medlemmar, ber Göran att ta en titt, då gör du världens grej av det. Tyvärr verkar det som du, ända sedan jag blev spamborttagare, har satt i system att hacka på mig.

Jag tycker inte alls att det är märkligt hur jag reagerar. Jag såg att en "udda" (eller vad man ska kalla henne?) medlem stod som gäst och jag undrade vem som fixat att hon blev avstängd. Gå tillbaka och se att jag inte frågade om det var du som fixat det, det var istället du som berättade det. Oavsett vem som pmar Göran för att (ev) få en annan medlem avstängd så tycker jag det är som att skvallra. Och jag som vuxen (räknar mej iaf inte som i skvaller-åldern - om det nu finns nån sån...) skulle aldrig komma på tanken att skvallra på andra medlemmar här, antagligen för att jag tror/tycker att vi är här på lika villkor. Ingen medlem är förmer än nån annan...

Om du tar det som att jag hackar på dej så får du göra det. Det har ju knappast med din uppgift som spamborttagare att göra att du skrev till Göran? Eller hur kom det uppdraget in i sammanhanget här...?

Jag har sagt flera gånger förut och säger det igen!! Jag tycker du gör ett toppenjobb när du raderar spam! Kolla gärna bakåt i spamdiskussionstrådar så ser du att jag skrivit det förut. Men så fort du skriver att jag hackar på dej för att du fått som uppgift att radera spam så hoppar gärna andra på och tror att jag kritiserar dej som spamborttagare och som du säger här "satt i system att hacka på dej".

"Din kompis Gossen Ruda" låter väldigt nedvärderande av Ruda. Jag är nog inte mer kompis med honom här än med andra. Beundrar självklart hans kunskaper om smådjuren och utnyttjar ofta den kunskapen men om det kan sägas att vi är kompisar vet jag inte...

(skickar detta utan att förhandsgranska... får återkomma och rätta om det blir galet!)

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 01-06-2010, 06:36
          Länk hit: #223

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Som medlem här på forumet så har jag inte bara rätt utan närmast en skyldighet att påtala grova brott mot användarvillkoren.
          Om vi inte hjälps åt att hålla en viss ordning här så förfaller forumet.

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Berith
          Inlägg 01-06-2010, 06:52
          Länk hit: #224

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 31-05-2010, 15:46) *
          Trodde de flesta här var överens om att vi inte vill ha en medlem som har en massa befogenheter att styra och ställa. Inget ont sagt om Aquakul alltså för han behövs sannerligen som vanlig medlem (samt spamborttagare) utan att behöva hålla sig till andra regler än de som gäller oss alla. Varningar och avstängningar ska ligga på huvudansvariga för forumet för att det ska kunna kännas någotsånär opartiskt. Det är inte bedömningar som ska skötas av en som aktivt deltar i forumets diskussioner.

Håller med om att vi inte ska ha nån annan medlem som moderator!

Men när du skriver att "trodde de flesta här var överens om att vi inte vill ha en medlem som har en massa befogenheter att styra och ställa" så vill ju dom allra flesta att vi ska ha just det - i alla fall om man ska gå efter omröstningen jag gjorde för ett tag sen om vi vill ha en annan medlem som moderator. Där visade det ju att dom allra flesta ville just det!

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 01-06-2010, 07:08
          Länk hit: #225

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (*Stintan* @ 31-05-2010, 23:57) *
          Det behövs inga nickundersökningar för att se det. Vad du tycker är bäst har ingen betydelse i saken.

Frågan är känslig eftersom vitavargen förut var reggad som rahmat2 och blev avstängd.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          herkules
          Inlägg 01-06-2010, 07:43
          Länk hit: #226

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 01-06-2010, 08:08) *
          Frågan är känslig eftersom vitavargen förut var reggad som rahmat2 och blev avstängd.

kan du bevisa ditt påstående? om inte tänker jag mig att du ska ta tillbaka det.

--------------------

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 01-06-2010, 07:48
          Länk hit: #227

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Berith @ 01-06-2010, 07:52) *
          Håller med om att vi inte ska ha nån annan medlem som moderator!

Men när du skriver att "trodde de flesta här var överens om att vi inte vill ha en medlem som har en massa befogenheter att styra och ställa" så vill ju dom allra flesta att vi ska ha just det - i alla fall om man ska gå efter omröstningen jag gjorde för ett tag sen om vi vill ha en annan medlem som moderator. Där visade det ju att dom allra flesta ville just det!

Jaha då visade väl din undersökning det. Den betyder inte så värst mycket anser jag eftersom det finns folk här som inte ens vet vad en moderator är för något och ännu mindre hur forumet fungerar. Urvalet är väl inte heller så stort så att man kan fästa någon större vikt vid resultatet på såna undersökningar. Hade undersökningen gjorts vid ett annat tillfälle kanske resultatet blivit ett annat. Då är det lätt att sitta och rösta för det ena eller det andra. Fattar ändå inte varför det ska tjafsas om detta då det ändå inte är aktuellt med en medlemsmoderator. Det står var och en fritt att be Admin kolla en tråd om man tycker att där förekommer regelbrott. Det är inte detsamma som att anmäla en annan medlem. Dom enda som kan avgöra var ribban ska ligga och vilken åtgärd som eventuellt ska vidtas är dom som bestämmer över forumet.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Anma
          Inlägg 01-06-2010, 07:57
          Länk hit: #228

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Berith @ 01-06-2010, 06:25) *
          /.../
          "Din kompis Gossen Ruda" låter väldigt nedvärderande av Ruda. Jag är nog inte mer kompis med honom här än med andra. Beundrar självklart hans kunskaper om smådjuren och utnyttjar ofta den kunskapen men om det kan sägas att vi är kompisar vet jag inte...

(skickar detta utan att förhandsgranska... får återkomma och rätta om det blir galet!)

Hur menar du nu? Att om man uppfattas som din kompis så är det förnedrande för en själv?

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 01-06-2010, 08:09
          Länk hit: #229

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 01-06-2010, 08:08) *

Vad menar du? Vad har det för betydelse om det är som du säger ovan? Tycker du att avstängningar ska vara på livstid? Ska man inte kunna ges en ny chans efter ett tag? Varför har det betydelse för dig om en medlem haft ett annat nick förut och varit avstängd? Är det inte hur man uppför sig nu som har betydelse?

/många frågor/

--------------------

Citera
          Berith
          Inlägg 01-06-2010, 08:18
          Länk hit: #230

Medlem

CITAT (Anma @ 01-06-2010, 08:57) *
          Hur menar du nu? Att om man uppfattas som din kompis så är det förnedrande för en själv?

Neej så menade jag inte... unsure.gif

Men jag tog det som att AQ tyckte att Ruda och jag gaddat ihop oss när han skrev så. Att bara för att vi båda ogillar troll på forumet så blev vi automatiskt kompisar. Eller att för att vi var kompisar så tyckte vi automatiskt samma om troll. Självklart är jag kompis med Ruda - kompis=vän. Han är en av dom som jag verkligen lita på här, och så långt från ställatillbråkmedlem som helst.

CITAT (*Stintan* @ 01-06-2010, 09:09) *
          ---Tycker du att avstängningar ska vara på livstid? ---

Bra fråga!

Fast jag förstår iofs inte varför man söker sej tillbaka till ett forum där man tidigare blivit avstängd. Även om man förstod vinken och kommer tillbaka och uppför sej annorlunda...

--------------------

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 01-06-2010, 08:34
          Länk hit: #231

Medlem

CITAT (Berith @ 01-06-2010, 09:18) *
          Fast jag förstår iofs inte varför man söker sej tillbaka till ett forum där man tidigare blivit avstängd. Även om man förstod vinken och kommer tillbaka och uppför sej annorlunda...

Kanske inte är meningen att man ska förstå allt men det finns säkert någon psykologisk förklaring på det.

--------------------

Citera
          Berith
          Inlägg 01-06-2010, 08:52
          Länk hit: #232

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 01-06-2010, 09:34) *
          Kanske inte är meningen att man ska förstå allt men det finns säkert någon psykologisk förklaring på det.

Ja antagligen... wink.gif

--------------------

Citera
          Solstorm
          Inlägg 01-06-2010, 08:54
          Länk hit: #233

Medlem
          Antal inlägg: 2 933
          Medlem nr: 13 452

Jag tycker att det är rätt att "skvallra". Jag har inte gjort det den här gången men har tidigare anmält/visat på trådar om två olika dårar på forumet. Det var inte jag själv som råkade illa ut då,det var andra personer. En person som bär sig illa åt kan ju förstöra så mycket. Stämningen och tonen blir otrevlig och en del personer kan bli rejält sårade. På tex en arbetsplats så tar man ju tag i om någon är otrevlig och sårar människor, självklart tycker jag att man ska göra det här också. Jag vill inte höra till dem som står och tittar på när någon får stryk.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 01-06-2010, 09:07
          Länk hit: #234

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 01-06-2010, 09:09) *
          Vad menar du? Vad har det för betydelse om det är som du säger ovan? Tycker du att avstängningar ska vara på livstid? Ska man inte kunna ges en ny chans efter ett tag? Varför har det betydelse för dig om en medlem haft ett annat nick förut och varit avstängd? Är det inte hur man uppför sig nu som har betydelse?

/många frågor/

Ett svar: Om vitavargen känner sig besvärad av mitt påstående så är det upp till honom att kontakta admin för att få rättelse.

--------------------

Citera
          Anma
          Inlägg 01-06-2010, 09:11
          Länk hit: #235

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Solstorm @ 01-06-2010, 09:54) *
          Jag tycker att det är rätt att "skvallra". Jag har inte gjort det den här gången men har tidigare anmält/visat på trådar om två olika dårar på forumet. Det var inte jag själv som råkade illa ut då,det var andra personer. En person som bär sig illa åt kan ju förstöra så mycket. Stämningen och tonen blir otrevlig och en del personer kan bli rejält sårade. På tex en arbetsplats så tar man ju tag i om någon är otrevlig och sårar människor, självklart tycker jag att man ska göra det här också. Jag vill inte höra till dem som står och tittar på när någon får stryk.

Håller med dig! Men själv har jag aldrig anmält, vad jag minns. Det är inte att skvallra när man anmäler. Sen är det ju som sagt upp till forumansvariga att bedöma vad som ska göras åt anmälningen.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 01-06-2010, 09:27
          Länk hit: #236

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Gossen Ruda @ 01-06-2010, 10:07) *
          Ett svar: Om vitavargen känner sig besvärad av mitt påstående så är det upp till honom att kontakta admin för att få rättelse.

låter som en märklig omvänd bevisbörda...

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Gita
          Inlägg 01-06-2010, 09:29
          Länk hit: #237

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Gossen Ruda @ 31-05-2010, 12:15) *
          Inte jag som sagt, och skrivit. Jag har också skrivit att man bör hålla låg profil i början så att alla hinner bilda sig en uppfattning. I ett forum där man kan vara helt anonym ligger det i sakens natur att alla nykomlingar granskas noga, den som inte gör det är alldeles för naiv.

För naiv för vadå?
          Så otroligt fånigt att få Mollys (eller vad det nu sign var) avstängd. En och annan knäppis mer eller mindre spelar väl ingen roll, det kan man faktiskt stå ut med. Tycker för övrigt att det finns lite för många "bröder och systrar duktig" eller "vänner av ordning" om man föredrar att kalla fenomenet så.
          Gita

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 01-06-2010, 09:34
          Länk hit: #238

Medlem

CITAT (Gita @ 01-06-2010, 10:29) *
          För naiv för vadå?
          Så otroligt fånigt att få Mollys (eller vad det nu sign var) avstängd. En och annan knäppis mer eller mindre spelar väl ingen roll, det kan man faktiskt stå ut med. Tycker för övrigt att det finns lite för många "bröder och systrar duktig" eller "vänner av ordning" om man föredrar att kalla fenomenet så.
          Gita

Skönt att få sällskap i gänget? laugh.gif Beträffande naivismen så gäller det väl mest om en nyreggad medlem med stor frenesi kastar sig mer eller mindre direkt in i bråktrådarna eller ställer till med bråk själv. Om någon frågar om ett ogräs och dess bekämpning orkar jag inte ens lyfta ett ögonlock det minsta.

--------------------

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 01-06-2010, 09:39
          Länk hit: #239

Medlem

Det var väl inget svar på mina frågor. wink.gif Dom kan väl knappast ha varit svåra att förstå confused.gif
          Upprepar:
          1. Vad har det för betydelse om det är som du säger ovan? (Det du påstod i förra inlägget)
          2. Tycker du att avstängningar ska vara på livstid?
          3. Varför ska man inte kunna ges en ny chans efter ett tag? (om du svarat ja på fråga 2)
          4. Varför har det betydelse för dig om en medlem haft ett annat nick förut och varit avstängd?
          5. Är det inte hur man uppför sig nu som har betydelse?

--------------------

Citera
          herkules
          Inlägg 01-06-2010, 10:40
          Länk hit: #240

Medlem

nä det är det inte, lägg inte över din skit på honom!
          hur fan orkar man bry sig? blink.gif du skulle prova med att skaffa dig ett liv istället för att sitta och anklaga folk för att vara troll!

--------------------

Citera

18 sidor V  « < 10 11 12 13 14 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-09-2025, 07:09

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon