|
|
  |
Troll på odla? |
|
|
|
01-06-2010, 12:59
|
Medlem
Antal inlägg: 2
Medlem nr: 30 795

|
Hej! Jag vet inte riktigt vad troll är i detta sammanhang, men om man har gjort ngt galet pga okunskap är det väl knappast ngn som tjäbblar över det? Åsikten om bidrag eller icke bidrag kanske detta inte är rätt forum att diskutera i? Det är ett känsligt ämne. Dessutom så kan odling vara räddningen för en del som tex är sjukskrivna av olika orsaker! Alla vet ju att odling ger glädje, kraft och inspiration! Heja odlandet! Denna sajt ska väl ändå vara för glädjen i att odla?? Idéer, inspiration, lära sig mer, och uppmuntra varandra!!!???
Ha det bäst i sommarvädret alla!
|
|
|
|
|
01-06-2010, 14:35
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (Wilmaz @ 01-06-2010, 13:59)  Hej! Jag vet inte riktigt vad troll är i detta sammanhang, men om man har gjort ngt galet pga okunskap är det väl knappast ngn som tjäbblar över det? Åsikten om bidrag eller icke bidrag kanske detta inte är rätt forum att diskutera i? Det är ett känsligt ämne. Dessutom så kan odling vara räddningen för en del som tex är sjukskrivna av olika orsaker! Alla vet ju att odling ger glädje, kraft och inspiration! Heja odlandet! Denna sajt ska väl ändå vara för glädjen i att odla?? Idéer, inspiration, lära sig mer, och uppmuntra varandra!!!???
Ha det bäst i sommarvädret alla! Fast Allmänt forum> Småpratsavdelningen är ju till för att man ska kunna diskutera annat än just trädgårdsrelaterat. Var fick du "bidrag" ifrån? Vill man bara prata odla så gör man det bäst i Trädgårdsavdelningen. Välkommen till Odla!
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
01-06-2010, 14:38
|

Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 16 329

|
CITAT (Wilmaz @ 01-06-2010, 13:59)  Hej! Jag vet inte riktigt vad troll är i detta sammanhang, men om man har gjort ngt galet pga okunskap är det väl knappast ngn som tjäbblar över det? Åsikten om bidrag eller icke bidrag kanske detta inte är rätt forum att diskutera i? Det är ett känsligt ämne. Dessutom så kan odling vara räddningen för en del som tex är sjukskrivna av olika orsaker! Alla vet ju att odling ger glädje, kraft och inspiration! Heja odlandet! Denna sajt ska väl ändå vara för glädjen i att odla?? Idéer, inspiration, lära sig mer, och uppmuntra varandra!!!???
Ha det bäst i sommarvädret alla! Du är i Allmänt forum, underavdelning: Småprat, Prat i största allmänhet. Ej trädgårdrelaterat!Odling diskuterar vi framförallt i Trädgårdsforumet, med alla dess underavdelningar. Som ny på forumet kanske du inte förstår vad vi pratar om, men om du läser tråden från början, kanske det klarnar. Edit: Glömde citatet.
Redigerat av Red Top: 01-06-2010, 14:39
--------------------
Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.
Jevgenij Jevtusjenko
|
|
|
|
|
01-06-2010, 15:18
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
För de som inte varit med från början av forumet, eller för den delen tiden innan, kanske en förklaring vore på plats. Från första början fanns, "I begynnelsen var", det bara ett forum med trådad visning. Givetvis dök det upp annat än rena odlingsfrågor men inte så mycket, det visade dock att även inbitna odlare hade annat att prata om också. Sen när det nya forumet kom där man kunde dela upp det i olika delfora kom då den allmänna avdelningen med underavdelningar som småprat. Det var bra för då hölls odlaavdelningarna rena från sånt. Tyvärr har det sen urartat och småprat har blivit en tummelplats för diverse tyckare och tjatare som knappt kan stava till odla och än mindre vet betydelsen av ordet. För att inte tala om div forumtroll. Jag hade nog funderat på att strama upp det hela men det är inte jag som bestämmer här, jag bara utnyttjar min rätt att framföra min mening. (Jag tror jag vet vilka som kommer att opponera sig nu  )
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
01-06-2010, 15:40
|

Medlem
Antal inlägg: 4 131
Medlem nr: 51

|
Ja jag har svårt med stavningen. men du har rätt det borde stramas upp det hela.
--------------------
Problemet är inte de onda människorna utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King. Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T. Att inte cykla är att gå för långt.
Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.
|
|
|
|
|
01-06-2010, 16:05
|

Medlem
Antal inlägg: 1 576
Medlem nr: 26 792

|
CITAT (abbbe @ 22-05-2010, 20:24)  Bra att denna tråd skapades. Får se hur många som tycker jag är ett troll nu. Det är bara Gubben Ruda som kallat dig för troll. Han får förklara varför han håller på med det brutala(att kalla andra för troll och leta i deras nick). Det är väldigt få som följer hans sjuka misstänksamma tankar. De flesta i denna tråd har yttrat sin sympati för dig som en medlem (som Ruda vill lägga under sina smutsiga fötter). ( Det sägs att de som leker polis har inte fått komma in i utbildningen pg av diverse hinder. Det är kanske därför han leker kommissarie)
|
|
|
|
|
01-06-2010, 16:08
|

Medlem

|
CITAT (Gossen Ruda @ 01-06-2010, 16:18)  För de som inte varit med från början av forumet, eller för den delen tiden innan, kanske en förklaring vore på plats. Från första början fanns, "I begynnelsen var", det bara ett forum med trådad visning. Givetvis dök det upp annat än rena odlingsfrågor men inte så mycket, det visade dock att även inbitna odlare hade annat att prata om också. Sen när det nya forumet kom där man kunde dela upp det i olika delfora kom då den allmänna avdelningen med underavdelningar som småprat. Det var bra för då hölls odlaavdelningarna rena från sånt. Tyvärr har det sen urartat och småprat har blivit en tummelplats för diverse tyckare och tjatare som knappt kan stava till odla och än mindre vet betydelsen av ordet. För att inte tala om div forumtroll. Jag hade nog funderat på att strama upp det hela men det är inte jag som bestämmer här, jag bara utnyttjar min rätt att framföra min mening. (Jag tror jag vet vilka som kommer att opponera sig nu  ) Men om medlemars odlingsintresse och odlingskunskaper kan du uppenbarligen uttala dig Du låter som en gammal gisten gubbe som inte vill acceptera att tiden går utan vill att allt ska stanna vid just det som "I begynnelsen var". Det du skriver är ganska oförskämt mot medlemar som tillkommit på senare år.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
01-06-2010, 16:25
|

Medlem

|
CITAT (*Stintan* @ 01-06-2010, 17:08)  Men om medlemars odlingsintresse och odlingskunskaper kan du uppenbarligen uttala dig Du låter som en gammal gisten gubbe som inte vill acceptera att tiden går utan vill att allt ska stanna vid just det som "I begynnelsen var". Det du skriver är ganska oförskämt mot medlemar som tillkommit på senare år.  Där kom en av de påtänkta opponenterna.  Det finns en del som inte kan se ett klaver utan att tvångsmässigt försöka trampa i det. Jag är tyvärr inte oförskämd utan ärlig. Det heter Odlas forum vilket gått spårlöst förbi hos en del. Småprat är till för att odlaiternas andra intressen skall kunna ventileras, inte för att kreti och pleti skall kunna spy ur sig gallan här. Det finns flashback och andra liknande fora för dem, fast förmodligen kommer de snabbt att åka ut med öronen först om det finns moderatorer där. Jag anser fortfarande att man borde vara aktiv i de specifika odlingsavdelningarna för att få skriva här.
--------------------
|
|
|
|
|
01-06-2010, 16:28
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (Gossen Ruda @ 01-06-2010, 17:25)  Där kom en av de påtänkta opponenterna.  Det finns en del som inte kan se ett klaver utan att tvångsmässigt försöka trampa i det. Jag är tyvärr inte oförskämd utan ärlig. Det heter Odlas forum vilket gått spårlöst förbi hos en del. Småprat är till för att odlaiternas andra intressen skall kunna ventileras, inte för att kreti och pleti skall kunna spy ur sig gallan här. Det finns flashback och andra liknande fora för dem, fast förmodligen kommer de snabbt att åka ut med öronen först om det finns moderatorer där. Jag anser fortfarande att man borde vara aktiv i de specifika odlingsavdelningarna för att få skriva här. Hur aktiv då? Och vem ska avgöra det?
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
01-06-2010, 16:36
|

Medlem

|
CITAT (Aqvakul @ 01-06-2010, 17:28)  Hur aktiv då? Och vem ska avgöra det? Göran och/eller Ingemar exempelvis. Man kanske kan lägga in ett loggprogram, finns redan förresten, som talar om hur aktiv man är i de andra avdelningarna. Utpekade personer kan då kontrolleras om vad och hur de skriver för att sen uppmanas att visa odlatakter eller pysa iväg. På tal om troll så kan alla se hur hur vitatrollet rahmat förgäves försöker dra igång ett bråk strax ovan genom att plocka fram ett gammalt inlägg och sen vara oförskämd. Det är så forumtrollen jobbar.
--------------------
|
|
|
|
|
01-06-2010, 16:42
|

Medlem
Antal inlägg: 5 521
Medlem nr: 7 219

|
CITAT (Gossen Ruda @ 01-06-2010, 17:36)  Göran och/eller Ingemar exempelvis. Man kanske kan lägga in ett loggprogram, finns redan förresten, som talar om hur aktiv man är i de andra avdelningarna. Utpekade personer kan då kontrolleras om vad och hur de skriver för att sen uppmanas att visa odlatakter eller pysa iväg.
På tal om troll så kan alla se hur hur vitatrollet rahmat förgäves försöker dra igång ett bråk strax ovan genom att plocka fram ett gammalt inlägg och sen vara oförskämd. Det är så forumtrollen jobbar. snart kommer jag försöka sätta dit dig för förtal bara så du vet det!
--------------------
likes anarki och faråthelvete ☺
|
|
|
|
|
01-06-2010, 16:53
|

Medlem

|
CITAT (Gossen Ruda @ 01-06-2010, 17:25)  Där kom en av de påtänkta opponenterna.  Det finns en del som inte kan se ett klaver utan att tvångsmässigt försöka trampa i det. Jag är tyvärr inte oförskämd utan ärlig. Det heter Odlas forum vilket gått spårlöst förbi hos en del. Småprat är till för att odlaiternas andra intressen skall kunna ventileras, inte för att kreti och pleti skall kunna spy ur sig gallan här. Det finns flashback och andra liknande fora för dem, fast förmodligen kommer de snabbt att åka ut med öronen först om det finns moderatorer där. Jag anser fortfarande att man borde vara aktiv i de specifika odlingsavdelningarna för att få skriva här. Nu får du baske mig förklara dig. På vilket sätt skulle jag vara "en av de påtänkta opponenterna"?
--------------------
|
|
|
|
|
01-06-2010, 16:56
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
 Rudans hånfulla debattstil är verkligen inte trevlig!
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
01-06-2010, 16:57
|

Medlem

|
CITAT (Gossen Ruda @ 01-06-2010, 17:36)  Göran och/eller Ingemar exempelvis. Man kanske kan lägga in ett loggprogram, finns redan förresten, som talar om hur aktiv man är i de andra avdelningarna. Utpekade personer kan då kontrolleras om vad och hur de skriver för att sen uppmanas att visa odlatakter eller pysa iväg.
På tal om troll så kan alla se hur hur vitatrollet rahmat förgäves försöker dra igång ett bråk strax ovan genom att plocka fram ett gammalt inlägg och sen vara oförskämd. Det är så forumtrollen jobbar. Du är bara för mycket ibland
--------------------
|
|
|
|
Rihane
|
01-06-2010, 17:16
|
Gäster

|
På tal om troll så kan alla se hur hur vitatrollet rahmat förgäves försöker dra igång ett bråk strax ovan genom att plocka fram ett gammalt inlägg och sen vara oförskämd. Det är så forumtrollen jobbar. Tänk ett steg till. Den som bara vill tjafsa tar helt enkelt och skriver på odla avdelningen också
|
|
|
|
|
01-06-2010, 17:30
|

Medlem

|
Mycket nu CITAT (herkules @ 01-06-2010, 17:42)  snart kommer jag försöka sätta dit dig för förtal bara så du vet det! Hur så, jag har inte förtalat dig? Det är bara den förtalade som kan försöka "sätta dit" mig och vitatrollet passar sig nog. Fö så kom här huvudopponent 2.  CITAT (*Stintan* @ 01-06-2010, 17:53)  Nu får du baske mig förklara dig. På vilket sätt skulle jag vara "en av de påtänkta opponenterna"? Du är mycket snabb på att tala om vad du tänker och vill gärna bestämma, mer än mig. CITAT (Aqvakul @ 01-06-2010, 17:56)   Rudans hånfulla debattstil är verkligen inte trevlig! Inte hånfull, bara rak på sak men det kanske inte passar dig? CITAT (*Stintan* @ 01-06-2010, 17:57)  Du är bara för mycket ibland ????????? CITAT (Rihane @ 01-06-2010, 18:16)  Tänk ett steg till. Den som bara vill tjafsa tar helt enkelt och skriver på odla avdelningen också Det är en risk man får ta men det går snart att se om inläggen bara är ett spel för galleriet.
Redigerat av Gossen Ruda: 01-06-2010, 17:31
--------------------
|
|
|
|
|
01-06-2010, 17:38
|

Medlem
Antal inlägg: 1 576
Medlem nr: 26 792

|
CITAT (Gossen Ruda @ 01-06-2010, 18:30)  ................................................................................ ................................................................................ ................................................................................ ................................................................................ .................................................................... Istället för all tjafs, försök och ge en förklaring till varför kallade du Abbe för troll. Fattar du inte att det är andras värdigheter du leker med? Finns det ingen sandlåda i din närhet så att du kan leka av dig dina kommissarieleker där? Väx upp och tänk på att det du kallar för "trolljägare" är inget annat är tramp på andras värdigheter. Sorgligt att du inte fattar!
|
|
|
|
Rihane
|
01-06-2010, 17:38
|
Gäster

|
CITAT (Gossen Ruda @ 01-06-2010, 18:30)  Det är en risk man får ta men det går snart att se om inläggen bara är ett spel för galleriet. Om du tror att dom som tjänar pengar på att driva odla ens funderar i dom riktningarna får du gärna tala om det. Edit fick med två ord för mycket i citat som jag inte ville citera
Redigerat av Rihane: 01-06-2010, 17:40
|
|
|
|
|
01-06-2010, 17:50
|

Medlem

|
CITAT (Gossen Ruda @ 01-06-2010, 18:30)  Du är mycket snabb på att tala om vad du tänker och vill gärna bestämma, mer än mig.
????????? Vad är det för fel med att tala om vad man tänker? Att jag gärna vill bestämma har du fått om bakfoten, du kan vara lugn du sitter säkert på din tron. Att ha åsikter om saker och ting är inte detsamma som att vilja bestämma. Jag har aldrig stuckit under stol med att jag tycker det är kul att diskutera/debattera dock. Att du skriver en massa ????? som svar på mitt inlägg tyder på väldigt dålig självinsikt. Ibland går du helt enkelt för långt med dina förtal.
--------------------
|
|
|
|
|
01-06-2010, 18:03
|

Medlem

|
CITAT (Rihane @ 01-06-2010, 18:38)  Om du tror att dom som tjänar pengar på att driva odla ens funderar i dom riktningarna får du gärna tala om det. Jag tror inget i den frågan, redovisar bara vad jag tycker och tänker. Jag tror dock att denna tråden läses av admin. CITAT (*Stintan* @ 01-06-2010, 18:50)  Att du skriver en massa ????? som svar på mitt inlägg tyder på väldigt dålig självinsikt. Ibland går du helt enkelt för långt med dina förtal. Ditt inlägg var nog inte det mest lysande, jag förstår helt enkelt inte vad du menar. Förtal? Av vem?
--------------------
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|