Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

18 sidor V  « < 12 13 14 15 16 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Troll på odla?
          *Stintan*
          Inlägg 01-06-2010, 18:11
          Länk hit: #261

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Gossen Ruda @ 01-06-2010, 19:03) *
          Ditt inlägg var nog inte det mest lysande, jag förstår helt enkelt inte vad du menar. Förtal? Av vem?

Vitavargen är bara ett exempel.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Rihane
          Inlägg 01-06-2010, 18:20
          Länk hit: #262

Gäster

CITAT (Gossen Ruda @ 01-06-2010, 19:01) *
          Jag tror inget i den frågan, redovisar bara vad jag tycker och tänker. Jag tror dock att denna tråden läses av admin.

Men du skrev
          CITAT
          CITAT (Gossen Ruda @ 01-06-2010, 18:30)
          Det är en risk man får ta men det går snart att se om inläggen bara är ett spel för galleriet.

Det är en risk som admin tar inte du.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 01-06-2010, 19:11
          Länk hit: #263

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (*Stintan* @ 01-06-2010, 19:11) *
          Vitavargen är bara ett exempel.

Om du tar på dig glasögonen och noga läser vv:s inlägg från kl 17:05 så kanske du fattar vem som förtalar vem.

CITAT (Rihane @ 01-06-2010, 19:20) *
          Men du skrev
          Det är en risk som admin tar inte du.

Ja? Givetvis tar jag inga risker, jag är bara en användare. "Man" är inte lika med "jag".

Nu har jag dock inte tid med mer tjafs, ett antal steklar väntar på montering.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Rihane
          Inlägg 01-06-2010, 19:40
          Länk hit: #264

Gäster

CITAT (Gossen Ruda @ 01-06-2010, 20:11) *
          Nu har jag dock inte tid med mer tjafs, ett antal steklar väntar på montering.

Kanske bäst så.

Citera
          Meriona
          Inlägg 01-06-2010, 20:36
          Länk hit: #265

Gäster

Nu hoppade jag över en hel del tjafsiga inlägg, men undrar litegrann om det är fler som tycker att man måste vara aktiv i odlingstrådarna för att få skriva i småprat? Jag odlar på min nivå (balkong/inne), men har inte så mycket att dryfta vad gäller odling i experttrådarna, jag har helt enkelt inte den kunskapen, och ibland inte heller intresset. Men jag läser en del, och tycker att det är intressant. Det finns ju exempelvis ingen anledning för mig att kommentera en mördarsnigeltråd direkt, det kravlar inte så många här hos mig... sweatingbullets.gif Som tur är!

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 01-06-2010, 20:41
          Länk hit: #266

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Nej Meriona, jag tycker inte att man ska ställa såna krav.

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 01-06-2010, 20:42
          Länk hit: #267

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 01-06-2010, 20:11) *
          Om du tar på dig glasögonen och noga läser vv:s inlägg från kl 17:05 så kanske du fattar vem som förtalar vem.

Men jag fattar inte varför du har behov av att ge igen när det gäller vv. Själv har jag för länge sen i stort sett lagt ner bemötande av den personens inlägg eftersom allt man säger i stort sett missuppfattas och förvrängs. Det känns som om ni förföljer varandra
          och bara tjatar om hur förfördelade ni blir av varandra. Den som är klokast lägger ner först och jag skulle bli glad om det var du. Jag vet att du inte bryr dig om vad jag tycker men jag skriver det ändå. smile.gif

--------------------

Citera
          Motti
          Inlägg 01-06-2010, 20:52
          Länk hit: #268

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Jag tänkte väl närmast på Stintan att man inte ska ta åt sig om någon hoppar på en det är bara och skita i det och ignorera det.Klart man har rätt att tycka och tänka vad man vill men att bli förbannad på andra för att inte de tycker som "jag" ja det fungerar ju inte och då blir det konflikter,ibland får man vara lite ödmjuk och förstå att inte alla har samma åsikt och att det inte går att pracka på alla andra just sin åsikt.Japp så tänkte jag shy.gif

Citera
          Meriona
          Inlägg 01-06-2010, 21:06
          Länk hit: #269

Gäster

Nej åsikter måste man såklart få ha olika (även om det svider ibland), men jag måste erkänna att jag har svårt för när man inte känner till det grundläggande med moral och etik, alltså hur man uppför sig mot andra människor. Det kanske är därför man trollvarnar i onödan ibland, fast det är bara en gissning?

Citera
          Motti
          Inlägg 01-06-2010, 21:16
          Länk hit: #270

Medlem

Finns alltid människor som vill mucka gräl eller blir förbanade när man inte håller med dom,men man kan ju faktiskt välja att dra sig ur och inte gå i gensvar om man inte gillar läget.Själv drar jag mig ur när jag tycker diskutionen urartar och den blir barnslig eller går till personatacker sådant gillar inte jag alls.I övrigt tycker jag övervägande av Odliaterna är trevliga och sansade och väldigt roliga blomma.gif

Citera
          Meriona
          Inlägg 01-06-2010, 21:18
          Länk hit: #271

Gäster

Jaaa, det skriver jag under på, Odlaiter-i-gemen är fantastiska människor!

Citera
          Motti
          Inlägg 01-06-2010, 21:22
          Länk hit: #272

Medlem

Absolut !och det är dom som håller nivån här,jag gillar det här forumet skarpt och det finns alltid en axel att gråta ut på när det är motigt och mycket empati från många här det ska vi inte glömma bort.sen är det ju ingen garanti att man blir älskad av alla här men så är det ju här i livet man kan inte vara älskad och omtyckt av alla efter som vi alla är så olika kompiskram.gif

Citera
          netha
          Inlägg 01-06-2010, 21:29
          Länk hit: #273

Gäster

CITAT (Gossen Ruda @ 01-06-2010, 17:36) *
          Göran och/eller Ingemar exempelvis. Man kanske kan lägga in ett loggprogram, finns redan förresten, som talar om hur aktiv man är i de andra avdelningarna. Utpekade personer kan då kontrolleras om vad och hur de skriver för att sen uppmanas att visa odlatakter eller pysa iväg.

På tal om troll så kan alla se hur hur vitatrollet rahmat förgäves försöker dra igång ett bråk strax ovan genom att plocka fram ett gammalt inlägg och sen vara oförskämd. Det är så forumtrollen jobbar.

Pysa iväg ... ja herreminje ... då skulle jag redan ha pyst ... eller hur!?
          Men det tänker jag inte göra. :-)

Varken du eller forumägarna har något att göra med i vilka avdelningar jag/vi läser eller skriver ...
          det är just av den anledningen som vi är så många som numera loggar in anonymt (tack för den möjligheten ) ...
          Vi slipper nu kontrollberoende människors snokande av vad vi gör och var vi är och läser och hur ofta/länge vi är inloggade osv

Förr skrev också jag i trädgårdstrådar ... kunde till o med ge en del råd som tack för alla jag fått...
          men här finns så många duktiga/experter så jag håller mig till att läsa och lägga på minnet så mycket som möjligt. :-)
          Kan du tänka dig att jag av en del (bland släkt/vänner o bekanta ... kallas för odlarexperten ... hon kan allt ...

Det har jag forumets deltagare att tacka för ... och inte bara det ... jag är också lite av "expert" på fåglar numera ... nu heter de inte bara småfåglar, sjöfåglar, skator och kråkor.

Har också lärt mig en del av dig ... om steklar o andra småkryp ssom jag förr bara tyckte var otäcka.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 01-06-2010, 21:46
          Länk hit: #274

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Ett snabbt inlägg innan jag har en träff med kudden. Nej, Stintan. Jag går inte i polemik med vv, bemöter inte påhoppen men kan peka på dessa. Beträffande att utestänga icke-odlare så var det inte så att man automatiskt skulle åka ut utan när en utpekning skulle komma fick admin kolla upp saken. Visade det sig att det var en trevlig prick får vederbörande givetvis vara kvar. Det finns dock ett par här som aldrig skriver i trädgårdsdelen och dessutom är ohyfsade.

Netha, "Varken du eller forumägarna har något att göra med i vilka avdelningar jag/vi läser eller skriver ...", rätt så långt att jag inte har ett dyft med saken att göra men det gäller inte forumägarna. Detta forum är ingen del av vår svenska öppenhet. När som helst kan admin slänga ut vem som helst, stänga avdelningar eller rent av stänga ner alltihopa. Vi är här på deras premisser och kan egentligen inte ställa några som helst krav. Fast jag tror dock att inget av detta kommer att hända. Nog om detta, godnatt.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 01-06-2010, 21:55
          Länk hit: #275

Medlem

CITAT (Motti @ 01-06-2010, 21:52) *
          Jag tänkte väl närmast på Stintan att man inte ska ta åt sig om någon hoppar på en det är bara och skita i det och ignorera det.Klart man har rätt att tycka och tänka vad man vill men att bli förbannad på andra för att inte de tycker som "jag" ja det fungerar ju inte och då blir det konflikter,ibland får man vara lite ödmjuk och förstå att inte alla har samma åsikt och att det inte går att pracka på alla andra just sin åsikt.Japp så tänkte jag shy.gif

Jag vet inte om jag tar åt mig speciellt mycket av påhopp. Det beror nog lite på varifrån det kommer. Sen är det nog så för de flesta att det är lättare att se bristerna hos andra än sig själv. Dock har jag inte för vana att uttrycka åsikter om andra som jag knappt diskuterat med.

--------------------

Citera
          netha
          Inlägg 01-06-2010, 21:55
          Länk hit: #276

Gäster

CITAT (Gossen Ruda @ 01-06-2010, 22:46) *
          Ett snabbt inlägg innan jag har en träff med kudden. Nej, Stintan. Jag går inte i polemik med vv, bemöter inte påhoppen men kan peka på dessa. Beträffande att utestänga icke-odlare så var det inte så att man automatiskt skulle åka ut utan när en utpekning skulle komma fick admin kolla upp saken. Visade det sig att det var en trevlig prick får vederbörande givetvis vara kvar. Det finns dock ett par här som aldrig skriver i trädgårdsdelen och dessutom är ohyfsade.

Netha, "Varken du eller forumägarna har något att göra med i vilka avdelningar jag/vi läser eller skriver ...", rätt så långt att jag inte har ett dyft med saken att göra men det gäller inte forumägarna. Detta forum är ingen del av vår svenska öppenhet. När som helst kan admin slänga ut vem som helst, stänga avdelningar eller rent av stänga ner alltihopa. Vi är här på deras premisser och kan egentligen inte ställa några som helst krav. Fast jag tror dock att inget av detta kommer att hända. Nog om detta, godnatt.

Där har du nog lite fel ... vi är inte här enbart på deras premisser ... de ville ju ha synpunkter av oss medlemmar ang forumets utformning/avdelningar mm.
          Visst kan vi ställa krav ... forumet lever i o med att vi är här ... annars skulle de tappa sin inkomst.
          Vem tror du skulle vilja sälja reklam på ett forum som saknar medlemmar?
          Reklamen brukar vara stor del av forums inkomster och Odla.nu är knappast något undantag.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 01-06-2010, 22:26
          Länk hit: #277

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 01-06-2010, 22:46) *

Jamen det är ju just detta pekande på inlägg jag menar. Jag vet inga andra än du och vv som håller på och pekar på gamla inlägg.

Vem ska vara utpekare och sitta och rota i folks profiler för att kolla i vilka avdelningar dom skrivit? Varför har du intresse av om folk skriver i trädgårdsavdelningen. Man kanske får svar på sina frågor bara genom att läsa. Varför skulle det vara mer legitimt att vara medlem om man skriver mycket än om man läser mycket i trädgårdsavdelningen?

--------------------

Citera
          Motti
          Inlägg 01-06-2010, 22:29
          Länk hit: #278

Medlem

trodde alla visste att "Gossen Ruda "gillar och busa runt med oss,inte stör han mig ett dugg.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 01-06-2010, 22:43
          Länk hit: #279

Medlem

Tror inte alls att han busar runt när det gäller detta och en del andra saker. Han stör inte mig heller.

--------------------

Citera
          Motti
          Inlägg 01-06-2010, 23:51
          Länk hit: #280

Medlem

Gossen Ruda gillar att provosera flirting.gif och då kommer det sämsta fram hos en del och det vet han !han är inte dum Gossen flirting.gif

Citera

18 sidor V  « < 12 13 14 15 16 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-09-2025, 09:43

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon