Det är en oskriven regel på Odla att ingen får starta trolltrådar utan att jag är närvarande, så det så.

Det medges att jag är nära till att ropa troll, tyvärr har jag också rätt alldeles för ofta. Jag har varit med på Odla länge, hur länge kommer jag inte ihåg och inte heller hur många olika forumvarianter jag medverkat i. Tyvärr har det ända sen jag gick med funnits troll eller trolliknande medlemmar här. Den första jag minns är Posse som sedan varit en följetong under åren med hur många nick som helst. Jag vet hur mycket trassel ett troll kan ställa till med så därför är jag lite extra känslig. Sen finns det också en del synnerligen udda existenser som reggar sig här för att avreagera sig eller bara skriva skit och ställa till det.
En del av förklaringen tror jag är att det inte finns någon aktiv moderator här som kan sätta gränserna och ta bråkmakare i örat innan det eskalerar. Jag har haft lite diskussioner med Göran om saken och han verkar vara lite med närvarande nu. Jag skulle nog också vilja att ribban för vad som får skrivas här sänktes något, eller möjligen att man fixade en ribba, också för att förhindra eskaleringen.
För den som undrar varför jag skrivit ett par gånger om att inte mata trollen så kan ni gärna få fundera varför det på den sista tiden funnits ett par nick som:
1. Gett sig på mig med diverse påhopp, framför allt mot mitt nick.
2. Tjatat om nazister och andra högerkrafter.
3. Pratat om mobbing när ingen mobbing förekommit.
Det blir lite för mycket sammanträffande. Är det samma persom med olika nick? Är det nån form av Följa John? Jag vet inte men sover numera med ett öga öppet.
God natt från Trolljägaren.