Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Nu får ni passa er, så ni inte stör edra grannar!
          netha
          Inlägg 29-05-2010, 22:15
          Länk hit: #41

Gäster

CITAT (herkules @ 29-05-2010, 23:11) *
          ja, jag undrar ju varför de står och skriker, det har väl inget med om handikappade barn ska få synas eller höras. dessutom så slänger jag aldrig ur mig saker och ting, det är inte min grej.
          Undrade ju för att jag aldrig någonsin varit med om detta ... att barn bara står rätt upponer och skriker ... Därav min fråga om det kanske handlar om barn som drabbats av olika sjukdomar

Citera
          Motti
          Inlägg 30-05-2010, 00:18
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Man får inte vara så jäkla känslig !i vår by händer det inte så mycket på vintern eftersom många har sommarstugor här och vi är typ tio som bor året runt,när våren kommer så gläds man åt barnbus och hundskällande och annat allmänt oväsen,det betyder att Våren är här och byn lever upp båtar i sjön fiske osv,inte kan man tycka då att det är pest!tvärtom så lever Byn upp kompiskram.gif Livet är bra undrerbart när man bor i vår By !fan va kul vi har här!"Njut av livet för man lever bara en gång blomma.gif

Citera
          Gillan
          Inlägg 30-05-2010, 04:39
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

Men, snälla söta ni! Jag håller med Netha till 100%. Ska barn inte längre få höras! Det låter ungefär som när min egen "morsa" klagade på att det var "nån" som gick i trappen kl 23 på kvällen -fear-.gif .

Eller som det stog med stora rubriker i Värmlandstidningen för ett år sedan; Vi kunde inte gå ut eller grilla för att bönderna gödslade sina gärden just den helgen!!!! Alltså hallå! Gillar du inte läget, så köp då inte ett hus mitt i ett "bondesamhälle" slap.gif .

Gillar man inte ljudet av barn borde man nog försöka söka sig ett boende där man slipper dem, men att dom inte skulle få finnas på sina egna villkor, det köper jag aldrig!

Sen att barn skulle skrika mer nu än förr har jag inte märkt av dunno.gif ( men så har jag också bott på "vischan" de senaste tio åren )

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 30-05-2010, 06:38
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Gillan @ 30-05-2010, 05:39) *
          Men, snälla söta ni! Jag håller med Netha till 100%. Ska barn inte längre få höras! Det låter ungefär som när min egen "morsa" klagade på att det var "nån" som gick i trappen kl 23 på kvällen -fear-.gif .

Eller som det stog med stora rubriker i Värmlandstidningen för ett år sedan; Vi kunde inte gå ut eller grilla för att bönderna gödslade sina gärden just den helgen!!!! Alltså hallå! Gillar du inte läget, så köp då inte ett hus mitt i ett "bondesamhälle" slap.gif .

Gillar man inte ljudet av barn borde man nog försöka söka sig ett boende där man slipper dem, men att dom inte skulle få finnas på sina egna villkor, det köper jag aldrig!

Sen att barn skulle skrika mer nu än förr har jag inte märkt av dunno.gif ( men så har jag också bott på "vischan" de senaste tio åren )

Vem har sagt att barn inte får höras? Hur kan du tolka det vi skrivit på det sätt du gör? För min del pratar jag om småungar som skriker vid 10-11 på kvällen. På dagarna bryr jag mig inte och det kanske beror på att det är så mycket annat buller samtidigt så ljuden drunknar i varandra. Bor i stan och har både en skola, en hårt trafikerad genomfartsled och stambanan mindre än 100 meter utanför. Jag har vant mig vid ljuden men på kvällarna när allt är tystare så hörs det mer när ungar skriker alldeles utanför och ljuden av det ekar mellan husen.
          Fattar inte hur du/ni kan få det till att vi tycker att barn inte ska få höras eller att vi inte gillar ljudet av barn. Jag gillar både ungar och att dom låter men inte att dom skriker sent på kvällen.

För övrigt nämnde jag tidigare att jag inte vet om barn skriker mer nu än förr. Jag vet iallafall personal på dagis som fått tinitus på grund av den höga ljudvolymen.

Jag skulle gärna flytta men det beror inte på skrikiga ungar utan på helt andra saker. Tyvärr kan jag inte det.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Gillan
          Inlägg 30-05-2010, 08:29
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

Okej, jag vet inte vad du menar med småungar, men jag anser att "ungar" under 10/12 år ska ligga till sängs en vardag när kl är 22/23, pronto!!!

Och om det nu är så att de barn som är ute vid den tiden på dygnet står och skriker så ska naturligtvis föräldrarna ta sitt ansvar och få dem lite lugnare/tystare, självklart tummenupp.gif .

Det var inte så jag tolkade ts:s länk. Jag tolkade det så att det var problem med att det fanns rörelse/liv/ljud över huvud taget i ens närhet, men det var min tolkning av länken och kanske förstog jag tokfel dunno.gif

För övrigt är vi helt överens som vanligt giggle.gif

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 30-05-2010, 09:08
          Länk hit: #46

Medlem

OK jag fattade ditt och nethas svar som om dom var riktade till Herkules och mig eftersom det var vi som pratade om skrikande barn. Dom här ungarna är definitivt yngre än 10/12 år.

Det som länkades till i TS inlägg verkar ju inte klokt det håller jag med om.
          kram2.gif

--------------------

Citera
          Huggorm
          Inlägg 30-05-2010, 09:20
          Länk hit: #47

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Det värsta man kan bo intill är en fotbollspan, eller annan bollplan som handboll, basket eller vad som helst. Ungarna skriker ju mer än dom jagar bollen.

Citera
          Snöflinga
          Inlägg 30-05-2010, 16:11
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 3 999
          Medlem nr: 4 203

Har arbetat med barn i många år och visst är det skillnad på ljudvolymen då och nu. Men det är inte så konstigt. Nu är det större barngrupper i både skola och barnomsorg och för att höras måste de överrösta varandra. Tyvärr dunno.gif

Citera
          skogstroll
          Inlägg 31-05-2010, 09:24
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem nr: 9 409

Måste ju vara olika vad man tycker om barnskrik? oftast är det ju de som själva är föräldrar som tycker det är mysigt och helt acceptabelt eller hur? Tycker man ska respektera andras åsikter. Jag har en kompis som hade väldigt jobbigt med grannens ungar och inte ville ha dem på sin tomt stup i ett. Finns ju olika "grader" säkert i hur det är. Sen beror det säkert på hur tajt man bor med grannarna.

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 31-05-2010, 09:56
          Länk hit: #50

Medlem

CITAT (skogstroll @ 31-05-2010, 10:24) *
          Måste ju vara olika vad man tycker om barnskrik? oftast är det ju de som själva är föräldrar som tycker det är mysigt och helt acceptabelt eller hur? Tycker man ska respektera andras åsikter. Jag har en kompis som hade väldigt jobbigt med grannens ungar och inte ville ha dem på sin tomt stup i ett. Finns ju olika "grader" säkert i hur det är. Sen beror det säkert på hur tajt man bor med grannarna.

Jag har barn men jag skulle aldrig accepterat att dom var ute och skrek sent på kvällarna. Det beror väldigt mycket på när,var,hur ungar skriker faktiskt om jag tycker det är acceptabelt och mysigt. Det finns familjer där alla alltid skriker åt varandra också hur mysigt är det?

--------------------

Citera
          skogstroll
          Inlägg 31-05-2010, 10:27
          Länk hit: #51

Medlem

ja jösses det finns så mycket tokigt folk smile.gif och partymänniskor kan också va rätt jobbiga speciellt om man ska upp tidigt till jobbet d010.gif

Redigerat av skogstroll: 31-05-2010, 10:31

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 31-05-2010, 10:31
          Länk hit: #52

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

Tycker det är jobbigt med både barn och vuxna som inte kan prata normalt utan måste skrika.....

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 31-05-2010, 11:05
          Länk hit: #53

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (Anki på Öland @ 31-05-2010, 11:31) *
          Tycker det är jobbigt med både barn och vuxna som inte kan prata normalt utan måste skrika.....

Möjligen ha de tittat för mycket på moderna svenska filmer och TV-serier.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          herkules
          Inlägg 31-05-2010, 11:10
          Länk hit: #54

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (*Stintan* @ 31-05-2010, 10:56) *
          Jag har barn men jag skulle aldrig accepterat att dom var ute och skrek sent på kvällarna. Det beror väldigt mycket på när,var,hur ungar skriker faktiskt om jag tycker det är acceptabelt och mysigt. Det finns familjer där alla alltid skriker åt varandra också hur mysigt är det?

mina ungar har aldrig fått stå ute och vråla, aldrig någonsin.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Motti
          Inlägg 01-06-2010, 21:34
          Länk hit: #55

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

man tycker väl att vid 22 tiden ska det va tyst ute på vardagar många måste sova för att orka med jobb osv,men en helg är det väl okej om det är lite väsen om vädret är fint osv ,beror ju också på hur gammla barnen är,men inte ska de springa ute och vråla och skrika sent på kvällarna mitt i veckorna !har väl med fostran att göra,barn kan ha kul utan att föra ett herrans liv.

Citera
          skogstroll
          Inlägg 10-06-2010, 08:31
          Länk hit: #56

Medlem

hos mig har vi några konstiga partynissar som strukit runt på vägen på somrarna, varav en med en fruktansvärt ful fårskinnsmössa (mitt i sommaren... g.gif ) nåja jag kan inte klaga på oväsen direkt i övrigt giggle.gif

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          Bee
          Inlägg 11-06-2010, 21:46
          Länk hit: #57

Medlem
          Antal inlägg: 2 496
          Medlem nr: 7 002

CITAT (Gossen Ruda @ 31-05-2010, 12:05) *
          Möjligen ha de tittat för mycket på moderna svenska filmer och TV-serier.

Sent svar men dock: Tittar du aldrig på gamla sk "pilsnerfilmer" på tv? Eller andra gamla filmer från förr? Där skriks det så det står härliga till. Skälet var den tidens mikrofoner. Då var de tvungna att skrika för att höras. Idag finns inte det "tvånget". Man kan numera prata i normal samtalston på film och tv. Om man inte heter Fredrik och Filip. I deras program skriks det. Fast det är inte därför jag inte tittar på dom... smile.gif

--------------------
          Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3

Citera
          netha
          Inlägg 11-06-2010, 21:55
          Länk hit: #58

Gäster

CITAT (Bee @ 11-06-2010, 22:46) *
          Sent svar men dock: Tittar du aldrig på gamla sk "pilsnerfilmer" på tv? Eller andra gamla filmer från förr? Där skriks det så det står härliga till. Skälet var den tidens mikrofoner. Då var de tvungna att skrika för att höras. Idag finns inte det "tvånget". Man kan numera prata i normal samtalston på film och tv. Om man inte heter Fredrik och Filip. I deras program skriks det. Fast det är inte därför jag inte tittar på dom... smile.gif

Men hur vet du om de skriker eller intre ... om du inte tittar på dom!?

Jag vet inte i vilken kanal dessa håller till och har således inte sett något och kan därför inte heller betygsätta.

Citera
          Anma
          Inlägg 11-06-2010, 22:15
          Länk hit: #59

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Det är Disco ute på Krutudden, så nu är det miljöfarligt i hela kommunen...

Citera
          Bee
          Inlägg 11-06-2010, 22:18
          Länk hit: #60

Medlem
          Antal inlägg: 2 496
          Medlem nr: 7 002

CITAT (netha @ 11-06-2010, 22:55) *
          Men hur vet du om de skriker eller intre ... om du inte tittar på dom!?

Jag vet inte i vilken kanal dessa håller till och har således inte sett något och kan därför inte heller betygsätta.

Dom håller mest till i de kommersiella kanalerna. Ibland tittar man när man zappar. Men de har även varit med i "På spåret". Googla och kolla. Trean och femman har en "play"-funktion som är gratis (till skillnad mot Fyran som tar betalt).

--------------------
          Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-09-2025, 22:56

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon