Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

11 sidor V  « < 4 5 6 7 8 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Gazakonvojen, 10 aktivister dödade
          Gossen Ruda
          Inlägg 02-06-2010, 11:32
          Länk hit: #101

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (Myosotis @ 02-06-2010, 12:04) *
          Det är alltid så om du skriver två svar inom kort tid (10 minuter kanske) om ingen annan hinner emellan. det är inget konstigt med det. det som var konstigt var att du råkade skriva in ditt svar inne i Markus´ citat så att det ser ut som om han hade sagt det.

Jag tycker det är en bra funktion, i trolltråden fick jag in 5 citat med svar i samma inlägg, mycket bättre än att göra fem olika inlägg. Det är dock bra om man är medveten om funktionen så man inte gör bort sig.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          theseraphim
          Inlägg 02-06-2010, 11:46
          Länk hit: #102

Medlem
          Antal inlägg: 2 494
          Medlem nr: 14 081

CITAT (Myosotis @ 02-06-2010, 12:04) *
          Det är alltid så om du skriver två svar inom kort tid (10 minuter kanske) om ingen annan hinner emellan. det är inget konstigt med det. det som var konstigt var att du råkade skriva in ditt svar inne i Markus´ citat så att det ser ut som om han hade sagt det.

Ja det är ju det jag menar, skriver jag många svar på kort tid så trycks allihopa in på samma ställe, jättemysko och irriterande för mig men än mer för den som "får" min åsikt helt plötsligt. Får helt enkelt skriva ett svar om dagen för att gardera mig i framtiden.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 02-06-2010, 11:56
          Länk hit: #103

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (theseraphim @ 02-06-2010, 12:46) *
          Ja det är ju det jag menar, skriver jag många svar på kort tid så trycks allihopa in på samma ställe, jättemysko och irriterande för mig men än mer för den som "får" min åsikt helt plötsligt. Får helt enkelt skriva ett svar om dagen för att gardera mig i framtiden.

Men om du citerar det du svarar på kan det väl inte vara irriterande. Då ser man ju vem det är du svarar även om det blir fler svar i samma inlägg.

Men det vi pekade på förut var ju att du skrivit in din text mitt i Markus text. Ditt svar skulle ju legat utanför. Jag fattade först inte ens att du svarat utan undrade varför du bara citerat Markus.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          gnon49
          Inlägg 02-06-2010, 12:41
          Länk hit: #104

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Ja tanken bakom konvojen var nog god, men det sunda förnuftet lyste med sin frånvaro. Fast jag tror inte aktivisterna var så naiva att dom trodde dom kunde segla in i gaza välkommnande av Hamas. Dom visste att det skulle bli trubbel när dom närmade sig israeliskt farvatten. Det är inget nytt att isrel överreagerar då o då.
          Och eftersom hamas inte vill ha fred så blir det nog ingen fred på länge. Tror inte Israel tillåter att Hamas får tillgång till moderna missiler från iran. Så länge grannlänerna vill utrota Israel, kommer Israel att ha taggarna utåt, vilket givetvis drabbar en massa oskyldiga.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Solstorm
          Inlägg 02-06-2010, 14:07
          Länk hit: #105

Medlem
          Antal inlägg: 2 933
          Medlem nr: 13 452

CITAT (gnon49 @ 02-06-2010, 13:41) *
          Tror inte Israel tillåter att Hamas får tillgång till moderna missiler från iran.

??? Påstår du att det skulle finnas iranska missiler från Iran med i hjälpkonvojen? Så långt har väl inte ens israel sträckt sig med sina lögner. Var har du fått sådana uppgifter ifrån?

Citera
          skogstroll
          Inlägg 02-06-2010, 14:15
          Länk hit: #106

Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem nr: 9 409

Med anledning av det här.... i går satt jag på en buss där chauffören drog på radion på högsta nivå så alla kunde höra och sen gapade han och skrek (galning) att israels soldater var minsann hjältar och bla bla bla... men så höll han ju på att krocka oxå.

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          theseraphim
          Inlägg 02-06-2010, 14:25
          Länk hit: #107

Medlem

CITAT (Solstorm @ 02-06-2010, 15:07) *
          ??? Påstår du att det skulle finnas iranska missiler från Iran med i hjälpkonvojen? Så långt har väl inte ens israel sträckt sig med sina lögner. Var har du fått sådana uppgifter ifrån?

Nä men det kan vara själva blockaden i sig som menas, inte just denna hjälpsändning. Att Hamas får vapen är inget nytt likaså Hizbollah som får moderna antitank vapen och även granatkastare och missiler från Syrien och Iran. Skulle inte sjöblockaden varit där så hade vapnen vällt in i större takt än de gör idag.

Citera
          Piccante
          Inlägg 02-06-2010, 17:02
          Länk hit: #108

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (theseraphim @ 02-06-2010, 15:25) *
          Nä men det kan vara själva blockaden i sig som menas, inte just denna hjälpsändning. Att Hamas får vapen är inget nytt likaså Hizbollah som får moderna antitank vapen och även granatkastare och missiler från Syrien och Iran. Skulle inte sjöblockaden varit där så hade vapnen vällt in i större takt än de gör idag.

Turkiska tullmyndigheter hade kontrollerat och plomberat lasten innan avfärd, så risken natt smuggla missiler var minimal.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          gnon49
          Inlägg 02-06-2010, 17:04
          Länk hit: #109

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

CITAT (Solstorm @ 02-06-2010, 15:07) *

Givetvis inte. Uttryckte mig slarvigt. Menade själva gränsen till Gaza som Israel nagelfar så inga vapen kommer in.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          vitavargen
          Inlägg 02-06-2010, 17:27
          Länk hit: #110

Medlem
          Antal inlägg: 1 576
          Medlem nr: 26 792

CITAT (gnon49 @ 02-06-2010, 13:41) *
          .... Tror inte Israel tillåter att Hamas får tillgång till moderna missiler från iran. ......

Den värsta "moderna misilen" fick Hamas tillgång till i måndags och det är kopieringen av den metod på vilken Israel angriper civila på Internationelt vatten.

Detta borde svida värst hos oss andra som inte förespråkar angrepp på civila.

Citera
          theseraphim
          Inlägg 02-06-2010, 23:22
          Länk hit: #111

Medlem

Känns som diskussionen tagit en mer sund inriktning där man inte bara i blindo hytter med fingret åt ena parten och klappar den ena. Jag är väl snart en av de mest impopulära herrarna här men vad som är viktigt när man debatterar eller pratar om konflikter är att förstå båda sidorna och att inte ha en förutfattad mening om vem som är boven. Tänk om en domare skulle gå in i en rättegång och från dag ett döma endast efter sin egna uppfattning, det skulle vara en rättskandal.
          Kommer inte ihåg namnet på svensken som var i Sierra Leone som medlare mitt under inbördeskriget. En gång skulle han besöka en av alla dessa militiagrupper för att försöka medla i konflikten. Den svenska medlaren mottogs först med skepsis men sedan tyckte de han var ok, efter lite vanligt snicksnack tyckte rebellerna att de skulle ta ett gruppkort. Sagt och gjort, svensken ställer sig tillsammans med gerillagruppen som då bär fram ett avhugget människohuvud på en pinne somd e tycker att svensken ska hålla i för bilden ska bli cool. Svensken ansåg att detta var värt uppoffringen för att kunna ha möjlighet att prata med dem utan att förolämpa dem. En hemsk historia men den visar innebörden av att hålla ett neutralt sinne i svåra frågor.

Citera
          andersen
          Inlägg 02-06-2010, 23:32
          Länk hit: #112

Medlem
          Antal inlägg: 4 132
          Medlem nr: 51

CITAT (theseraphim @ 03-06-2010, 00:22) *
          Känns som diskussionen tagit en mer sund inriktning där man inte bara i blindo hytter med fingret åt ena parten och klappar den ena. Jag är väl snart en av de mest impopulära herrarna här men vad som är viktigt när man debatterar eller pratar om konflikter är att förstå båda sidorna och att inte ha en förutfattad mening om vem som är boven. Tänk om en domare skulle gå in i en rättegång och från dag ett döma endast efter sin egna uppfattning, det skulle vara en rättskandal.
          Kommer inte ihåg namnet på svensken som var i Sierra Leone som medlare mitt under inbördeskriget. En gång skulle han besöka en av alla dessa militiagrupper för att försöka medla i konflikten. Den svenska medlaren mottogs först med skepsis men sedan tyckte de han var ok, efter lite vanligt snicksnack tyckte rebellerna att de skulle ta ett gruppkort. Sagt och gjort, svensken ställer sig tillsammans med gerillagruppen som då bär fram ett avhugget människohuvud på en pinne somd e tycker att svensken ska hålla i för bilden ska bli cool. Svensken ansåg att detta var värt uppoffringen för att kunna ha möjlighet att prata med dem utan att förolämpa dem. En hemsk historia men den visar innebörden av att hålla ett neutralt sinne i svåra frågor.

Förstår inte vad du menar med ditt inlägg,det är väl helt klart att Israel är boven i dramat,har inte sett något land som har visat något stöd för Israel för deras handling.

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 02-06-2010, 23:34
          Länk hit: #113

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Får se vad de svenskar som kommit hem säger . Tydligen ska Mankell göra något uttalande i morgon.

På nyheterna i kväll visade han upp sin rakhyvel som de israeliska soldaterna sa var ett vapen . Det var ett vapen eftersom den inte var använd.

edit: rättat stavfel.

Redigerat av mamamaggan: 02-06-2010, 23:35

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 02-06-2010, 23:50
          Länk hit: #114

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Theseraphim, jag förstår inte riktigt vad du vill med det inlägget men självklart har alla rätt att ha en åsikt även i en sån här diskussion och i svåra frågor. Vart är vi annars på väg? Vi är ingen domstol så den jämförelsen haltar.

Redigerat av *Stintan*: 02-06-2010, 23:53

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Carl
          Inlägg 03-06-2010, 07:20
          Länk hit: #115

Medlem
          Antal inlägg: 1 222
          Medlem nr: 9 850

Det är inte lätt och veta vad som gäller när det är storpoltik och många inblandade läste denna artikel i DN idag.
          http://www.dn.se/nyheter/varlden/turkiska-...seger-1.1115969

Vänder man på sten så dyker ibland oväntade saker fram.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 03-06-2010, 07:29
          Länk hit: #116

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (Carl @ 03-06-2010, 08:20) *
          Det är inte lätt och veta vad som gäller när det är storpoltik och många inblandade läste denna artikel i DN idag.
          http://www.dn.se/nyheter/varlden/turkiska-...seger-1.1115969

Vänder man på sten så dyker ibland oväntade saker fram.

Jo, det var många inblandade i konvojen och med olika syften. Givetvis var delvis syftet att provocera Israel för att peka på deras blockad men man kunde inte veta hur mycket övervåld som skulle användas. Israel borde sett det utlagda klaveret men trampade ändå ner i det ända upp till halsen.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Solstorm
          Inlägg 03-06-2010, 07:43
          Länk hit: #117

Medlem
          Antal inlägg: 2 933
          Medlem nr: 13 452

Även om de hoppats på bråk så var syftet med konvojen ändå att ge hjälp till palestinierna och oavsett vem som var ombord på båtarna så var det ändå piratfasoner av israel att attackera och döda på internationellt vatten. Man kan leta upp alla möjliga förklaringar i efterhand. israel har ändå tillfångatagit och avrättat människor på internationellt vatten och inga förklaringar i efterhand kan göra det ogjort.

Citera
          Carl
          Inlägg 03-06-2010, 07:48
          Länk hit: #118

Medlem

Så här efteråt så klart att man kan konstatera att det har används övervåld. Inget snack om det. Man får inte glömma att det är i ett krig denna händelse skedde. Att borda ett skepp i mörker är nog inte så lätt. I mörker är det nog svårt att avgöra vad som sker och händer. Man kan fråga sig varför inte konvojen närmade sig dessa vatten i dagsljus.
          Man måste varit helt införstådd med att israelerna skulle göra något. I mina ögon är det att utmana ödet. Jag försvarar inte den tragiska utgången på något sett. Det är lätt för oss att sitta hemma i soffan och säga vad man borde ha gjort.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 03-06-2010, 07:49
          Länk hit: #119

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Solstorm @ 03-06-2010, 08:43) *
          Även om de hoppats på bråk så var syftet med konvojen ändå att ge hjälp till palestinierna och oavsett vem som var ombord på båtarna så var det ändå piratfasoner av israel att attackera och döda på internationellt vatten. Man kan leta upp alla möjliga förklaringar i efterhand. israel har ändå tillfångatagit och avrättat människor på internationellt vatten och inga förklaringar i efterhand kan göra det ogjort.

tummenupp.gif Så är det! Israel får ta på sig hela skulden för det inträffade.

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Carl
          Inlägg 03-06-2010, 07:54
          Länk hit: #120

Medlem

Om Israel hade rätt att attackera på internationellt vatten kan tydligen också diskuteras.
          http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/israe...and_4808411.svd

Citera

11 sidor V  « < 4 5 6 7 8 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-10-2025, 23:44

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon