Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Skatteåterbäring nästa vecka !, Kan man se med E-leg?
          Meriona
          Inlägg 10-06-2010, 20:53
          Länk hit: #41

Gäster

Bättre att be arbetsgivaren att dra lite extra skatt varje månad än att få kvarskatt...

Stavfel, kvarskat såg ut som kvarstad och det är ju nåt helt annat...

Redigerat av Meriona: 10-06-2010, 20:53

Citera
          Bee
          Inlägg 11-06-2010, 22:35
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 2 496
          Medlem nr: 7 002

Jag har nu kollat upp och jag skall få restskatt. Det lilla Rotavdraget jag hade minskade återbetalningen något men restskatt blir det trots allt.
          Jag tycker det är lite märkligt. År efter år gör jag i stor sett samma saker, jobbar och betalar skatt och inte mycket annat. Hur kan det komma sig att vissa år blir det pengar tillbaka och andra år betala in till Skatteverket? Det känns som ett lotteri på något sätt.

--------------------
          Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3

Citera
          Huggorm
          Inlägg 11-06-2010, 22:41
          Länk hit: #43

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Bee @ 11-06-2010, 23:35) *
          Jag har nu kollat upp och jag skall få restskatt. Det lilla Rotavdraget jag hade minskade återbetalningen något men restskatt blir det trots allt.
          Jag tycker det är lite märkligt. År efter år gör jag i stor sett samma saker, jobbar och betalar skatt och inte mycket annat. Hur kan det komma sig att vissa år blir det pengar tillbaka och andra år betala in till Skatteverket? Det känns som ett lotteri på något sätt.

Logga in på skatteverkets hemsida och granska de senaste årens deklarationer. Kolla hur många procent du betalat, och se vad det egentligen är som skiljer sig

Citera
          Bee
          Inlägg 11-06-2010, 22:55
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 2 496
          Medlem nr: 7 002

CITAT (Huggorm @ 11-06-2010, 23:41) *
          Logga in på skatteverkets hemsida och granska de senaste årens deklarationer. Kolla hur många procent du betalat, och se vad det egentligen är som skiljer sig

Tack för tipset! Det skall bli ett nöje att se hur Skattemyndigheten kommer fram till sina i mina ögon märkliga beslut. Det ser så himla korrekt ut på deklarationsblanketten med vad jag betalat i skatt och vad dom tycker jag skall betala. Jag har inte tänkt på att jämföra över åren smile.gif
          Kanske skall nämna att vi talar inte om några högre belopp. Det rör sig om plus minus ett par tusen kronor.

--------------------
          Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3

Citera
          Biggan_
          Inlägg 14-06-2010, 00:00
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

CITAT (Sussie F-Flower @ 10-06-2010, 21:49) *
          Grattis ALLA NI som har fått tillbaka!!! smiley_small_hug.gif Jag tycker att det är lite som ett lotteri varenda år det här med skatteåterbäringen.. blink.gif

Någonting litet "naggande gott" tycker jag att man kan få unna sig, oavsett om det är en liten eller en stor summa som man fått tillbaka. flirting.gif Jag ska unna mig något jättestort, nämligen stenar, reglar och tak m.m. till ett litet växthus! bravo.gif

Biggan: trostar.gif Hoppas det inte blev en alltför stor summa för dig... smiley_small_hug.gif
          Restskatt är inget kul besked no.gif . Det har jag själv haft många ggr.

Oj, Sussie! Detta har jag inte sett förrän nu! ohmy.gif
          Jag får restskatt på 5-6 tusen varje år, så jag är van. Visst kunde jag bett arbetsgivaren dra mer skatt, men jag tror inte det har så stor betydelse för jag sätter in en summa varje månad så jag har till restskatten. Man får ju ingen ränta att tala om varken på skattekontot eller bankkontot så det är nog hugget som stuckit hur man gör!

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          Sussie F-Flower
          Inlägg 14-06-2010, 00:14
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 3 217
          Medlem nr: 14 814

CITAT (Biggan_ @ 14-06-2010, 01:00) *
          Oj, Sussie! Detta har jag inte sett förrän nu! ohmy.gif
          Jag får restskatt på 5-6 tusen varje år, så jag är van. Visst kunde jag bett arbetsgivaren dra mer skatt, men jag tror inte det har så stor betydelse för jag sätter in en summa varje månad så jag har till restskatten. Man får ju ingen ränta att tala om varken på skattekontot eller bankkontot så det är nog hugget som stuckit hur man gör!

Ja men det var ju skönt att du har förberett dig så pass... yes.gif
          Vad förutseende du är! biggrin.gif

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 03:31

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon