Vet ni vad?
Jag är vansinnigt intresserad av vad ni andra på forumet har börjat eller ska börja att förkultivera!
Högsäsongen är väl inte riktigt här, men den står definitivt och stampar i farstun. Så nu gäller det att hänga med och inte missa något som eventuellt skulle kunna sås...

Har nämligen ganska dålig koll på när och hur det är lämpligt att förkultivera för optimalt lång odlingssäsong.
Visst, det står rekommendationer på fröpåsen, men ofta är era erfarenheter och tips bättre har jag märkt!
Det enda jag har sått är kungsängslilja. Har ingen aning om det är rätt tid, men jag var så sugen att jag inte kunde låta bli.
Har också min vanliga "inomhusträdgård" med allehanda kryddor, men de plantorna är bara till för förbrukning tills det går att odla utomhus igen, så de räknas inte.
Så nu skulle jag alltså gärna vilja veta vad ni andra har sått hittills, när ni planerar att sätta ut plantorna samt vilken zon ni bor i. Jag skulle bli väldigt glad om ni kanske kunde gå in och berätta varje gång ni sår något, alla måste ju få vara med i "racet". Dela med dig av erfarenheterna!
Tack på förhand från Sanna