Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

17 sidor V  < 1 2 3 4 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Rödgröna röran leder fortfarande
          Huggorm
          Inlägg 10-06-2010, 17:11
          Länk hit: #21

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Aqvakul @ 10-06-2010, 18:10) *
          Protesterar mot det nedsättande begreppet "rödgrön röra", som Bildt myntade för att ge sken av att partierna till vänster inte kan samarbete på ett konstruktivt sätt.

Det är väll ännu mera aktuellt nu än det var när begreppet först myntades?

Citera
          Meriona
          Inlägg 10-06-2010, 17:12
          Länk hit: #22

Gäster

Blåbärssoppa då på andra kanten kanske? blink.gif

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 10-06-2010, 17:17
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Meriona @ 10-06-2010, 18:12) *
          Blåbärssoppa då på andra kanten kanske? blink.gif

Antagligen... naughty.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Huggorm
          Inlägg 10-06-2010, 17:18
          Länk hit: #24

Moderator

Hellre död än röd naughty.gif

Citera
          Meriona
          Inlägg 10-06-2010, 17:21
          Länk hit: #25

Gäster

CITAT (Huggorm @ 10-06-2010, 18:18) *
          Hellre död än röd naughty.gif

Var det inte tvärtom? unsure.gif Eller tänker jag på Wilmer X:s Kör dig röd kör dig död? confused.gif Fast det låter ju inte heller så bra... angel_not.gif

Citera
          Bengalow
          Inlägg 10-06-2010, 17:21
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem nr: 24 333

Markus H: Har du försökt att sätta dig in i vilka visioner och mål de olika partierna har?

Den rödgröna röran, som Bildt sa, är nog en hälsosam motsats till den blågröna, smetiga algblomningen som sitter där nu. Att bara tänka sig en sådan som Maud Olofsson i ytterligare en regering är vanvettigt. Låt henne stanna hemma och mjölka geten!

Redigerat av Bengalow: 10-06-2010, 17:25

Citera
          Huggorm
          Inlägg 10-06-2010, 17:32
          Länk hit: #27

Moderator

CITAT (Bengalow @ 10-06-2010, 18:21) *
          Markus H: Har du försökt att sätta dig in i vilka visioner och mål de olika partierna har?

Den rödgröna röran, som Bildt sa, är nog en hälsosam motsats till den blågröna, smetiga algblomningen som sitter där nu. Att bara tänka sig en sådan som Maud Olofsson i ytterligare en regering är vanvettigt. Låt henne stanna hemma och mjölka geten!

Maud Olofsson har gjort en hjälteinsats i SAAB-affären. Sossarna hade garanterat inte haft is i magen, utan vräkt ut miljarder på förlustaffären.

Citera
          Piccante
          Inlägg 10-06-2010, 17:56
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (Huggorm @ 10-06-2010, 18:32) *
          Maud Olofsson har gjort en hjälteinsats i SAAB-affären. Sossarna hade garanterat inte haft is i magen, utan vräkt ut miljarder på förlustaffären.

Maud är onekligen bäst när hon inte gör något det kan jag hålla med om rotfl.gif

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Bengalow
          Inlägg 10-06-2010, 17:59
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem nr: 24 333

Att kalla hennes agerande i SAAB-affären för hjälteaktigt...huuu, då måste man vara hjärntvättad, eller inflyttad från landet!
          Dina senare tankar om vad andra ev. hade gjort står bara för dig själv, och dina tokroliga (minus -rol) slutsatser.
          "-Om inte om funnits, så hade käringen stångat tjuren", om du förstår vad jag menar.

Citera
          aanderss
          Inlägg 10-06-2010, 18:02
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 29 979
          Medlem nr: 8 994

CITAT (Meriona @ 10-06-2010, 17:56) *
          Nä det hoppas jag verkligen inte! fear.gif -fear-.gif Det partiet går fet-bort hos mig!

mig med

Citera
          Piccante
          Inlägg 10-06-2010, 18:03
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (Bengalow @ 10-06-2010, 18:21) *

Oh ja, och jag vidhåller om att sossarna sällan har visioner om något. De lever på nostalgi från 70-talet.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Huggorm
          Inlägg 10-06-2010, 18:07
          Länk hit: #32

Moderator

CITAT (Bengalow @ 10-06-2010, 18:59) *
          Att kalla hennes agerande i SAAB-affären för hjälteaktigt...huuu, då måste man vara hjärntvättad, eller inflyttad från landet!
          Dina senare tankar om vad andra ev. hade gjort står bara för dig själv, och dina tokroliga (minus -rol) slutsatser.
          "-Om inte om funnits, så hade käringen stångat tjuren", om du förstår vad jag menar.

Vad anser du att hon borde ha gjort annorlunda? På vilket sätt kunde affären ha slutat, som vore bättre än som det nu blev?

Citera
          theseraphim
          Inlägg 10-06-2010, 18:10
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 2 494
          Medlem nr: 14 081

CITAT (Huggorm @ 10-06-2010, 18:11) *
          Det är väll ännu mera aktuellt nu än det var när begreppet först myntades?

De har ju inte direkt kunnat samarbeta tidigare så det återstår och sem om Vänsterpartiet med Ohly i spetsen kan finna sig i rollen som lakej-parti för att kunna ge sossarna och Mp majoritet.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 10-06-2010, 18:15
          Länk hit: #34

Moderator

CITAT (theseraphim @ 10-06-2010, 19:10) *
          De har ju inte direkt kunnat samarbeta tidigare så det återstår och sem om Vänsterpartiet med Ohly i spetsen kan finna sig i rollen som lakej-parti för att kunna ge sossarna och Mp majoritet.

Ohly kräver nog platsen som finansminister om han skall vara med och bilda regering. Det blir fyra spännande år rolleyes.gif

Citera
          ingrid fuxwall
          Inlägg 10-06-2010, 18:33
          Länk hit: #35

Medlem
          Antal inlägg: 4 792
          Medlem nr: 5 891

Många tycker dåligt om Mona och är därför tveksamma mot att rösta på S - men röstar på Fredrik och glömmer vilka som står bakom honom och som i själva verket bestämmer.

Partiledaren är bara ansiktet utåt och har lite att säga till om när landet ska styras.

Har ingen uttalad åskikt om vem som ska styra landet - är för dåligt uppdaterad men som sjuk och som anhörig till ännu sjukare har jag blivit väldigt medveten om försämringar i vården och även när det gäller mediciner.

I snart 20 år har jag ätit Waran, en blodförunnande medicin som är ganska billig men sedan beror det ju på medicineringen och nu när denna livsuppehållande medicin inte längre omfattas av högkostnaden blir det en kostnad på nästan 1 500 kronor per år för mig, mina andra mediciner gör att jag väldigt fort får frikort.

Skulle kunna skriva sidor om alla försämringar i vården men vem vet om inte de rödgröna gjort samma nerdragningar - vill alltså inte ta partipolitisk ställning på ett forum

Citera
          herkules
          Inlägg 10-06-2010, 19:22
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Huggorm @ 10-06-2010, 19:15) *
          Ohly kräver nog platsen som finansminister om han skall vara med och bilda regering. Det blir fyra spännande år rolleyes.gif

tror han skulle bli en utmärkt socialminister, med solidaritet och empati som ledord.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Bee
          Inlägg 10-06-2010, 20:18
          Länk hit: #37

Medlem
          Antal inlägg: 2 496
          Medlem nr: 7 002

Ang MP och deras språkrör, är det inte så att Maria W och Peter E inte får vara kvar som språkrör efter valet enligt partiets stadgar? Deras mandattid går ju ut nu. Eller har dom ändrat stadgarna så att "di gamle" kan sitta kvar?
          Nej, jag gillar inte MP. Kan inte förlika mig med tanken att ett parti som stöds av drygt 4% av befolkningen vill bestämma även över de övriga 96%-en!

--------------------
          Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3

Citera
          Meriona
          Inlägg 10-06-2010, 20:20
          Länk hit: #38

Gäster

CITAT (Bee @ 10-06-2010, 21:18) *
          Ang MP och deras språkrör, är det inte så att Maria W och Peter E inte får vara kvar som språkrör efter valet enligt partiets stadgar? Deras mandattid går ju ut nu. Eller har dom ändrat stadgarna så att "di gamle" kan sitta kvar?
          Nej, jag gillar inte MP. Kan inte förlika mig med tanken att ett parti som stöds av drygt 4% av befolkningen vill bestämma även över de övriga 96%-en!

Hur skulle de lyckas med det menar du? confused.gif

Citera
          Huggorm
          Inlägg 10-06-2010, 20:56
          Länk hit: #39

Moderator

CITAT (Bee @ 10-06-2010, 21:18) *

Att dom måste sluta som språkrör hindrar inte att de fortsätter som ministrar. Sedan är det ju lite mer än 4% som röstar på MP, det ligger snarare runt 10% enligt de senaste opinionsundersökningarna. Och i slutänden kommer ett gäng bestående av tre eller fyra partier som inte ens fått 50% av rösterna tillsammans att bestämma över hela befolkningen. Så fungerar det i en demokrati.

Citera
          Meriona
          Inlägg 10-06-2010, 21:04
          Länk hit: #40

Gäster

Jo men ett enskilt parti som har 4 procent styr ju inte landet på nåt vis, möjligen kan de påverka sina alliansbröder i vissa frågor, men inte sjutton styr de?

Citera

17 sidor V  < 1 2 3 4 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 12-06-2026, 23:37

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon